Nieuwe handleiding Lifesaver is er!

Auteur Topic: Nieuwe handleiding Lifesaver is er!  (gelezen 9892 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #20 Gepost op: 12 april 2012, 17:47:53
In de eerste druk kun je gemiddeld meer dan één fout per pagina ontdekken. Ook de samenvattingen komen niet overeen met de inhoud van de hoofdstukken...

Groeten,
Mark


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #21 Gepost op: 15 april 2012, 15:16:51
Ah duidelijk! Bedankt voor de toelichting.

(Ik wil trouwens niet mierenneukerig overkomen, maar er staan wel opvallend veel spellings-, taal-, stijl- en 'vorm' fouten in het boek... En volgens het engels woordenboek is het toch echt "Lifesaver" en niet "Life Saver") 98uiye

Helemaal mee eens! En wat ik begrepen heb is er een tekstredacteur ingehuurd voor een professionele correctie, die heeft zeker bij INHolland gestudeerd!?

Het correct schrijven van Lifesaver en Lifeguard vind ik trouwens wel echt een probleem worden. Heb al moeite met het feit dat ze zonodig engelse termen moeten gebruiken, maar zorg dan wel dat iedereen ze correct gebruikt. Gebeurt niet alleen in het boek, maar ook in allerlei brieven, folders en ander materiaal van de bond. Ik ben al meer dan 5 verschillende schrijfwijzen tegengekomen, met en zonder hoofdletters etc.

zo jammer, want met de nieuwe introductie hadden ze een kans om het in 1x goed te doen. Al die fouten blijven je weer jarenlang achtervolgen.. :-X
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


AlexEGM

  • RB Egmond / Strandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #22 Gepost op: 15 april 2012, 16:42:55

zo jammer, want met de nieuwe introductie hadden ze een kans om het in 1x goed te doen. Al die fouten blijven je weer jarenlang achtervolgen.. :-X
Inderdaad, zeker met al die verwarring die er bij is ontstaan :\
Op alle door mij geplaatste foto's zit copyright