Amerikaanse politie slaat 6-jarig meisje in de boeien

Auteur Topic: Amerikaanse politie slaat 6-jarig meisje in de boeien  (gelezen 6438 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 19 april 2012, 23:38:35

Ik ben het helemaal met jerommeke eens. Wat denk je als een stuiterend kind in je auto zit. Je kan er door afgeleid raken en een ongeval veroorzaken. Daarnaast vind ik je erg negatief over de politie, Henk! Het beeld wat in het filmpje geschetst wordt is maar 1 kant van het verhaal, daarnaast zijn er geen beelden van. Dus je weet niet precies wat er gespeeld heeft.

Daarnaast gaat het inderdaad om mijn veiligheid. Dat vind ik het belangrijkste. Dat wordt je ook als hulpverlener geleerd. Eigen veiligheid eerst! Ik weet niet of je daar bekend mee bent? Maar bij al jou posts zie ik altijd een bepaalde negatieve sfeer. In jou ogen doet een ander het nooit goed. Dat is jammer.

Het is heel vervelend dat je zoon daar last van hebt, maar als ik als agent bij zo'n melding kom en het kind gaat echt zo uit zijn plaat. Met name als het gewoon een gevaar voor zichzelf en voor anderen is, dan zit er maar 1 ding op. Dat zijn de transportboeien.
En ja, als jij je kind in de boeien slaat dan pleeg je een misdrijf. Namelijk wederrechtelijke vrijheidsbeneming. Hier in Nederland is het zo dat de politie een geweldsmonopolie heeft en hebben bepaalde middelen om hun taak uit te voeren. Dat is dus geheel rechtmatig. Agenten handelen volgens de wet.

Ik geef je 1 tip. Denk in het vervolg na voordat je een post plaatst waarmee je mensen tegen je het harnas kan jagen. Met name omdat je heel vaak, heel erg negatief bent tegenover anderen.
Kind van 6 versus geweldsmonopolie politie, geweldig!!! Bekijk het is zo, misschien neem ik het positief op voor het kind! En als sommige agenten zich daar beledigd voelen, so be it. Die staan ook niet echt sterk in hun schoenen, zeg...
Driftbuien van kinderen worden op de school waar hij op zit altijd zonder politie opgelost, en dat zijn kinderen van 11 tot 18 jaar. Echt het kan, met een beetje geduld en praten worden ze altijd vanzelf weer rustig. Op een gegeven moment is de energie opgebrand. (of het kind moet aan de coke zijn natuurlijk).
Ik kies niet altijd per defintie voor de agent, en ben in dit geval van mening dat je een kind van 6 ernstig geestelijk schade toe kan brengen door het te boeien.
Een agent is geen psygoloog en kan de situatie onmogelijk goed in schatten, hij heeft daar niet voor geleerd. Er kan zelfs sprake zijn van een (epileptisch)insult. En boeien maakt zo'n kind niet rustiger, pak dan een dwangbuis, dan kunnen ze zichzelf tenminste niets aan doen.
En natuurlijk zijn de meeste agenten vast voor het boeien van 6 jarigen, maar die bekijken het vanuit een ander perspectief.

"Janssen, ik heb hier een kind van 6 met een driftbui, ik moest haar boeien om haar veilig te kunnen vervoeren"
"Goed werk Janssen!" (met dubbel "s).

Ik ga niet mijn mening bijstellen en nee, ik ben niet aardig tegen mensen die kinderen boeien.
Als een kind van 6 zo stuitert dat ze alleen nog maar te vervoeren als je haar boeit, is de toestand van het kind niet geschikt voor vervoer in een politie auto.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #11 Gepost op: 19 april 2012, 23:45:56
Kind van 6 versus geweldsmonopolie politie, geweldig!!!

Ik kies niet altijd per defintie voor de agent, en ben in dit geval van mening dat je een kind van 6 ernstig geestelijk schade toe kan brengen door het te boeien.
Een agent is geen psygoloog en kan de situatie onmogelijk goed in schatten, hij heeft daar niet voor geleerd. Er kan zelfs sprake zijn van een (epileptisch)insult.
En natuurlijk zijn de meeste agenten vast voor het boeien van 6 jarigen, maar die bekijken het vanuit een ander perspectief.

"Janssen, ik heb hier een kind van 6 met een driftbui, ik moest haar boeien om haar veilig te kunnen vervoeren"
"Goed werk Janssen!" (met dubbel "s).

