Twee aanhoudingen na achtervolging KLPD - Amsterdam 16-04-2012

Auteur Topic: Twee aanhoudingen na achtervolging KLPD - Amsterdam 16-04-2012  (gelezen 4844 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Spectaculaire achtervolging bij Amsterdam
De politie heeft na een wilde achtervolging op de A2 en de A10 twee mannen kunnen aanhouden die bij een controle wegvluchtten in hun VW Golf.

Een motoragent van het KLPD wilde de twee inzittenden van de wagen controleren bij tankstation Ruwiel aan de A2. De bestuurder ging er vandoor, achtervolgd door de motorrijder en twee onopvallende surveillanceauto's die in de buurt waren.

Meer dan 180 km/u
De VW Golf VR6 reed met snelheden van meer dan 180 km/u over de A2 richting Amsterdam, daarbij ook het verkeer over de vluchtstrook inhalend. De acties werden geregistreerd door de politiehelikopter die inmiddels ook ter plekke was.

Fietspaden en trottoirs
Op de A10 verliet de bestuurder de snelweg bij Buitenveldert. Daarbij raasde hij over fietspaden en trottoirs. Op de Amstelveenseweg kon de politie de Golf tegen een verkeerslicht klemzetten. De bestuurder nam de benen, maar hok werd op aanwijzingen van een getuige 500 meter verderop in de bosjes gevonden. De andere inzittende werd in de auto aangehouden.

De twee zitten vast. De bestuurder bleek al een ontzegging van het rijbewijs te hebben.


http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/04_april/16/binnenland/wilde_achtervolging_in_amsterdam.xml


Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1 Gepost op: 16 april 2012, 19:41:02
Spectaculaire achtervolging bij Amsterdam
De politie heeft na een wilde achtervolging op de A2 en de A10 twee mannen kunnen aanhouden die bij een controle wegvluchtten in hun VW Golf.

#BODW filmt klemgereden auto tijdens achtervolging #Buitenveldert #KLPD #A2 #A10


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 16 april 2012, 19:56:26
Ik ben benieuwd waar die Mazda van is, reactie's mogen ook per PM  >:D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #3 Gepost op: 16 april 2012, 20:02:48
Ik ben benieuwd waar die Mazda van is, reactie's mogen ook per PM  >:D

In het persbericht wordt gesproken over 2 onopvallende voertuigen. Ik vermoed dus dat die van het KLPD is. Correct me if i'm wrong
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #4 Gepost op: 16 april 2012, 20:51:35
Jongens....wees nou voorzichtig met die prachtige Volvo's  e050 Naah, mooie actie we zullen BODW in de gaten moeten houden  ;)
Meer foto's op AT5 Gespot: http://www.at5.nl/gespot/79520/auto-s-beschadigd-bij-aanhouding


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #5 Gepost op: 16 april 2012, 21:20:01
2de hands Mazda 6?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #6 Gepost op: 16 april 2012, 23:45:01
Spectaculaire achtervolging bij Amsterdam
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/04_april/16/binnenland/wilde_achtervolging_in_amsterdam.xml

Achtervolging A2 en A10 eindigt met arrestaties

Amsterdam, 16-04-2012
Maandagmiddag hebben agenten van het KLPD na een achtervolging op de A2 en A10 in Buitenveldert een auto
met daarin twee mannen tot stoppen kunnen dwingen.


Tegen 16.30 uur wilde een motoragent van het KLPD de twee inzittenden van een VW Golf controleren op het tankstation
Ruwiel aan de A2. De Golf ging er echter vandoor, waarop de achtervolging werd ingezet door de motorrijder en
twee onopvallende surveillanceauto's die in de buurt waren. De snelle VW Golf VR6 reed met 180/190 km/u over de A2
richting Amsterdam, daarbij ook het verkeer over de vluchtstrook inhalend. De politiehelikopter maakte beelden vanuit de lucht.

Fietspaden
Bij de A10 aangekomen reden ze deze snelweg op, nu ook achtervolgd door opvallende politie-auto's. Ter hoogte van de VU
reden ze de A10 af en reden door Buitenveldert, onder andere over fietspaden en trottoirs. Op de Amstelveenseweg kon een
van de politieauto's de Golf omstreeks 16.50 uur tegen een verkeerslicht klem zetten. De bestuurder nam de benen,
op aanwijzing van een burger kon de man 500 meter verderop in de bosjes worden aangehouden. De andere inzittende kon
in de auto worden gearresteerd. Zij zijn ingesloten en worden voorgeleid.
De bestuurder reed met een ontzegging van het rijbewijs. Leeftijd en woonplaats van beide verdachten zijn nog niet bekend.

BRON: Politiepersbericht KLPD
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #7 Gepost op: 17 april 2012, 00:30:05
Twee mannen gepakt na wilde achtervolging
De politie heeft maandagmiddag in Amsterdam twee mannen aangehouden na een wilde achtervolging.

Een motoragent wilde de twee controleren op het terrein van het tankstation Ruwiel aan de A2. De chauffeur van de auto gaf gas en reed met 180 tot 190 kilometer per uur over de A2 naar Amsterdam, aldus de politie.
De twee mannen werden achtervolgd door de motoragent en twee onopvallende politiewagens. Eenmaal in Amsterdam reed de bestuurder over fietspaden en stoepen. Uiteindelijk slaagden agenten er met hun auto in om de wagen van de twee verdachten klem te zetten op de kruising Amstelveenseweg / Van Nijenrodeweg. De bestuurder vluchtte nog te voet, maar werd op aanwijzen van een voorbijganger in een bosje aangehouden.
De chauffeur was niet in het bezit van een geldig rijbewijs. Ook de passagier werd aangehouden. Ze zitten nog vast.

Bron: AT5

en nog enkele foto's op AT5 Gespot


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #8 Gepost op: 17 april 2012, 09:47:44
Zie ik daar bij een foto op Gespot één van die prachtige "ouwe klpd koppel" agenten van blik op de weg? En schade aan z'n V70? Zonde, hopen dat het camera team achter in de auto zat >:D
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #9 Gepost op: 17 april 2012, 10:01:41
Zie ik daar bij een foto op Gespot één van die prachtige "ouwe klpd koppel" agenten van blik op de weg? En schade aan z'n V70? Zonde, hopen dat het camera team achter in de auto zat >:D

Op de derde foto is goed te zien dat een cameraman van Blik Op De Weg aan het draaien is. (Knielend met hesje aan)
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo