Amerikaanse politie slaat 6-jarig meisje in de boeien

Auteur Topic: Amerikaanse politie slaat 6-jarig meisje in de boeien  (gelezen 6445 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #20 Gepost op: 20 april 2012, 00:19:58
Mag ik uit jouw woorden afleiden dat jij wel psycholoog bent ,daar jij goed weet wat het met een kind van 6 doet ( kennelijk elk kind?! ) welke geboeid is.
Zoals al vaak is gezegd, eigen veiligheid eerst. En dan is het zonder aanzien des persoons, of het nou de koningin is, een zwaar autistische jongen welke ook schade zal oplopen bij het aangelegd krijgen van de transportboeien of een kind van 6 welke met geen mogelijkheid rustig is te krijgen. Dat het misschien niet goed is voor een persoon, zou ik op de koop toe nemen. Als het kind zo agressief is dat het spullen sloopt, en dat de speciaal opgeleide werknemers niet in staat zijn dit kind rustig te krijgen, zou het van de zotte zijn dat de agent dan maar geduld moet tonen.
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #21 Gepost op: 20 april 2012, 00:20:46
De grens trek ik zeker bij een kind van 6. En nee, ik wil je geen bevoegdheden afnemen. Maar je gaat toch niet je bevoegdheden gebruiken tegen een kind van 6? Vertel eens, wat voor bevoegdheden zou je nog meer kunnen gebruiken, leef je eens uit. Wat heb je nog meer wat je in kan zetten...

Leef je eens uit??? Kom op! Doe eens niet zo belachelijk. Nu probeer je de politie en met name mij persoonlijk af te schilderen als iemand die geweldadig is of graag machtspelletjes speelt.
Denk echt na voor je een keer iets neerzet. Want dit zegt meer over jou dan over de politieagenten.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #22 Gepost op: 20 april 2012, 00:39:52
Je vermijdt zorgvuldig dat het om een meisje van 6 gaat en vervangt dat door "iemand". Ik weet niet alles van het politievak (begrijp zekker niet alles, maar ligt dat wel aan mij?) en dat is ook niet nodig om niet alles maar zonder nadenken OK te vinden wat agenten doen, want ze zijn van de politie. Als dat het criterium is, dat je agent moet zijn om kritiek op iets van de politie te mogen hebben zou je niets meer kunnen zeggen (en zo hebben sommige agenten het graag). Ik weet wel wat het met een meisje van 6 kan doen als ze handboeien om krijgt, zeker tijdens een driftbui.
Waar ik verder in jouw analyse niets van terugzie, is het feit dat dit meisje van 6 niet door de leraren/schoolleiding onder controle te krijgen was. Het meisje deed pogingen zaken te gooien, ruiten in te gooien e.d. Het is dus heel goed mogelijk dat daarbij een hoog risico was dat andere 6-jarigen die daar in de buurt waren gewond raakten. De exacte toedracht en afhandeling kennen we niet, dus het is een als...als....als verhaal.
Ik ben het met je eens dat je niet gelijk een kind in de boeien slaat (maar is dat ook gebeurt, wat voor acties heeft men eerst ondernomen ? Allemaal nu niet bekend). Zo sterk als jij het nu dus stelt kan ik zéker niet in meegaan.

Daarbij zou de discussie denk ik hier meer op zijn plek zijn of dit betreffende kind op de juiste school zit en of het geen 'speciaal onderwijs' met daarop toegeruste begeleiders nodig heeft. Maar dat staat verder los van de inzet die de politie hier pleegt.
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


sylvester1986

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 20 april 2012, 00:46:41
Maar je gaat toch niet je bevoegdheden gebruiken tegen een kind van 6?
Vanaf welke leeftijd dan wel en wat als een kind een woede aanval krijgt met iets scherps in zijn of haar handen?
Zoals Jack zegt, eigen veiligheid eerst.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #24 Gepost op: 20 april 2012, 01:02:58
Vanaf welke leeftijd dan wel en wat als een kind een woede aanval krijgt met iets scherps in zijn of haar handen?
Zoals Jack zegt, eigen veiligheid eerst.

Meerdere mensen zeiden dat al hoor eigen veiligheid eerst.  098uo

Geintje Sylvester. Na zoveel reactie's gelezen te hebben is het lastig om precies te weten wie wat zei. Dus ik vergeef het je. Hahaha.

