GRIP 1 Aanrijding letsel A12 11,6 L - Zoetermeer 12-04-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Aanrijding letsel A12 11,6 L - Zoetermeer 12-04-2012  (gelezen 5657 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #10 Gepost op: 12 april 2012, 23:26:37
Motorkapoverleg houdt in: Eerste politie eenheid, te zien aan een groen hesje, eerste VPK ter plaatse, ook in een groen hesje en eerste bevelvoerder of OVD. (als ik het goed heb)

Op de foto zie ik alle (hoof)officieren van dienst. Verder was 'motorkapoverleg' meer een grapje omdat er iets verder op een grote CoPI-bak staat.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 13 april 2012, 01:49:44
Motorkapoverleg houdt in: Eerste politie eenheid, te zien aan een groen hesje, eerste VPK ter plaatse, ook in een groen hesje en eerste bevelvoerder of OVD. (als ik het goed heb)

Eerste ambu-bemanning.  O0 In groene hesjes, en als de ACH er stiekem aan denkt, zet ie nog een groene pit aan ook.


Martijn Roggeveen

  • (Incident)fotograaf in regio Zoetermeer
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 526
Reactie #12 Gepost op: 13 april 2012, 13:08:09

Is er met Prio1 een hele Commando haakarmbak  tot op enkele tientallen meters van het ongeval gebracht, met tafel, whiteboard en bijbehorende stiften blijven ze buiten staan overleggen. Misschien toch niet zo dringend noodzakelijk.......

Daar heb je groot gelijk in. Ik stond zelf, en anderen met mij, raar te kijken toen de de CoPI ter plaatse kwam. De haakarmbak is niet ingezet, wat te zien is op de foto.
Mijn inziens levert dit ook alleen maar extra hinder op in het verkeer en bij plaats incident.
Fotograaf in regio Zoetermeer en omstreken | @MartynRoggeveen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #13 Gepost op: 13 april 2012, 13:14:51
Mijn inziens levert dit ook alleen maar extra hinder op in het verkeer en bij plaats incident.
Mijns inziens was er al hinder voor het verkeer door een geblokkeerde rijstroken a.g.v. het ongeval en niet van het haakarmvoertuig.  ;)

Bij grip1 komt standaard de copi-container ter plaatse.
Het kost natuurlijk even tijd om die operationeel te maken.
Bij een snelle (verwachte) afschaling naar grip0 (met inderdaad motorkap overleg) kan besloten worden de copi-container niet in te zetten, zodat de weg zsm weer vrij is van hulpverleningsvoertuigen.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #14 Gepost op: 13 april 2012, 17:41:27
Is er met Prio1 een hele Commando haakarmbak  tot op enkele tientallen meters van het ongeval gebracht, met tafel, whiteboard en bijbehorende stiften blijven ze buiten staan overleggen. Misschien toch niet zo dringend noodzakelijk.......
Hij is ook niet van het chassis afgeweest; is later weer weg gereden....

Maar je kan er wat van vinden dat die overdekte vergadertafel met veel toeters en bellen door het verkeer wordt gereden (met alle risico's van dien) en dan meestal ongebruikt weer retour gaat.

Peen
Redacteur van