Grote brand (boerderij rietgedekt) Stroovledder - Dwingeloo 15-04-2012

Auteur Topic: Grote brand (boerderij rietgedekt) Stroovledder - Dwingeloo 15-04-2012  (gelezen 4638 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
p2kflex
12:44:05 15-04-12GROUP-1Met de HRU slangen opruimen. Stroovledder 1 Dwingeloo
0501850BRW Westerveld (Vledder) (Blusploeg)
0502746BRW Westerveld (Vledder) (TS 9134)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
RIETENDAK IN BRAND NA SCHOORSTEENBRAND

Op stroovledder in Dwingeloo vloog zondagmorgen een rietendak in brand van een boerderij nadat men net een melding had gedaan bij de brandweer dat de schoorsteen in brand stond. De brandweer van Dwingeloo werd  door meerdere korpsen uit Drenthe geassisteerd en bestreden. Men wist een deel van het riet te verwijderen en daar het vuur tegen te houden. De schade is groot.

Bron en Foto's: Henk Brunink uit Hoogeveen - www.brandweerhoogeveen.nl





Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Video op de website van RTV Drenthe
Samen sterk in de hulpverlening!


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
RIETENDAK IN BRAND NA SCHOORSTEENBRAND

Op stroovledder in Dwingeloo vloog zondagmorgen een rietendak in brand van een boerderij nadat men net een melding had gedaan bij de brandweer dat de schoorsteen in brand stond. De brandweer van Dwingeloo werd  door meerdere korpsen uit Drenthe geassisteerd en bestreden. Men wist een deel van het riet te verwijderen en daar het vuur tegen te houden. De schade is groot.

Bron en Foto's: Henk Brunink uit Hoogeveen - www.brandweerhoogeveen.nl






Waarom is er geen enkele vorm van valbeveiliging te zien op de foto's?
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


toverboer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
valbeveiliging
mischien duurden dat te lang  
hoe eerder je erbij bent hoe meer kans van slagen
dak lijkt mij niet hoog op de fotos


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
valbeveiliging
mischien duurden dat te lang  
hoe eerder je erbij bent hoe meer kans van slagen
dak lijkt mij niet hoog op de fotos
Ze staan op sommige foto's bij de nok. Dat is minimaal 6 meter hoog. Als je valt en je raakt gewond heb je een probleem. We zijn tijdens een repressieve inzet gevrijwaard van de ARBO wetgeving maar dat is geen vrijbrief. Het kan niet zo zijn dat het trekken van riet voor de eigen veiligheid gaat. Er is geen spraken van redding dus die 5 tot 10 minuten die het kost om valbeveiliging op te bouwen moeten gewoon gebruikt worden.

Zeker met het trekken van riet worden de pannenlatten glad. Voor je het weet glij je naar beneden
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel