Beste hulpverleners,
Ik ben student hbo-verkeerskunde en ik ben momenteel bezig met een onderzoek naar de eisen en wensen van hectometrering langs provinciale wegen, en dan met name de N-wegen. De vormgeving hiervan verschilt per provincie. Hulpverleners, van weginspecteurs tot ambulancebroeders, zijn een belangrijke 'gebruikersgroep' van de hectometrering. Belangrijk resultaat van het onderzoek is een programma van eisen, waarin functionele eisen tav de hectometrering worden opgenomen gebasseerd op eisen en wensen van de doelgroepen.
Graag zou ik jullie, als gebruiker van de hectometrering (dus niet als automobilist, maar vanuit je functie), een aantal vragen willen stellen:
(bij beantwoording graag de naam van de provincie vermelden)
1. Welke tekortkomingen/klachten ervaar je aan de huidige hectometrering? (denk bijv. aan zichtbaarheid, herkenbaarheid, informatie, plaatsbepaling)
2. Welke eisen en wensen stel je vanuit jouw functie verder aan de hectometrering? (bijv. wegnummer, naam wegbeheerder, vormgeving)
3. Is buiten het hm-nummer de weginformatie (N-nummer, wegbeheerder, afstand) per hm gewenst of volstaat dit per km?
4. In hoeverre kunnen nieuwe (GPS-)systemen de plaatsbepaling & communicatie daarover voor jouw functie de huidige hectometrering vervangen?
Alvast bedankt voor het beantwoorden (en wellicht bediscussiëren) van de vragen, jullie helpen mij hier enorm mee. Wees alsjeblieft vrij in het beantwoorden, ik wil graag een brede scope houden op het onderwerp.