Nee ook ik keur het niet goed dat men rode kruizen genegeerd heeft.
Is het begrijpelijk dat men rode kruizen genegeerd heeft ? In dit geval misschien wel ja.
Ik ga het proberen te analiseren.
De 1e melding is om 19:14 uur
p2kflex
19:14:15 15-04-12 | GROUP-3 | PRIO 1 TS401 HV321 TS321 OD401 A16 Re Hm 21.7-22.4 Ijsselm.Pl-Sec Westbaan 21,9 Rotterdam HV Voertuig personen Vak: 99021624 |
1400321 | BRW Rijnmond Oost (Metaalhof) (Kazernealarm) |
1400400 | BRW Rijnmond Zuid (OvD - OD 40.1) |
1400461 | BRW Rijnmond Zuid (Groene Tuin) (Kazernealarm) |
1400852 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (AC Havenbedrijf) |
1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
De opschaling naar Middel HV is om 19:28 uur
p2kflex
19:28:05 15-04-12 | GROUP-3 | PRIO 1 TS311 A16 Re Hm 21.7-22.4 Ijsselm.Pl-Sec Westbaan 21,9 Rotterdam HV Voertuig personen (Middel Hulpv.: ja) Vak: 99021624 |
1400311 | BRW Rijnmond Oost (Bosland) (Kazernealarm) |
1400874 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (VL 90.1 - Voorlichter van Dienst) |
1400999 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Monitorcode) |
1420435 | MKA Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Ovd-G Oost) |
1430030 | BRW Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (PersInfo) |
De opschaling naar Grote HV is om 19:44 uur
p2kflex
19:44:01 15-04-12 | -ALPHA- | PRIO 1 MD401 LP901 HO901 AG901 SO901 VL902 A16 Re Hm 21.7-22.4 Ijsselm.Pl-Sec Westbaan 21,9 Rotterdam HV Voertuig personen (Middel Hulpv.: ja) (Grote Hulpverl.: ja) Vak: 99021624 |
1400066 | Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond (Leider COPI piket) |
Gelukkig ben ik wel redelijk bekend terplaatse omdat ik bijna heel mijn leven in R-R woon.
19:14 uur de eerste BRW en GGD eenheden worden aangestuurd is men zegmaar omstreeks 19:20 uur ter plaatse.
Politie er van uitgaande dat een wagen van District 6 ( R'dam Oost ) heel dichtbij is dan is die om 19:17 uur ter plaatse.
De melding is op de Parallelbaan van de A16 en volgens de melding bij Hmp 21,9.
Gelet op de foto's die ik gezien heb is de exacte ongevalslocatie A16 Re Hmp 21,5 X.
Dit is net over de klep van de Brienenoordbrug op de uitvoegstrook naar Afslag 24 Feijenoord.
Om de gehele Parallelbaan af te sluiten moet je het blok zetten op de A16 Re Hmp 17,4 op Rijstrook 4+5.
T.h.v. A16 Re Hmp 17,4 gaan Rijstrook 4+5 over in Uitvoegstrook naar Afrit 26 Kralingen en Afrit 25 Centrum / Capelle aan den Ijssel die in het verlengde ligt hiervan.
Wil je vanaf Hmp 17,4 snel en veilig deze 2 rijstroken eruit halen en er zeker van zijn dat niemand als nog over de doorgetrokken streep vanaf Rijstrook 3 de uitvoegstroken oprijdt dan moet je minimaal 3 à 4 herkenbare voertuigen neerzetten in Fend-off.
1e Auto op Hmp 17,4 / 2e Auto op Hmp 17,5 / 2e auto op 17,6 en 4e Auto op Hmp 17,7
Dit omdat politiewagens niet voldoende verkeerskegels hebben om 300 meter goed en veilig af te kegelen.
En ook de firma die voor RWS de IM afzetting doet in R-R kan niet zo snel ter plaatse zijn en deze noodzakelijke afstand afkegelen.
Hierna zit je met Oprit vanaf de Jacques Dutilhweg hiervoor is 1 auto voldoende.
Vervolgens zit je met de Oprit vanaf het Kralingseplein hiervoor is 1 auto voldoende.
Gelet op de snelle opschaling in de eerste 14 minuten naar Middel HV is het heel lastig om binnen een paar minuten
bovenstaande afzetting te realiseren. Waarom is het lastig ? Het hele traject ligt in het midden van District 6 en ben je afhankelijk van hoe dicht bij heb ik wagens van District 6 of van aangrenzende District 4 Centrum + District 5 Noord of District 9 Feijenoord waarbij District 9 eerst de brug over moet om de Parallelbaan en opritten volledig verkeersvrij te maken.
Kortgezegd wil je de Parallebaan er heel snel uit hebben op een veilgie manier en er zeker van zijn dat je veilig kan werken
als Politie + BRW en GGD dan heb je de 7 wagens die ik hierboven geschetst heb echt wel nodig.
En als de IM firma er is dan kan die het stap voor stap overnemen.