GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012  (gelezen 115018 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Ha, ze hebben geleerd van Turkish Airlines...

Dat werkt pas als men ALLE randapparaten uit hun 'eigen' gespreksgroep haalt. Dwz dat er geen gespreksgroepen van buiten de regio Amsterdam Amstelland actief zijn op de bewuste C2000-mast in Amsterdam.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Dat werkt pas als men ALLE randapparaten uit hun 'eigen' gespreksgroep haalt. Dwz dat er geen gespreksgroepen van buiten de regio Amsterdam Amstelland actief zijn op de bewuste C2000-mast in Amsterdam.

Juist, daarom ook mijn scepsis. Ze zullen er vast van geleerd hebben en er zal ongetwijfeld meer op gelet worden, maar er hoeft slechts 1 porto op een verkeerde groep te blijven en dan kun je het al vergeten. Of er nu 1 of 100 porto's op die ene verkeerde groep staan, dat maakt dan niet meer uit. De zwakste schakel hierin is elk individueel randapparaat en dat maakt dat dit probleem erg lastig op te lossen zal blijven, hoeveel er ook op gehamerd wordt.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Om 12.00 heeft AT5 een extra nieuwsuitzending, zal me niks verbazen als je het hier live kunt volgen: http://www.at5.nl/


En ten slotte, voor de mensen die gister alles live hebben gemist, AT5 heeft het online gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=prvdfjYqd-w&feature=player_embedded#!


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Juist, daarom ook mijn scepsis. Ze zullen er vast van geleerd hebben en er zal ongetwijfeld meer op gelet worden, maar er hoeft slechts 1 porto op een verkeerde groep te blijven en dan kun je het al vergeten. Of er nu 1 of 100 porto's op die ene verkeerde groep staan, dat maakt dan niet meer uit. De zwakste schakel hierin is elk individueel randapparaat en dat maakt dat dit probleem erg lastig op te lossen zal blijven, hoeveel er ook op gehamerd wordt.

Kan dan de bijstandleverende regio de randapparatuur uit- of omschakelen? Die betreffende meldkamer moet dan toch de randapparatuur in de affilatielijst zien staan?


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Voertuigenlijst: treinbotsing Amsterdam

Tankautospuit Amsterdam
AST
ASH
ASN
ASV1
ASD
ASW
ASY
ASV2
ASLN
DRM
DVD
Tankautospuit Kennemerland
TS 747 Halfweg
TS 741 Haarlem-oost
TS 346 Badhoevedorp

Redvoertuigen Amsterdam
HVT
ALH
ALN
ALD
Redvoertuigen Kennemerland
HV 570 Hoofddorp

Dienstvoertuigen Amsterdam
OVDN
HOVD1
HOVD2
OVDZ
SLB
HSB
VVD
ACPK
OIO
Dienstvoertuigen Kennemerland
OvD-Z 597
HOvD 190
PCC 599
PC-RAC 195
PVL 197

Haakarmbakken Amsterdam
COH

Ambulance Amsterdam
13-103
13-194
13-104
13-175
13-121
13-163
13-171
13-121
13-341
13-812
13-813
SIGMATEAM
AMBUTEAM

Ambulance Gooi en Vechtstreek
14-185
14-189
14-186
14-181
14-182

Ambulance Utrecht
09-122
09-121
09-135
09-148
09-114

Ambulance Noordholland-noord
10-111
10-187
10-186
10-181
10-190

Ambulance Kennemerland
12-156

Traumaheli
Traumaheli Lifeliner 1
Traumaheli Lifeliner 2

Aanvullingen en/of opmerkingen zijn welkom !

TS742 Spaarndam
Ambu 12-183
DA 397
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Utrechtse ambulances assisteren bij treinongeluk  


UTRECHT - Bij het treinongeluk in Amsterdam zijn meerdere ambulances uit Utrecht ingezet. Een stoptrein onderweg naar Uitgeest en een sneltrein richting Utrecht reden frontaal op elkaar. Volgens de politie raakten 125 mensen gewond, van wie 42 ernstig.

