Nieuwe hangar traumahelikopter VU

Auteur Topic: Nieuwe hangar traumahelikopter VU  (gelezen 7364 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Gepost op: 9 februari 2005, 09:16:46
Bij het VU-ziekenhuis in Amsterdam is dinsdagochtend een nieuwe hangar voor de traumahelikopter op de twaalfde verdieping van het medisch centrum gehesen.
Het gevaarte weegt 11 ton. Voor de klus werd dan ook één van de grootste mobiele kranen in Nederland ingezet.
Na montage van een sprinklerinstallatie en andere technische faciliteiten zal het heli-platform half maart weer in gebruik worden genomen.

Bron:
rtv Noord-Holland

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 18 maart 2005, 23:37:00
Hmmm jammer dat ie weer weg gaat van schiphol oost. :'(  Heb hem onderwerk tijd regelmatig van erg dichtbij kunnen bewonderen en een keer moeten wachten tot ie voorbij getaxied was.

Het is en blijft een mooie kist om naar te kijken als ie voorbij vliegt (ook als ie stil staat is ie mooi :-X)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

pjbreevaart

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2005, 13:32:32
Hallo Joost,

Het is inderdaad een mooie kist om naar te kijken.
Vind hem erg mooi.

harold

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2005, 20:05:46
Kan iemand mij uitleggen hoe een helikopter "taxied". Ik weet hoe vliegtuigen taxieen maar dat helikopters dat ook doen??

7194

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2005, 21:13:06
Ze rijden er een soort lage kar onder waarmee ze de heli iets optillen. Hiermee kunnen ze de heli verplaatsen.

Zo'n kar als die ze bij de supermarkt gebruiken om pallets mee te vervoeren, allee dan groter.

harold

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 21 maart 2005, 22:44:36
ah ja...das duidelijk. Thanx.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2005, 16:32:27
en dat ziet er op een vliegveld zo uit

(alsof die zo uit de veiling is weggereden)

maar volgens mij is het op het vu ook zo alleen dan met een soort van plateau op rails (weet ik niet zeker)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2005, 16:39:30
en dat is nu bevestigd

www.traumahelikopter.nl

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

EHBjOOST

• Forum gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #8 Gepost op: 24 maart 2005, 14:59:55
Kan iemand mij uitleggen hoe een helikopter "taxied". Ik weet hoe vliegtuigen taxieen maar dat helikopters dat ook doen??

Als een helicopter taxiet, vliegt hij op ongeveer 1 meter hoogte boven de rijbanen waar de vliegtuigen normaal rijden op de luchthaven.  Overigens zijn er ook zat helicopters die gewoon rijden. (chinook, apache, lynx om wat voorbeelden te noemen)

De kar waar de helicopter op zijn skids op plaats is volgens mij het zelfde als een vliegtuig gesleept word.  Bij taxieen heeft (volgens mij)  de piloot de controle over het vliegtuig/helicopter.

Op schiphol is op de schiphol oost baan een punt wat de helispot genoemd word. Deze helispot ligt op de schipol oost baan (04-22). Van af dit punt vliegt de heli weg en daar "land" hij ook weer.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

R.J. Dolislager

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 22 april 2005, 15:30:47
Ze rijden er een soort lage kar onder waarmee ze de heli iets optillen. Hiermee kunnen ze de heli verplaatsen.

Zo'n kar als die ze bij de supermarkt gebruiken om pallets mee te vervoeren, allee dan groter.

Zo moet je het niet zien de "kar" waar de heli op staat daar land hij ook op