Amerikaanse politie slaat 6-jarig meisje in de boeien

Auteur Topic: Amerikaanse politie slaat 6-jarig meisje in de boeien  (gelezen 6437 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #30 Gepost op: 20 april 2012, 08:39:09
@ Henk.

Ik ontwijk niks. Al is het een kind van vijf waar ik bovenop moet zitten om hem/ haar zo over te brengen.
Nee ik heb geen problemee met mensen die wat vinden van de politie in zijn algemeen. Maar waar ik wel een probleem mee heb zijn mensen zoals jij die zonder gedegen onderzoek iets roepen over ons mooie vak.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #31 Gepost op: 20 april 2012, 11:18:02
@ Pully en r1200gs: Ondanks dat ik het ook niet eens ben met Henk, lijkt het mij niet de juiste insteek om gelijk te vragen/eisen of Henk in het politievak zit en soortgelijke vragen, voordat hij een mening zou mogen hebben over dit onderwerp. Want nu gaan gelijk de hakken in het zand wanneer er een andere mening wordt geventileerd en wordt mensen door dat soort vragen, in mijn ogen, het recht van spreken ontnomen. Ik merk het vaker in antwoorden en bij deze het verzoek er eens op een andere manier naar te kijken O0


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #32 Gepost op: 21 april 2012, 00:11:12
@ Pully en r1200gs: Ondanks dat ik het ook niet eens ben met Henk, lijkt het mij niet de juiste insteek om gelijk te vragen/eisen of Henk in het politievak zit en soortgelijke vragen, voordat hij een mening zou mogen hebben over dit onderwerp. Want nu gaan gelijk de hakken in het zand wanneer er een andere mening wordt geventileerd en wordt mensen door dat soort vragen, in mijn ogen, het recht van spreken ontnomen. Ik merk het vaker in antwoorden en bij deze het verzoek er eens op een andere manier naar te kijken O0

Nu is het helemaal niet zo dat ik met me hakken in het zand ga. Maar ik heb een bepaalde opmerking gericht naar Henk in een eerdere post, welke ik niet ga herhalen. Want het is niet de bedoeling iemand geheel af te branden of van die persoon een slecht beeld neer te zetten. Ik vind het ook helemaal niet erg dat iemand anders een andere mening heeft. Het gaat er mij om op welke manier iemand deze ventileerd. Daarnaast doet Henk ook een aantal beweringen, welke niet juist zijn. Dan kan je wel zeggen actie - reactie.
Als je dan toch mensen aanspreekt, spreekt dan wel alle betrokkenen aan.  ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #33 Gepost op: 21 april 2012, 01:00:08
Het zal ....
....De discussie zou moeten zijn of een kind van 6 in theorie in staat zou kunnen zijn om zo hysterisch en gewelddadig te worden dat er een punt komt dat een agent inderdaad handboeien moet gebruiken.
Laat dat de discussie zijn en wat minder op de persoonlijke toer, want dat leidt de discussie alleen maar af. :)
Lijkt mij een heel goed punt.

En om daar dan verder op in te gaan, ik denk dat dit geheel persoons- en situatie-afhankelijk is. Er zijn inmiddels (helaas  :'( ) steeds meer voorbeelden van jonge kinderen die dingen uithalen waar wij in onze stoutste dromen nog niet eens op zouden komen. Neem die engelse jochies die dat nog jongere meisje ontvoerden, groepsverkarachting door 11- en 12-jarigen, geweldplegingen op steeds jongere leeftijd (die een stuk verder gaan dan een 'normale' kloppartij op het schoolplein), etc. etc.

Ik ben dus bang dat we afmoeten van het gefixeerde idee van een minimum leeftijd waarop bepaalde beperkende handeling zou mogen uitvoeren (wettelijk dan wel sociaal geaccepteerd) en dat alles zou moeten worden afgemeten aan de omstandigheden en gedragingen in het specifieke geval. Waarbij gewoon net als bij volwassenen achteraf kan worden opgetreden indien er excessieve handelingen van de kant van politie heeft plaatsgevonden. Wat mij betreft zou hetzelfde mogen gelden voor de rechtspraak, die zou mogen plaatsvinden op basis van de feiten waarbij weliswaar rekening wordt gehouden met de geestelijke ontwikkeling van de jonge verdachten, maar waarbij de leeftijd niet per definitie een reden is om niet tot vervolging/straffen over te gaan.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #34 Gepost op: 21 april 2012, 02:12:35
Ik schrik echt van de hoeveelheid agenten hier die er zo makkelijk overheen stappen dat het hier om een meisje van 6 gaat.