Ik ga niet mijn mening bijstellen en nee, ik ben niet aardig tegen mensen die kinderen boeien.
Als een kind van 6 zo stuitert dat ze alleen nog maar te vervoeren als je haar boeit, is de toestand van het kind niet geschikt voor vervoer in een politie auto.

Hoeveel weet jij van de politieopleiding? Heb je hem zelf gevolgd?? Want binnen de opleiding krijgen we wel degelijk SPP en JZ. Daarnaast blijkt het wel dat je geen hulpverlener bent. Als het kind dus niet vervoert kan worden in een politieauto, dan maar een ambu bestellen die het kind plat spuiten?? Zeg het maar. Het kind heeft bepaalde dingen gedaan en zal uit de situatie gehaald moeten worden. Dat werkt niet met alleen maar praten.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #12 Gepost op: 19 april 2012, 23:49:10
Kennelijk weet jij niet wat ons werk inhoudt. Als iemand ongeacht zij of haar leeftijd in een bepaalde geestelijke toestand is,  mág/ moet de politie dit soort klussen opknappen. Ja dan kan het noodzakelijk zijn dat iemand voor zijn of haar eigen of onze  veiligheid wordt beperkt in zijn of haar bewegingsvrijheid door hét aanleggen van de boeien.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 19 april 2012, 23:56:56
Hoeveel weet jij van de politieopleiding? Heb je hem zelf gevolgd?? Want binnen de opleiding krijgen we wel degelijk SPP en JZ. Daarnaast blijkt het wel dat je geen hulpverlener bent. Als het kind dus niet vervoert kan worden in een politieauto, dan maar een ambu bestellen die het kind plat spuiten?? Zeg het maar. Het kind heeft bepaalde dingen gedaan en zal uit de situatie gehaald moeten worden. Dat werkt niet met alleen maar praten.

Ongetwijfeld heb je een goede opleiding gehad, en je scripties ingeleverd, maar dat maakt je nog niet tot een goede psygoloog. Neem dan ook even de moeite mijn post te lezen. Met name het stukje over praten en geduld enzo.

Ik ben er van overtuigd dat een goed ambuteam een kind van 6 met een driftbui niet meteen platspuit, maar ik zal het eens voorleggen als casus aan de verpleegkundige die een deel van onze opleiding verzorgde in het Meander.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #14 Gepost op: 19 april 2012, 23:59:29
Kennelijk weet jij niet wat ons werk inhoudt. Als iemand ongeacht zij of haar leeftijd in een bepaalde geestelijke toestand is,  mág/ moet de politie dit soort klussen opknappen. Ja dan kan het noodzakelijk zijn dat iemand voor zijn of haar eigen of onze  veiligheid wordt beperkt in zijn of haar bewegingsvrijheid door hét aanleggen van de boeien.

Dat was ik vergeten in mijn betoog. Bedankt voor je aanvulling R1200GS.  O0
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #15 Gepost op: 19 april 2012, 23:59:38
Kennelijk weet jij niet wat ons werk inhoudt. Als iemand ongeacht zij of haar leeftijd in een bepaalde geestelijke toestand is,  mág/ moet de politie dit soort klussen opknappen. Ja dan kan het noodzakelijk zijn dat iemand voor zijn of haar eigen of onze  veiligheid wordt beperkt in zijn of haar bewegingsvrijheid door hét aanleggen van de boeien.

Mag, natuurlijk. Maar is het ook verstandig. Of is dat het zelfde, alles wat mag is goed. Ik zeg ook, "en het zou bij wet verboden moeten worden".

Wat is dat toch met dat lezen...


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #16 Gepost op: 20 april 2012, 00:08:02
Ongetwijfeld heb je een goede opleiding gehad, en je scripties ingeleverd, maar dat maakt je nog niet tot een goede psygoloog. Neem dan ook even de moeite mijn post te lezen. Met name het stukje over praten en geduld enzo.

Ik ben er van overtuigd dat een goed ambuteam een kind van 6 met een driftbui niet meteen platspuit, maar ik zal het eens voorleggen als casus aan de verpleegkundige die een deel van onze opleiding verzorgde in het Meander.

