GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012  (gelezen 114640 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Blauw112

• Junior gebruiker
  • **
Is het zo dat van iedere passagier N.A.W. gegevens worden opgeschreven, vroeg ik mij zo af voor bijvoorbeeld getuigenverklaringen, schadeclaims etc.?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Woordvoerder Rode Kruis: 12 leden SIGMA gaan ambulance(personeel) ondersteunen.
@ AT5 Live.
-------
Ik hoor en zie opvallend veel motoragenten, er zijn dus begeleidingen ?

Nee,  de motorrijders gidsen de ambulance's van en naar hun bestemming  ;) Motorrijders van DCIV vanaf het plaats ongeval naar de ziekenhuizen (1 per ambu) en motorrijders van de regio rondom het plaats ongeval.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker

Inzet #politie bij #treinongeluk Amsterdam top! Geweldige foto. @politieaa pic.twitter.com/XGHYdETz
@erikderooij2

Rene

• Forum gebruiker
De diensten zitten er dan toch na een uurtje overwerk toch op!

p2kflex
22:58:22 21-04-12GROUP-1AMBULANCES 14.00 EN 15.00 UUR EINDE DIENST ONDER DANKZEGGING > HUIS !
0120103Ambu 13-103 (Ambulance Amsterdam)
0120114Ambu 13-114 (Ambulance Amsterdam)
0120115Ambu 13-115 (Ambulance Amsterdam)
0120118Ambu 13-118 (Ambulance Amsterdam)
0120163Ambu 13-163 (Ambulance Amsterdam)
0120171Ambu 13-171 (Ambulance Amsterdam)

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Inzet #politie bij #treinongeluk Amsterdam top! Geweldige foto. @politieaa pic.twitter.com/XGHYdETz
@erikderooij2

Niet alleen bij de Politie maar eigenlijk alle HV-ers die daar ter plaatse geweest zijn en de meldkamers natuurlijk.
Ik wilde het net zeggen maar dit is echt een knap staaltje samenwerken en dat geeft precies aan waarvoor zo vaak geoefend wordt. Binnen 2.5 uur 100+ gewonden afgevoerd. TOP!!  O0 O0 O0

Sterkte voor de slachtoffers.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

C337

• Senior gebruiker
Nee,  de motorrijders gidsen de ambulance's van en naar hun bestemming  ;) Motorrijders van DCIV vanaf het plaats ongeval naar de ziekenhuizen (1 per ambu) en motorrijders van de regio rondom het plaats ongeval.

Bedankt Jerommeke !  O0

Fireball

• Senior gebruiker
Best bizar. Vanochtend was ik betrokken bij een grote rampenoefening in de nieuwe spoortunnel tussen Dronten en Kampen op de Hanzelijn. Daar moesten we in ongeveer 3 uur tijd zo'n 100 Lotus-slachtoffers verwerken. Vervolgens hebben daar vanmiddag allerlei inspecties met elkaar geoefend om de oorzaak van het "ongeval" te achterhalen en moest Prorail de oefentrein weer terug in de rails zetten. Waarschijnlijk konden de meesten van hen meteen door naar Amsterdam om het nu in het echt te doen......

Fireball

• Senior gebruiker
p2kflex
23:12:19 21-04-12GROUP-1ALLE AMBULANCES / OVDG / RR TERUG NAAR EIGEN GESPREKSGROEP C2000 PATCH IS OPGEHEVEN !
0120095MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Ambulances Totaal)
0120341Rapid Responder 13-341 (Ambulance Amsterdam)
0120812MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OvD-G 812)
0120813MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (OvD-G 813)
0120998MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)

ralpje

• Forum gebruiker
Er zou morgen overigens een vergelijkbare oefening in de Hemspoortunnel zijn. Die is inmiddels afgelast, zo heb ik begrepen.

C337

• Senior gebruiker
Van der Laan bezoekt slachtoffers

Burgemeester Eberhard van der Laan is zaterdagavond op de plek waar twee passagierstreinen op elkaar botsten.

Dat meldde een woordvoerder van de gemeente. Hij bezoekt daar de locaties die zijn ingericht om passagiers uit de treinen op te vangen. Volgens de woordvoerder spreekt Van der Laan daar met de slachtoffers. De burgemeester geeft later een verklaring.

De spoorwegpolitie doet momenteel onderzoek naar de oorzaak van de treinbotsing. Ook onderzoekers van twee andere instanties zijn ter plaatse. Als de eerste onderzoeken klaar zijn, kunnen de treinen worden weggehaald.

De gemeente Amsterdam heeft een telefoonnummer geopend voor mensen die vragen over het ongeval hebben: 020 - 25 39 200.

http://www.at5.nl/artikelen/79825/van-der-laan-bezoekt-slachtoffers