GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012  (gelezen 114651 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Ik weet natuurlijk niet hoeveel mensen nog uit die trein gehaald moeten worden, maar ik ben des te meer benieuwd of deze constructie is ingezet:

Ik heb de wagens met die modules wel eens in Utrecht zien staan. Helaas heb ik er geen foto van. Wel heb ik een scan de ProRail kalender in de aanbieding. Waar die goodies al niet goed voor zijn ;)

Rechts op de foto de rekken waar de trolleys in gaan. Per trolley kun je twee wervelplanken kwijt en twee 'begeleiders'.

In eerste instantie bedoeld voor tunnels geloof ik, maar je kunt daarmee de slachtoffers ook naar makkelijker bereikbare plekken transporteren (zoals het terrein van Nedtrain aan de Nieuwe Hemweg, een klein stukje naar het westen).

En terwijl ik dit bericht schrijft, zie ik berichten verschijnen over transport per spoor, alleen is dat iets anders dan dit systeem.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Kevin R.

• Senior gebruiker
De Lifenliner die je zag vertrekken ging om de LL1. De piloot gaat in zijn ééntje tanken.

Bron: @FireFlying11

Het lijkt me eerder de LL2, volgens mij zag ik geen LL1 maar alleen het MMT-voertuig

GLZ

• Senior gebruiker
Ik vind wel dat ze daar met hele handige karretjes over het spoor lopen om het materieel van A naar Trein te brengen. Zitten die dingen daar in speciale haakarmbakken van de politie of prorail ofzo?
Ik zou verwachten dat het van Prorail is, ik heb dit soort dingen nog nooit gezien, maar misschien omdat A-A zoveel spoor heeft hebben ze het wel op de HV of in een HAB liggen.

maarten93

• Senior gebruiker
p2kflex
20:36:56 21-04-12GROUP-2ALLE AMBULANCES BIJ TREININCIDENT OVERSCHAKELEN NAAR : AAM-BYSTAND-01 (PORTO STAND 1737
0120095MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Ambulances Totaal)
0120998MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant Ambulances)

GLZ

• Senior gebruiker
Ze sjouwen nog genoeg wervelplanken naar de trein, lijkt inderdaad een behoorlijke klus.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
p2kflex
20:36:52 21-04-12GROUP-113-118 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:281
0120118Ambu 13-118 (Ambulance Amsterdam)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Ik zou verwachten dat het van Prorail is, ik heb dit soort dingen nog nooit gezien, maar misschien omdat A-A zoveel spoor heeft hebben ze het wel op de HV of in een HAB liggen.

In calamiteitenvoertuigen* van de NS ligt dacht ik ook zo'n opvouwbaar systeem, maar ik weet niet of dat een trappetje is of ook zo'n ding met wielen.

*dit soort wagens:

Dienst: Nederlandse Spoorwegen
Soort voertuig: Dienstvoertuig
Merk & type: Volkswagen Transporter T5-lang
Kenteken: 60-HGP-2
Byzonderheden: Naast twee rij'en met banken diverse materialen achterin.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Ik vind wel dat ze daar met hele handige karretjes over het spoor lopen om het materieel van A naar Trein te brengen. Zitten die dingen daar in speciale haakarmbakken van de politie of prorail ofzo?

Zie
Hulpverleningsforum > Hulpverlening Gerelateerd > Voertuigen en materieel > Overige hulpdiensten > Topic: ProRail Incidentregie (ongevallenbestrijding)[/url]
Van de dienstauto's (Opel Zafira, VW Golf IV Variant en VW T4L) staan hier al enkele foto's. Van de Volvo's niet zoveel.
Onderstaande foto's heb ik genomen tijdens Ramp(en)bestrijding, Rosmalen, 9 mei 2003 en Open dag NS station Alkmaar 9 april 2005:

Deze foto genomen tijdens een open dag op rangeerstation Kijfhoek op 10 oktober 2005 is wat donkerder, maar toont wel de achterzijde goed:

en van mijn kant ook nog wat foto's van de Volvo's, in de oude NedTrain uitmonstering:
2001 en 2005 Rosmalen, 2004 opendag werkplaats Haarlem, 2008 open dag werkplaats Leidschendam. (m.v. 2008 scans van papieren foto's)

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
p2kflex
20:39:51 21-04-12-ALPHA-Prio: 1 Vechtpartij Westerpark AMSTERDAM
0130007Politie Veiligheidsregio Amsterdam Amstelland (PersInfo)
p2kflex
20:36:52 21-04-12GROUP-113-118 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:281
0120118Ambu 13-118 (Ambulance Amsterdam)

:-\
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

C337

• Senior gebruiker
Woordvoerder Rode Kruis: 12 leden SIGMA gaan ambulance(personeel) ondersteunen.
@ AT5 Live.

-------
Ik hoor en zie opvallend veel motoragenten, er zijn dus begeleidingen ?