Wie zegt dat ik geen basis heb met psychologie? Of dat ik daar prive bijzondere intresse hebt? Zo heb ik het boek van Dick Swaab gelezen "Wij zijn ons brein". Dat is maar 1 van de voorbeelden. Verder zitten binnen mijn kennissenkring meerdere psychologen al dan niet afgestudeerd. Daar bespreek ik ook bepaalde casus mee. Puur als leermoment en zonder in te gaan op persoonlijke dingen, waardoor de privacy niet geschonden wordt. Dus ga niet zeggen dat ik er niks vanaf weet.

Daarnaast wil je dus onze bevoegdheden afnemen en ons maar gewoon aan agressie blootstellen. Waar trek je de grens? Een kind van 12 mag dit dan ook zomaar? Want tenslotte is het maar een kind van 12 toch?
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 20 april 2012, 00:09:31
Kennelijk weet jij niet wat ons werk inhoudt. Als iemand ongeacht zij of haar leeftijd in een bepaalde geestelijke toestand is,  mág/ moet de politie dit soort klussen opknappen. Ja dan kan het noodzakelijk zijn dat iemand voor zijn of haar eigen of onze  veiligheid wordt beperkt in zijn of haar bewegingsvrijheid door hét aanleggen van de boeien.

Je vermijdt zorgvuldig dat het om een meisje van 6 gaat en vervangt dat door "iemand". Ik weet niet alles van het politievak (begrijp zekker niet alles, maar ligt dat wel aan mij?) en dat is ook niet nodig om niet alles maar zonder nadenken OK te vinden wat agenten doen, want ze zijn van de politie. Als dat het criterium is, dat je agent moet zijn om kritiek op iets van de politie te mogen hebben zou je niets meer kunnen zeggen (en zo hebben sommige agenten het graag). Ik weet wel wat het met een meisje van 6 kan doen als ze handboeien om krijgt, zeker tijdens een driftbui.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 20 april 2012, 00:17:24
Wie zegt dat ik geen basis heb met psychologie? Of dat ik daar prive bijzondere intresse hebt? Zo heb ik het boek van Dick Swaab gelezen "Wij zijn ons brein". Dat is maar 1 van de voorbeelden. Verder zitten binnen mijn kennissenkring meerdere psychologen al dan niet afgestudeerd. Daar bespreek ik ook bepaalde casus mee. Puur als leermoment en zonder in te gaan op persoonlijke dingen, waardoor de privacy niet geschonden wordt. Dus ga niet zeggen dat ik er niks vanaf weet.

Daarnaast wil je dus onze bevoegdheden afnemen en ons maar gewoon aan agressie blootstellen. Waar trek je de grens? Een kind van 12 mag dit dan ook zomaar? Want tenslotte is het maar een kind van 12 toch?

De grens trek ik zeker bij een kind van 6. En nee, ik wil je geen bevoegdheden afnemen. Maar je gaat toch niet je bevoegdheden gebruiken tegen een kind van 6? Vertel eens, wat voor bevoegdheden zou je nog meer kunnen gebruiken, leef je eens uit. Wat heb je nog meer wat je in kan zetten...


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #19 Gepost op: 20 april 2012, 00:17:45
Je vermijdt zorgvuldig dat het om een meisje van 6 gaat en vervangt dat door "iemand". Ik weet niet alles van het politievak (begrijp zekker niet alles, maar ligt dat wel aan mij?) en dat is ook niet nodig om niet alles maar zonder nadenken OK te vinden wat agenten doen, want ze zijn van de politie. Als dat het criterium is, dat je agent moet zijn om kritiek op iets van de politie te mogen hebben zou je niets meer kunnen zeggen (en zo hebben sommige agenten het graag). Ik weet wel wat het met een meisje van 6 kan doen als ze handboeien om krijgt, zeker tijdens een driftbui.

Weet je ook wat zo'n meisje van 6 kan veroorzaken tijdens zo driftbui? Genoeg! En zoals jij praat dat is precies zoals het elke keer gaat. Nu treedt de politie op, dan is het niet goed. Treedt de politie niet op en steekt dat "lieve kleine meisje" in haar driftbui iemand neer, dan is het niet goed want dan had de politie moeten optreden. En ga niet zeggen dat het ver gezocht is, want het is in het verleden gebeurd dat kinderen andere neersteken. Daarnaast zoals ik al eerder zei, we weten allemaal niet wat er precies heeft plaats gevonden. En de ouders gaan echt niet zeggen dat het terecht was. Die praten min of meer het gedrag goed. Maar als een leerkracht de politie belt, vanwege het feit dat een 6-jarige losgaat op school, dan heb je het wel heel bont gemaakt!
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.