GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012  (gelezen 114654 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Extra NOS uitzending Ned 1, momenteel.

Edit: extra aandacht hiervoor in nieuwsuur, later vanavond.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
en dat het totaal aantal gewonden staat op 125.
Voor de helderheid:
70 gewonden, waaronder 50 ernstig heb ik begrepen.
Dus 70 in totaal, niet 120 totaal.

Altijd weer gedoe, die hoeveelheid en soort gewonden... Wat een verschil de woorden 'waaronder' en 'en' kunnen maken. Ik denk dat de interpretatie van AT5 van de woorden van Kraszewski (of zoiets), waar ik mijn bericht op baseerde, in ieder geval niet correct was.

Het valt me sowieso op dat veel partijen communiceren: NS, brandweer, KLPD. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor eenduidige berichtgeving. Mijns inziens een mooie taak voor de veiligheidsregio om te communiceren wat nu de werkelijke aantallen zijn :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Het valt me sowieso op dat veel partijen communiceren: NS, brandweer, KLPD. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor eenduidige berichtgeving. Mijns inziens een mooie taak voor de veiligheidsregio om te communiceren wat nu de werkelijke aantallen zijn :)
Dat zie je vaker, de NS maar ook de nutsbedrijven willen ook vaak graag iets communiceren maar zitten niet altijd op de eerste rang als het op informatie aankomt.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Wat mij opvalt is dat de Sprinter minder in elkaar zit aan de buitenkant dan de dubbeldekker.
En dat terwijl we bij de Sprinter volgens mij meer gewonden uit de trein zagen komen.

Is hier een oorzaak voor?
Is b.v. de Sprinter sterker qua materiaal maar is er intern bij de Sprinter meer wat kapot kan gaan?
Of stonden er al veel mensen b.v. in de Sprinter doordat er een station genaderd werd?

Puur speculatie, maar volgens mij zijn de uiteindes van treinstellen, waar ze aan elkaar gekoppeld zijn etc. kreukelzone's bij de intercity zijn die zichtbaar verder ingedrukt, wat zou kunnen wijzen op het feit dat die een groter deel van de klap hebben opgevangen, wat weer zou kunnen verklaren dat de mensen in de intercity er beter van af lijken te komen.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
   22:00:39 21-04-12   13   AMBU   13-104 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:324
0120998RAVAA Amsterdam ( Monitorcode Amsterdam-Amstelland )
0120104RAVAA Amsterdam ( GGD Ambu 13-104 Amsterdam )
livep2000
22:02:01 21-04-12AMBU13-103 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:326
0120998RAVAA Amsterdam ( Monitorcode Amsterdam-Amstelland )
0120103RAVAA Amsterdam ( GGD Ambu 13-103 Amsterdam )
livep2000
22:02:26 21-04-12AMBU13-101 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:327
0120998RAVAA Amsterdam ( Monitorcode Amsterdam-Amstelland )
0120101RAVAA Amsterdam ( GGD Ambu 13-101 Amsterdam )
livep2000
22:03:50 21-04-12AMBU13-189 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:328
0120998RAVAA Amsterdam ( Monitorcode Amsterdam-Amstelland )
0120189RAVAA Amsterdam ( VZA Ambu 13-189 Zaandam )
livep2000
22:04:16 21-04-12AMBU13-190 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:329
0120998RAVAA Amsterdam ( Monitorcode Amsterdam-Amstelland )
0120190RAVAA Amsterdam ( VZA Ambu 13-190 Zaandam )


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Volgens Gerri Eickhof van de NOS waren alle gewonden geteld: 136 gewonden waarvan 80 licht, 56 ernstig waarvan 14 zwaar.


chmulder

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Waarom in de sprinter meer gewonden dan in de IC? Ik zag al het naderen van het station, maar ik denk ook dat meer glazen wanden in die sprinter een oorzaak kunnen zijn. :(


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Waarom in de sprinter meer gewonden dan in de IC? Ik zag al het naderen van het station, maar ik denk ook dat meer glazen wanden in die sprinter een oorzaak kunnen zijn. :(

Ik geloof niet dat dat een reden zou kunnen zijn. Het glas is hardglas, en daar zit ook nog een veiligheidsfolie overheen. Is dus vrijwel onschadelijk.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Ik weet zeker dat er een onderzoeksrapport komt.
Alle vermoedens en speculaties zijn tot die tijd niet zinvol en worden verwijderd om dit topic overzichtelijk te houden.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
livep2000
22:15:39 21-04-12AMBU13-121 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:331
0120998RAVAA Amsterdam ( Monitorcode Amsterdam-Amstelland )
0120121RAVAA Amsterdam ( GGD Ambu 13-121 Amsterdam )
livep2000
22:17:20 21-04-12AMBU13-194 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:333
0120998RAVAA Amsterdam ( Monitorcode Amsterdam-Amstelland )
0120194RAVAA Amsterdam ( VZA Ambu 13-194 Purmerend )
livep2000
22:16:33 21-04-12AMBU13-106 A1 AMSTERDAM WESTERPARK 0 RIT:332
0120998RAVAA Amsterdam ( Monitorcode Amsterdam-Amstelland )
0120106RAVAA Amsterdam ( GGD Ambu 13-106 Amsterdam )