Overval (geldtransportbedrijf) G4S Cash Services Grote Wade - Nieuwegein 12-04-2012

Auteur Topic: Overval (geldtransportbedrijf) G4S Cash Services Grote Wade - Nieuwegein 12-04-2012  (gelezen 12838 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Er word hier gesproken over 160 per uur over 's lands wegen. Maar als ik zo die mist enzo zie dan moet je wel een hele koude kikker zijn als je over de A27 met die snelheid in die omstandigheid rijd. Dan vraag ik me af of er ook audi types zijn die een IR camera heeft, want dan zou dat wel kunnen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Over die IR-camera's of nachtkijkers.

Die zijn gewoon te koop. Volledig legaal.


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Gezien de crash van die gasten de vorige keer gaan die gasten gewoon plankgas en die kijken echt niet naar de omgeving of omstandigheden. Vol adrenaline waarschijnlijk.

Wel jammer dat ze wederom ontkomen zijn. Toch maar weer een grenspostje openen...?


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geďnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Gezien de crash van die gasten de vorige keer gaan die gasten gewoon plankgas en die kijken echt niet naar de omgeving of omstandigheden. Vol adrenaline waarschijnlijk.

Wel jammer dat ze wederom ontkomen zijn. Toch maar weer een grenspostje openen...?

Sorry, maar mis ik nu iets? (zou zomaar kunnen, want lees niet alles tot op de regel)
Maar volgens mij is het niet bekend of het dezelfde daders waren als de vorige keer. Ik denk dat dit het begin is van een heel aantal overvallen, aangezien de beruchte Scarface-bende, hebben laten zien dat een overval van dien omvang mogelijk is en anderen het kunstje nog eens willen klaren.


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Kijk eens naar de documentaire: ''Grote jongens uit de cité''.
Dan zie je hoe eenvoudig het wel niet kan zijn en waar mensen misschien wel hun motivatie vandaan halen.

En op youtube zijn ook wel filmpjes van de Scarface bende, waar ze laten zien hoe hun te werk zijn gegaan.


scorpionadvies

  • beveiliger - verkeersregelaar - adviseur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
Wellicht moeten we dus helaas vaststellen dat de collectieve surveillance wederom daar gefaald heeft. ??


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Wellicht moeten we dus helaas vaststellen dat de collectieve surveillance wederom daar gefaald heeft. ??
Wel erg makkelijk.

De collectieve surveillance is er niet elke minuut. Ze/we kunnen niet elke straat zijn. Tegen twee Audi's begin je niets met je beveiligingsauto of de politie Touran.

Gezien welke deur ze hebben opgeblazen is er daarbij een grondige voorverkenning aan vooraf geweest. De collectieve surveillance heeft niet gefaald, de daders waren te goed voorbereid.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Wellicht moeten we dus helaas vaststellen dat de collectieve surveillance wederom daar gefaald heeft. ??

Als ik het goed heb is er op dat industrieterrein helemaal geen collectieve surveillance.
Ik heb er in de nacht wel van meerdere bedrijven mobiele surveillanten gezien maar dat was puur voor een controle hier
en daar en voor meldingen maar geen collectief.
Dus als je zegt de collectieve surveillance heeft gefaald moet je wel heel zeker zijn van je zaak Scorpionadvies.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Vanmiddag was er in Dit is de dag op Radio 1 een misdaadjournalist van Elsevier te horen (ben zijn naam vergeten). Deze legde ook het verband tussen de brinks overval vanwege de vele overeenkomstigheden: Toegang verschaffen met explosieven, zelfde soort auto's, weer slecht weer waardoor er mogelijk geen heli inzet mogelijk is. Ook zei hij dat hij na de overval op brinks begrepen had van bronnen dat het zou gaan om een bende van mensen met een marokaanse achtergrond. Iets wat verwonderlijk is aangezien deze groep zich meestal niet met dit soort type misdrijven zich bezig houd. Het vermoeden is dan ook (geuit door die bronnen) dat het geld word gebruikt voor terrorisme.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v