GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012  (gelezen 114666 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

jeroen76

• Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
Het valt mij op dat bij de cabine van de dubbeldekker geen hulpverleners ''zichtbaar'' aan het werk zijn. Wat ik hiermee bedoel is dat er geen HV-gereedschap ligt of hulpverleners de machinist aan het bevrijden zijn. Of is de machinist in het begin, voordat AT5 uitzond, al bevrijd?

Machinisten worden geïnstrueerd om bij naderend gevaar de cabine te verlaten.  Goed mogelijk dus dat de machinist zich al niet meer in de cabine bevond toen de botsing plaatsvond!

750_Katana

• Forum gebruiker
Het valt mij op dat bij de cabine van de dubbeldekker geen hulpverleners ''zichtbaar'' aan het werk zijn. Wat ik hiermee bedoel is dat er geen HV-gereedschap ligt of hulpverleners de machinist aan het bevrijden zijn. Of is de machinist in het begin, voordat AT5 uitzond, al bevrijd?
Door getuigen is er gemeld dat de trein eerst afremde, daarna weer doorreed en toen hard afremde alsof er aan de noodrem was getrokken. Dit duid er op dat de machinist een noodremming heeft ingezet, daar hoeft hij/zij niets meer aan te doen. De noodremming stopt pas als de trein stilstaat, hierdoor is er tijd om zichzelf in veiligheid te brengen en de passagiers van het eerste compartiment te waarschuwen voor de klap.

KoenL

• http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
    • Koen Laureij Fotografie
Het lijkt me eerder de LL2, volgens mij zag ik geen LL1 maar alleen het MMT-voertuig

Het betrof de Lifeliner1, deze meldde zich in bij Schiphol Tower. De piloot meldt zich net weer in. De heli met alleen de piloot gaat terug naar de VU.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.

Dirtdiver

• Forum gebruiker
Voertuigenlijst: treinbotsing Amsterdam

Tankautospuit Amsterdam
AST
ASH
ASN
ASV1
ASD
ASW
ASY
ASV2
ASLN
DRM
DVD
Tankautospuit Kennemerland
TS 747 Halfweg
TS 741 Haarlem-oost
TS 346 Badhoevedorp

Redvoertuigen Amsterdam
HVT
ALH
ALN
ALD
Redvoertuigen Kennemerland
HV 570 Hoofddorp

Dienstvoertuigen Amsterdam
OVDN
HOVD1
HOVD2
OVDZ
SLB
HSB
VVD
ACPK
OIO
Dienstvoertuigen Kennemerland
OvD-Z 597
HOvD 190
PCC 599
PC-RAC 195
PVL 197

Haakarmbakken Amsterdam
COH

Ambulance Amsterdam
13-103
13-194
13-104
13-175
13-121
13-163
13-171
13-121
13-341
13-812
13-813
SIGMATEAM
AMBUTEAM

Ambulance Gooi en Vechtstreek
14-185
14-189
14-186
14-181
14-182

Ambulance Utrecht
09-122
09-121
09-135
09-148
09-114

Ambulance Noordholland-noord
10-111
10-187
10-186
10-181
10-190

Ambulance Kennemerland
12-156

Traumaheli
Traumaheli Lifeliner 1
Traumaheli Lifeliner 2

Aanvullingen en/of opmerkingen zijn welkom !

HJ94

• Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Machinisten worden geïnstrueerd om bij naderend gevaar de cabine te verlaten.  Goed mogelijk dus dat de machinist zich al niet meer in de cabine bevond toen de botsing plaatsvond!

Dat is niet eens zo'n vreemde gedachte. Het zou opzich best wel kunnen, maar ik kwam met die vraag omdat er nog geruchten waren dat de machinist nog in z'n cabine zat. We wachten het af.

C337

• Senior gebruiker
KLPD persvoorlichter op AT5 Live: 70 lichtgewonden, 50 ernstig gewonden.
I'm not joking   ;)

Fireball

• Senior gebruiker
p2kflex
20:49:02 21-04-12GROUP-1GHOR LOGISTIEK OPKOMEN VOOR VERZORGING !
0120010MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (GHOR Logistiek)
0120999MKA Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (Lichtkrant)

RemcoV

• Forum gebruiker
Voertuigenlijst: treinbotsing Amsterdam

(...)
Ambulance Amsterdam

(...)
SIGMATEAM
AMBUTEAM
(...)
Aanvullingen en/of opmerkingen zijn welkom !

SIGMA Amsterdam is de 13-832 en het AMBU Team Amsterdam is de 13-828.

(Helaas te ver weg van Amsterdam om op te komen voor deze oproep)

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !

patrickaap

• Persfotograaf en redacteur bij GelreNieuws
  • Forum gebruiker
    • Patrick Apenhorst Fotografie
Rode Kruis helpt ambulancepersoneel

Hulpverleners van het Nederlandse Rode Kruis gaan ambulancepersoneel ondersteunen dat zich ontfermt over de gewonden van de

Dat heeft een woordvoerder van de organisatie laten weten. Volgens hem gaat een team van 12 leden van de zogeheten Sigma-groep ter plaatse. Die bestaat uit vrijwillige hulpverleners die de professionele medische hulpverleners kunnen ondersteunen.

Door de treinbotsing zijn zeker 33 mensen zwaargewond geraakt. De Onderzoeksraad voor Veiligheid en de Inspectie Leefomgeving en Transport stellen een onderzoek in naar de treinbotsing die vanavond plaatsvond ter hoogte van Westerpark.

http://www.at5.nl/artikelen/79817/rode-kruis-helpt-ambulancepersoneel
Persfotograaf en webredacteur van onder andere de website http://www.gelrenieuws.nl/. Check ook mijn eigen website: https://apenhorst-fotografie.nl/

TheDavey100

• Forum gebruiker
    • Rozenburg Report
Worden nu 70 gewonden gemeld  :o