Zeker vijf Utrechtse ambulances zouden zijn opgeroepen om te helpen bij het vervoer van de vele slachtoffers. Zover bekend, zijn alle gewonden opgevangen in de Amsterdamse ziekenhuizen VU medisch centrum, Lucas Andreas Ziekenhuis en het Slotervaartziekenhuis. Het Calamiteitenhospitaal in Utrecht is niet ingezet.

Het is niet bekend hoeveel regiogenoten gewond zijn geraakt bij de botsing.

HARMELEN
Het ongeluk van gisteren geldt als het zwaarste in jaren. Het treinongeval bij Harmelen in 1962 is het ernstigste in de Nederlandse geschiedenis.

Toen kwamen 93 mensen om en raakten meer dan 50 anderen gewond, toen twee reizigerstreinen in dichte mist op elkaar reden.



http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/427369/utrechtse-ambulances-assisteren-bij-treinongeluk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Enkele beelden van mijn kant:











Voor meer: http://www.delwelfotografie.nl/index/?p=1514

en de video:

21-04-2012 Ruim 130 gewonden bij Treinbotsing Amsterdam
Jordy, heb jij toevallig nog foto,s van de Intercity? Op die trein kun je volgens mij goed zien hoeveel impact de klap nog heeft gehad.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Voor de duidelijkheid, Driemond is gealarmeerd om te gaan herbezetten op Dirk, en vervolgens daar vandaan uitgerukt voor brand in een woonboot op de Van Diemenkade, samen met landelijk Noord die moest herbezetten op Nico. Driemond en landelijk Noord zijn niet ingezet bij het spoorincident. Mochten de voertuigen genoemd worden in het overzicht omdat ze nav het spoor-incident zijn ge-alarmeerd, dan mis ik nog  autospuit Rudolf, die nadat Driemond was uitgerukt voor brand is gaan herbezetten op Dirk.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Locomotief sleept eerste trein weg
 AMSTERDAM Een locomotief heeft zondagochtend een van de twee treinen die zaterdag betrokken waren bij de botsing in Amsterdam weggesleept.
Een woordvoerder van spoorbeheerder ProRail liet weten dat de Sprinter inmiddels van de plek van het ongeluk weg is. Het is de bedoeling dat ook de andere trein, een intercity, wordt weggesleept. Als dat is gelukt, wil ProRail op korte termijn een vorm van treinverkeer op de getroffen trajecten weer mogelijk maken.

Hoe snel dat kan, hangt vooral af van het onderzoek naar de botsing. Dat onderzoek is nog bezig. De NS meldt dat er tot zeker 13.00 geen treinen zullen rijden tussen Amsterdam en Zaandam, Amsterdam en Haarlem en op het traject Amsterdam - Schiphol. Reizigers worden geadviseerd om te reizen via Duivendrecht of Utrecht.

Spoor nog niet vrijgegeven
"Onderzoekers hebben de zaak nog niet vrijgegeven'', aldus een woordvoerster van de NS zondag. "Zodra het onderzoek is afgerond, kunnen de treinen worden weggesleept en hervatten we het treinverkeer. Het is op dit moment niet duidelijk hoe lang het nog duurt."

Prorail: veel onzekerheden
Spoorbeheerder ProRail hoopt zondag het treinverkeer na het ongeluk bij Amsterdam snel weer op gang te brengen. "We gaan nu proberen snel enige sporen weer beschikbaar te maken", aldus een woordvoerder. "Maar er zijn zoveel onzekerheden nog. Het is op dit moment nog niet te zeggen hoe lang het duurt."

Botsing twee treinen
Het ging rond 18.30 uur mis. Tussen de stations Amsterdam Sloterdijk en Centraal Station botsten de twee treinen op elkaar. Het ging volgens de Nederlandse Spoorwegen om de intercity van Den Helder naar Nijmegen en de stoptrein van Amsterdam naar Uitgeest. Over de oorzaak is nog niets bekend.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/78629/Locomotief%20sleept%20eerste%20trein%20weg