Beoordeling trombolyse bij CVA al in ambulance

Auteur Topic: Beoordeling trombolyse bij CVA al in ambulance  (gelezen 11738 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #10 Gepost op: 1 mei 2014, 18:31:59
Experiment is van de Brandweer van Berlijn in samenwerking met het Charité ziekenhuis http://www.berliner-feuerwehr.de/2601.html

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 3 mei 2014, 00:32:04
Citaat van: gignnl link=msg=1264002 date=1398961919
Experiment is van de Brandweer van Berlijn in samenwerking met het Charité ziekenhuis http://www.berliner-feuerwehr.de/2601.html

Is een 3 jaren oud project waarbij de tijdwinst 25 minuten was.... overige CVA patienten hadden pech, die gingen gewoon meteen naar de SEH als de CVA vrachtwagen in gebruik was voor een andere CVA patient...tel uit je winst...financieel te duur project.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

CM

• Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 3 mei 2014, 07:22:46
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1264290 date=1399069924

Is een 3 jaren oud project waarbij de tijdwinst 25 minuten was.... overige CVA patienten hadden pech, die gingen gewoon meteen naar de SEH als de CVA vrachtwagen in gebruik was voor een andere CVA patient...tel uit je winst...financieel te duur project.

Nee, dat gaat idd een kosten-baten analyse niet overleven..

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

Vigilant

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 7 mei 2014, 17:46:46
Is zo een CT scanner en het scannen niet enorm schokgevoelig?

SEH zustertje

• SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 21 mei 2014, 15:55:17
Citaat van: Crepusculum link=msg=1265563 date=1399477606
Is zo een CT scanner en het scannen niet enorm schokgevoelig?
Het is inderdaad erg fijn als de patiënt stil ligt m.b.t de kwaliteit van de plaatjes
(zie al zo'n rijdende truck hier door de woonwijk rijden, als scannend op weg naar het ziekenhuis... 098uo, drempel hier drempel daar)

mag ik concluderen dat ik het persoonlijk een beetje duur project vind? ::)
een betere investering is dan meer mobiele autootjes om de patiënt zo snel mogelijk naar een scan te vervoeren

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 21 mei 2014, 17:11:02
Citaat van: CM link=msg=1264316 date=1399094566
Nee, dat gaat idd een kosten-baten analyse niet overleven..

CM

maar dat doet een heli-mmt ook niet  ;D ;D ;D

CM

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 21 mei 2014, 22:41:23
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1269383 date=1400685062
maar dat doet een heli-mmt ook niet  ;D ;D ;D

Zo, wat een scherpe opmerking!  O0
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon

ambukampen

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 22 mei 2014, 15:11:36
nu snap ik waarom ik mijn C rijbewijs moest halen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Maar wat ik mij nu wel afvraag, schieten we nu  ondertussen niet door in wat we allemaal willem en moeten kunnen op de ambu?
Als je tegenwoordig al kijkt wat we doen op het gebied van de H.A, omdat de HAP veel meldingen doorgeeft aan de ambu, en wij gaan wel weer.
Ambu hulpverlening was voorheen voor ABCD instabiele patiënten, nu sturen ze ja al met A1 naar een ingegroeide teennagel  O0 O0 O0 O0

ik denk dat we tegenwoordig het doel van de ambu hulpverlening voorbij schieten, wordt veel van de ambu pleeg verwacht maar financieel............. ja daar kan je naar fluiten.
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC

CM

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 22 mei 2014, 17:10:47
nu snap ik waarom ik mijn C rijbewijs moest halen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Maar wat ik mij nu wel afvraag, schieten we nu  ondertussen niet door in wat we allemaal willem en moeten kunnen op de ambu?
Als je tegenwoordig al kijkt wat we doen op het gebied van de H.A, omdat de HAP veel meldingen doorgeeft aan de ambu, en wij gaan wel weer.
Ambu hulpverlening was voorheen voor ABCD instabiele patiënten, nu sturen ze ja al met A1 naar een ingegroeide teennagel  O0 O0 O0 O0

ik denk dat we tegenwoordig het doel van de ambu hulpverlening voorbij schieten, wordt veel van de ambu pleeg verwacht maar financieel............. ja daar kan je naar fluiten.

Is enigzins herkenbaar.. De vergoeding wordt voorlopig ook niet hoger want men stelt dat we helemaal niet autonoom werken maar volgens een vastomlijnde protocol. De werkelijkheid is natuurlijk genuanceerder.

CM

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 23 mei 2014, 17:16:01
Citaat van: CM link=msg=1269803 date=1400771447
Is enigzins herkenbaar.. De vergoeding wordt voorlopig ook niet hoger want men stelt dat we helemaal niet autonoom werken maar volgens een vastomlijnde protocol. De werkelijkheid is natuurlijk genuanceerder.

CM

Huisartsen en andere artsen werken veelal ook volgens standaarden en good practices die vastgelegd zijn, eigenlijk ook een soort van protocollair werken..  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod