Ik ben het helemaal met jerommeke eens. Wat denk je als een stuiterend kind in je auto zit. Je kan er door afgeleid raken en een ongeval veroorzaken. Daarnaast vind ik je erg negatief over de politie, Henk! Het beeld wat in het filmpje geschetst wordt is maar 1 kant van het verhaal, daarnaast zijn er geen beelden van. Dus je weet niet precies wat er gespeeld heeft.
Daarnaast gaat het inderdaad om mijn veiligheid. Dat vind ik het belangrijkste. Dat wordt je ook als hulpverlener geleerd. Eigen veiligheid eerst! Ik weet niet of je daar bekend mee bent? Maar bij al jou posts zie ik altijd een bepaalde negatieve sfeer. In jou ogen doet een ander het nooit goed. Dat is jammer.
Het is heel vervelend dat je zoon daar last van hebt, maar als ik als agent bij zo'n melding kom en het kind gaat echt zo uit zijn plaat. Met name als het gewoon een gevaar voor zichzelf en voor anderen is, dan zit er maar 1 ding op. Dat zijn de transportboeien.
En ja, als jij je kind in de boeien slaat dan pleeg je een misdrijf. Namelijk wederrechtelijke vrijheidsbeneming. Hier in Nederland is het zo dat de politie een geweldsmonopolie heeft en hebben bepaalde middelen om hun taak uit te voeren. Dat is dus geheel rechtmatig. Agenten handelen volgens de wet.
Ik geef je 1 tip. Denk in het vervolg na voordat je een post plaatst waarmee je mensen tegen je het harnas kan jagen. Met name omdat je heel vaak, heel erg negatief bent tegenover anderen.
Kind van 6 versus geweldsmonopolie politie, geweldig!!! Bekijk het is zo, misschien neem ik het positief op voor het kind! En als sommige agenten zich daar beledigd voelen, so be it. Die staan ook niet echt sterk in hun schoenen, zeg...
Driftbuien van kinderen worden op de school waar hij op zit altijd zonder politie opgelost, en dat zijn kinderen van 11 tot 18 jaar. Echt het kan, met een beetje geduld en praten worden ze altijd vanzelf weer rustig. Op een gegeven moment is de energie opgebrand. (of het kind moet aan de coke zijn natuurlijk).
Ik kies niet altijd per defintie voor de agent, en ben in dit geval van mening dat je een kind van 6 ernstig geestelijk schade toe kan brengen door het te boeien.
Een agent is geen psygoloog en kan de situatie onmogelijk goed in schatten, hij heeft daar niet voor geleerd. Er kan zelfs sprake zijn van een (epileptisch)insult. En boeien maakt zo'n kind niet rustiger, pak dan een dwangbuis, dan kunnen ze zichzelf tenminste niets aan doen.
En natuurlijk zijn de meeste agenten vast voor het boeien van 6 jarigen, maar die bekijken het vanuit een ander perspectief.
"Janssen, ik heb hier een kind van 6 met een driftbui, ik moest haar boeien om haar veilig te kunnen vervoeren"
"Goed werk Janssen!" (met dubbel "s).
Ik ga niet mijn mening bijstellen en nee, ik ben niet aardig tegen mensen die kinderen boeien.
Als een kind van 6 zo stuitert dat ze alleen nog maar te vervoeren als je haar boeit, is de toestand van het kind niet geschikt voor vervoer in een politie auto.