@Henk
Welk middel zou jij dan inzetten om een losgeslagen kind onder dwang te krijgen? En wat is bij jou de leeftijdsgrens om wel of niet een kind in de boeien te slaan? En beargumenteer dat aub.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 20 april 2012, 01:15:00
Eigen veiligheid eerst!
Of zoals Pully zegt e050
Please, don't handcuff me. >:D


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #26 Gepost op: 20 april 2012, 01:38:42
Of zoals Pully zegt e050
Please, don't handcuff me. >:D

 O0

Ik zal je niet boeien. Hahahaha.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #27 Gepost op: 20 april 2012, 06:28:31
Henk even een stukje resume wat jij hebt geschreven

(..) Driftbuien van kinderen worden op de school waar hij op zit altijd zonder politie opgelost, en dat zijn kinderen van 11 tot 18 jaar. Echt het kan, met een beetje geduld en praten worden ze altijd vanzelf weer rustig.(...)

Dat ze dit zo doen , 100 punten. Liever dat mensen die er meer ervaring mee hebben het oplossen dan dat "leken" er aan te pas moeten komen. Echter er is altijd een moment dat het te ver gaat, of te wel dat het geweld (verbaal of fysiek) zover gaat dat zelfs deze mensen het niet meer aan kunnen. Dan kunnen zij er ook niet veel meer mee doen dan de sterke arm erbij halen. Hier zijn ook in nederland diverse voorbeelden voor (en dan heb ik het niet alleen over scholen, maar ook over psychiatrische instellingen etc).

En als deze erbij gehaald worden is er toch echt wel wat meer aan de hand dan alleen een persoon die niet stil kan zitten. Het gaat er dan om dat de situatie zo snel mogelijk rustig word gebracht en dat moet soms met een inperking van de vrijheid en zeer soms met geweld. Als het anders kan dan 100 punten echt waar, maar soms kan het niet anders. Denk daar ook eens over na voordat jij maar alles van 1 kant gaat bekijken.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 20 april 2012, 07:23:29
Henk, het meeste is inmiddels al gezegd, maar als ik de keus heb tussen een 6-jarige boeien en veilig naar het bureau kunnen vervoeren of niet boeien en niet veilig naar het bureau vervoeren is de keus voor mij makkelijk gemaakt. Vergeet niet dat juist de politie in veel gevallen naar allerlei instellingen wordt geroepen omdat zij het zelf niet (meer) aan kunnen, noem de talloze Geestelijke Gezondheidsinstellingen waar de politie moet assisteren om mensen te separeren of om ze onder controle te krijgen. Noem de speciale scholen waar kinderen dermate uit hun dak gaan dat fysieke fixatie de enige oplossing is om iemand in bedwang te krijgen.

En ja, ook ik heb eens een 10-jarige geboeid nadat hij een klaslokaal had verbouwd en een bloemenvaas naar een docente had gegooid en nee, ik heb daar geen blij, tevreden of goed gevoel aan over gehouden. Ik ben echter nog steeds van mening dat het noodzakelijk was en op dat moment de enige juiste keus was. We hadden hem natuurlijk ook met allerlei arm-overstrekkingen, beenklemmen en misschien zelfs wel pepperspray onder controle kunnen brengen en hem daarna op de grond van een dienstbus fixeren door twee of drie volwassenen. Ik weet wel wat meer trauma's achterlaat. ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #29 Gepost op: 20 april 2012, 07:45:59
Het zal altijd moeilijk blijven om over deze situatie te oordelen. Simpelweg omdat wij er niet bij waren en niet in de schoenen van die agent hebben gestaan.

Misschien was het wel een angsthaas die genoeg andere middelen en manieren ter beschikking had om het meisje van 6 onder bedwang te houden. Maar het kan ook zijn dat dit een uitzondering betrof die de regel bevestigt. Namelijk dat het  meisje zo hysterisch en gewelddadig was dat het voor haar veiligheid en die voor anderen even gewenst was armbandjes om te doen.

De discussie zou moeten zijn of een kind van 6 in theorie in staat zou kunnen zijn om zo hysterisch en gewelddadig te worden dat er een punt komt dat een agent inderdaad handboeien moet gebruiken.

Laat dat de discussie zijn en wat minder op de persoonlijke toer, want dat leidt de discussie alleen maar af. :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)