Het maakt werkelijk niet uit wat een meisje van die 6 jaar gedaan heeft er is nooit, maar dan ook nooit één reden te bedenken dat een 6-jarige geboeid naar het politiebureau vervoerd moet worden. In een dergelijk geval zullen de ouders, voogden of wie er dan ook het ouderlijk gezag uitoefent er bij gehaald moeten worden en zal als je de de 6-jarige überhaupt al wilt verplaatsen dit naar een voor hem/haar veilige omgeving gebracht moeten worden (bv het ouderlijke huis). Geen enkele 6-jarige (ook degene zonder autisme of andere beelden) heeft de verstandelijke vermogens al ontwikkeld om op commando te kunnen kalmeren in een voor hem/haar onbekende omgeving met onbekende mensen, dit kan en mag je niet verwachten. :-X


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #35 Gepost op: 21 april 2012, 04:11:46
In een dergelijk geval zullen de ouders, voogden of wie er dan ook het ouderlijk gezag uitoefent er bij gehaald moeten worden en zal als je de de 6-jarige überhaupt al wilt verplaatsen dit naar een voor hem/haar veilige omgeving gebracht moeten worden (bv het ouderlijke huis).

En laat dat volgens het filmpje waar het topic mee begint nou net het probleem geweest zijn. De ouders/voogd waren ondanks diverse pogingen van de politie en diverse medewerkers van de school niet bereikbaar.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #36 Gepost op: 21 april 2012, 09:01:36
Begrijp me niet verkeerd.
Maar kenneliijk weet ( gelukkig maar) de helft van de mensen die hierop het form komen niet wat er allemaal gebeurt zo op een gemiddelde werkdag van een straatagent. Anders zouden er niet van die opmerkingen worden geplaatst, dat ik makkelijk over een leeftijd van een kind heen stap.
Ja het zijn harde maatregelen, die je soms moet nemen omdat er geen andere oplossing voor zijn.
Dit heeft vaak te maken omdat de ander hulpverleners niet zijn uitgerust voor die taak, of het gewoon weg niet mogen doen.


lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #37 Gepost op: 21 april 2012, 11:28:06
Je wilt niet weten wat een kind kan doen, 1 keer is mijn zus zo boos geworden dat mensen de politie hebben gebelt...


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #38 Gepost op: 21 april 2012, 12:13:23
ik zie het probleem niet zo.. Kind is onhandelbaar, word uit de situatie gehaald en de agent in kwestie vond het op dat moment nodig om handboeien om te doen. Hij is degene die de situatie beoordeeld heeft ten tijde dat het is gebeurd. Wij niet, de ouders niet.. alleen hij. Oordelen achteraf is makkelijk. Vind het ook erg kwalijk dat de ouders meteen met de vinder wijzen naar de politie. Goedkoop de schuld afschuiven voor een vallende opvoeding. Zie je tegenwoordig wel vaker. De "mijn kind doet dat niet" mentaliteit. Laatst ook een kind die opgehaald werd nadat het was aangehouden. Het enige waar die ouders zich druk over maakte is of wij ons werk wel goed gedaan hadden en of het niet allemaal overdreven was. Ouders nemen steeds vaker te weinig verantwoordelijkheid voor het gedrag van hun kroost.

Maar mijn idee ook één van de grootste oorzaken voor de verharding/verhuftering van de maatschappij. Niemand neemt meer wat aan van een professional en weet het allemaal beter. 16 miljoen bondscoaches en 16 miljoen agenten.... Toch zijn er maar 55.000 die er voor geleerd hebben.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #39 Gepost op: 21 april 2012, 13:45:16
Is er een systeem dat beslissingen van dienders bij minderjarigen automatisch tegen het licht houdt?

Het zou goed zijn als er bij alle handelingen die de vrijheid van minderjarigen beperken een door de politie standaard geïnitieerde controle plaats heeft om al direct een controle van het handelen met een kinder psycholoog en strafrechtdeskundige te houden om de agent te steunen in zijn keuze om wel of geen vrijheidsbeperkende maatregelen te treffen. In het begin zal dit wellicht moeilijk en pijnlijk (kunnen) zijn, maar op den duur kunnen alle agenten hier lering uit trekken en een meer gefundeerde beslissing maken in zulke situaties.

Zo een maat zal op den duur zowel de agent (meer kennis) als het kind (controle van het handelen) beschermen, maar zou veel zelfreflectie van de agent vereisen. Ik ben geen inhoudsdeskundige over politiezaken maar ik vermoed dat om zulke systemen te laten werken er een mentaliteitsverandering noodzakelijk is binnen de politie.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis