Ik heb zojuist dit topic ontdekt en doorgelezen.
Maar ik ben van mening dat zeker bij de politie de verlichting beter kan en meer kan. Maar dat is helaas niet toegestaan door mensen die daar voor geleerd hebben. Dat de herrie bij HV voertuigen niet goed hoorbaar is, heeft te maken met een natuurkundig verschijnsel. Je kan wel meer herrie op een voertuig zetten, maar met hogere snelheden gaan deze geluiden ook verloren. De hoorn/speaker zit aan de voorzijde van het voertuig. Doordat het voertuig met een bepaalde snelheid rijd, duwt het voertuig het geluid naar de zijkant en de hoorn/speaker kan het geluid niet ver genoeg naar voren brengen. Hierdoor hoor je een HV-voertuig pas als deze naast je rijdt of als deze je al voorbij is op de snelweg.
Ik vind dan ook dat we dit apparaat een kans moeten geven. Het is een extra hulpmiddel voor de hulpverleners.
Het apparaat moet dan op het moment van invoeren, verplicht in iedere nieuwe auto zitten. Voor oudere auto's moet het ingebouwd worden tijdens de APK. Zonder het apparaat wordt de auto afgekeurd.
Ik las ook iets over batterijen van het apparaat. Dit kan heel simpel opgelost worden door het gewoon op de accu aan te sluiten.
Als laatste als het in ieder voertuig ingebouwd wordt, dan kunnen de kosten ook heel laag zijn. Het gaat natuurlijk niet alleen om personenauto's, maar ook vrachtwagens, (stads)bussen, bedrijfsauto's, brommobielen en invalidevoertuigen. Bij die laatste 2 heb je alleen niet de stok van de APK achter de deur.
Het enige probleem is dat de buitenlandse voertuigen het kastje niet hebben...