Amerikaanse politie slaat 6-jarig meisje in de boeien

Auteur Topic: Amerikaanse politie slaat 6-jarig meisje in de boeien  (gelezen 6553 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Gepost op: 18 april 2012, 11:01:12
Amerikaanse Politie slaat 6-jarig meisje in de boeien

Politie slaat 6-jarig meisje in de boeien

Published on Apr 18, 2012 by zoominnl
De Amerikaanse politie heeft een 6-jarig meisje in de handboeien geslagen nadat ze op een school een woedeaanval had gekregen. De familie heeft boos gereageerd.

Samen sterk in de hulpverlening!

Boogje

• Forum gebruiker
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #1 Gepost op: 19 april 2012, 01:39:20
Amerikaanse Politie slaat 6-jarig meisje in de boeien
Politie slaat 6-jarig meisje in de boeien
'Er wordt gevonden dat de leraren en politie overdreven reageren'....

Tja, tot het moment dat er weer een vrolijke schiet- of steekpartij wordt gehouden op een school, en dan roept iedereen weer dat er te weinig wordt opgetreden door politie en leraren.  :-X
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 19 april 2012, 11:09:21
En natuurlijk kun je niet verwachten dat een agent een meisje van 6 zonder handboeien de baas kan. Misschien even taseren, je kan niet vroeg genoeg beginnen. Zal d'r leren!

Hammie

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 19 april 2012, 14:38:42
Gewoon in de nek/of bij de arm pakken als ze niet wil luisteren moet voldoende zijn bij zo'n klein meisje lijkt mij...
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 19 april 2012, 16:51:16
Als je het van de andere kant bekijkt, de agent is een stuk sterker. Daarmee is de kans op letsel, zeker onbedoeld, bij een kind met weerstand een stuk groter. Door haar te boeien, kan hij voor zichzelf een stuk rust creeeren.
Digitaal onderzoek

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 19 april 2012, 19:17:17
En natuurlijk kun je niet verwachten dat een agent een meisje van 6 zonder handboeien de baas kan. Misschien even taseren, je kan niet vroeg genoeg beginnen. Zal d'r leren!

Het gaat niet om ''het de baas kunnen'' maar over het doel van het boeien. Dat blijkt hier te gaan om het transporteren cq. inperken van bewegingsvrijheid te gaan. Netjes toch? Of verwacht je dat er een stuiterend kind achter in een politie auto gezet wordt, met alle mogelijke risico's van dien!?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

C337

• Senior gebruiker

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 19 april 2012, 22:27:50
Het gaat niet om ''het de baas kunnen'' maar over het doel van het boeien. Dat blijkt hier te gaan om het transporteren cq. inperken van bewegingsvrijheid te gaan. Netjes toch? Of verwacht je dat er een stuiterend kind achter in een politie auto gezet wordt, met alle mogelijke risico's van dien!?

Ja, en die risico's kun je als politie man maar op een manier inperken, met boeien. Mijn zoon zit op een speciale school, hij heeft een lichte vorm van het Syndroom van Asperger. Je hebt geen idee waar je ons (en de school en hem) mee opscheept en wat je ons aandoet als je als politiemedewerker hem boeit omdat ie denkt dat het beter is en dat ie dan makkelijker en veiiger te vervoeren is. En hij is maar een licht geval. Op die school doen ze het met praten en geduld, niet de sterkste kanten van deze politie agent. Sommige kinderen hebben driftbuien waar ze niets aan kunnen doen, je herkent ze af en toe niet terugl Leg maar eens uit, we slaan je als een boef in de boeien, maar dat doet de agent voor je eigen bestwil. Dat is veiliger voor jou en de agent. En op het buro mochten de boeien af, kennelijk konden ze daar het kind wel beschermen zonder boeien. Als ik mijn kind vast zou binden zou iedere agent en de media moord en brand schreeuwen, terwijl de inpact als het door een agent gedaan wordt veel erger is.

Kortom, het in de boeien slaan van een kind van 6 is per definitie waanzin en zou bij wet verboden moeten zijn..

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 19 april 2012, 22:33:48
Leg maar eens uit, we slaan je als een boef in de boeien, maar dat doet de agent voor je eigen bestwil. Dat is veiliger voor jou en de agent. En op het buro mochten de boeien af.
Je legt het uit alsof dit de raarste redenatie ooit is, maar het lijkt mij een aardig legitieme reden. En ja, transportboeien zijn alleen voor transport dus op het bureau gaan ze af...

Pully

• agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #9 Gepost op: 19 april 2012, 22:40:12
Ja, en die risico's kun je als politie man maar op een manier inperken, met boeien. Mijn zoon zit op een speciale school, hij heeft een lichte vorm van het Syndroom van Asperger. Je hebt geen idee waar je ons (en de school en hem) mee opscheept en wat je ons aandoet als je als politiemedewerker hem boeit omdat ie denkt dat het beter is en dat ie dan makkelijker en veiiger te vervoeren is. En hij is maar een licht geval. Op die school doen ze het met praten en geduld, niet de sterkste kanten van deze politie agent. Sommige kinderen hebbeb driftbuien waar ze niets aan kunnen doen, je herkent ze af en toe niet terugl Leg maar eens uit, we slaan je als een boef in de boeien, maar dat doet de agent voor je eigen bestwil. Dat is veiliger voor jou en de agent. En op het buro mochten de boeien af. Als ik mijn kind in de boeien zou slaan zou iedere agent moord en brand schreeuwen, terwijl de inpact als het door een agent gedaan wordt veel erger is.

Kortom, het in de boeien slaan van een kind van 6 is per definitie waanzin en zou bij wet verboden moeten zijn..

Ik ben het helemaal met jerommeke eens. Wat denk je als een stuiterend kind in je auto zit. Je kan er door afgeleid raken en een ongeval veroorzaken. Daarnaast vind ik je erg negatief over de politie, Henk! Het beeld wat in het filmpje geschetst wordt is maar 1 kant van het verhaal, daarnaast zijn er geen beelden van. Dus je weet niet precies wat er gespeeld heeft.

Daarnaast gaat het inderdaad om mijn veiligheid. Dat vind ik het belangrijkste. Dat wordt je ook als hulpverlener geleerd. Eigen veiligheid eerst! Ik weet niet of je daar bekend mee bent? Maar bij al jou posts zie ik altijd een bepaalde negatieve sfeer. In jou ogen doet een ander het nooit goed. Dat is jammer.

Het is heel vervelend dat je zoon daar last van hebt, maar als ik als agent bij zo'n melding kom en het kind gaat echt zo uit zijn plaat. Met name als het gewoon een gevaar voor zichzelf en voor anderen is, dan zit er maar 1 ding op. Dat zijn de transportboeien.
En ja, als jij je kind in de boeien slaat dan pleeg je een misdrijf. Namelijk wederrechtelijke vrijheidsbeneming. Hier in Nederland is het zo dat de politie een geweldsmonopolie heeft en hebben bepaalde middelen om hun taak uit te voeren. Dat is dus geheel rechtmatig. Agenten handelen volgens de wet.

Ik geef je 1 tip. Denk in het vervolg na voordat je een post plaatst waarmee je mensen tegen je het harnas kan jagen. Met name omdat je heel vaak, heel erg negatief bent tegenover anderen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.