Middelbrand (broei in loods recyclebedrijf) Albra Zuidgang - Groenlo 23-04-2012

Auteur Topic: Middelbrand (broei in loods recyclebedrijf) Albra Zuidgang - Groenlo 23-04-2012  (gelezen 2941 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
p2kflex
00:10:24 23-04-12GROUP-1PRIO 1 Rookmelder : Albra Groenlo BV OMS 05255 : Zuidgang : 3 7141JK Groenlo 9231
0803066BRW Achterhoek Oost (Monitorcode)
0803163BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Bevelvoerder)
0803165BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Kazernecode)
0803166BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Blusploeg 1)
0803190BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Lichtkrant)
0803191BRW Achterhoek Oost (Oost Gelre) (Infocode klein Incident)
0806487BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (MDT - TS 9231)
p2kflex
00:24:43 23-04-12GROUP-1PRIO 1 Rookmelder : Albra Groenlo BV OMS 05255 : Zuidgang : 3 7141JK Groenlo 8991 9881 9232 (Middelbrand)
MB0803066BRW Achterhoek Oost (Monitorcode)
MB0803163BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Bevelvoerder)
MB0803165BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Kazernecode)
MB0803167BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Blusploeg 2)
MB0803190BRW Achterhoek Oost (Groenlo) (Lichtkrant)
MB0803191BRW Achterhoek Oost (Oost Gelre) (Infocode klein Incident)
MB0803192BRW Achterhoek Oost (Oost Gelre) (Infocode middel Incident)
MB0805730BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (TBO piket)
MB0805870BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (OVD Achterhoek Oost piket)
MB0805960BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (Persvoorlichting Oost)
MB0806240Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)
MB0806477BRW Achterhoek Oost (Winterswijk) (MDT - TS 9332)
MB0830220Politie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (PersInfo Achterhoek)
MB0830999Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)




AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Als brandweerleek heb ik n.a.v. bovenstaande een vraag:

zouden jullie in deze situatie LD afleggen of net als in het filmpje voor HD kiezen?


leon1e

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Als brandweerleek heb ik n.a.v. bovenstaande een vraag:

zouden jullie in deze situatie LD afleggen of net als in het filmpje voor HD kiezen?

Dit is een beetje afhankelijk van de warmte in de bron en als ik het filmpje zo zie valt dit reuze mee. De manschappen zijn ook een paar uur bezig en dan is hd veel beter te hanteren wat ook wel prettig is :). Dus ja, waarschijnlijk had ik ook hd gekozen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dit is een beetje afhankelijk van de warmte in de bron en als ik het filmpje zo zie valt dit reuze mee. De manschappen zijn ook een paar uur bezig en dan is hd veel beter te hanteren wat ook wel prettig is :). Dus ja, waarschijnlijk had ik ook hd gekozen.
Vindt je het erg als ik het niet eens ben met je ;)

In dit soort gevallen moet je gaan koelen in combinatie met het uit elkaar halen van de substantie (wat was het) door de shovel. Dat betekend dat je erg veel water nodig hebt, en een flink doordringend vermogen, en dan is HD niet toereikend genoeg.
Lage druk geeft veel wateropbrengst, waardoor je sneller de boel kunt verzuipen. Waterwinning moet je toch in orde maken, leg dan meteen ook een toevoer af met verdeelstuk, en koppel daar een straal of 3 lage druk aan. Meer slagkracht. Het hanteren van de stralen lage druk valt erg mee, zeker als je zoals hier in 1 ruimte aan het werk bent.


leon1e

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Vindt je het erg als ik het niet eens ben met je ;)

In dit soort gevallen moet je gaan koelen in combinatie met het uit elkaar halen van de substantie (wat was het) door de shovel. Dat betekend dat je erg veel water nodig hebt, en een flink doordringend vermogen, en dan is HD niet toereikend genoeg.
Lage druk geeft veel wateropbrengst, waardoor je sneller de boel kunt verzuipen. Waterwinning moet je toch in orde maken, leg dan meteen ook een toevoer af met verdeelstuk, en koppel daar een straal of 3 lage druk aan. Meer slagkracht. Het hanteren van de stralen lage druk valt erg mee, zeker als je zoals hier in 1 ruimte aan het werk bent.

Dat mag ;). Volgens mij was het "verzuipen" hier overbodig en daar krijg je ook weer erg veel nevenschade van, het afvalwater moet ook weer naar de zuivering.. Substantie is mij ook onbekend en dat kan de keuze voor ld sterker maken, maar nu nog even niet :).


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dat mag ;). Volgens mij was het "verzuipen" hier overbodig en daar krijg je ook weer erg veel nevenschade van, het afvalwater moet ook weer naar de zuivering.. Substantie is mij ook onbekend en dat kan de keuze voor ld sterker maken, maar nu nog even niet :).
Laat ik het anders zeggen, met de stralen die ze op het filmpje gebruiken doen ze dus niets. Half gebonden straal, waarbij de boel een beetje afgesproeit wordt, dat gaat hem echt niet worden. En wij zijn er niet om nevenschade te beperken wij zijn er om te blussen. Wil je de broei stoppen zul je dsu daar flink water voor moeten gebruiken. ::)


leon1e

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Laat ik het anders zeggen, met de stralen die ze op het filmpje gebruiken doen ze dus niets. Half gebonden straal, waarbij de boel een beetje afgesproeit wordt, dat gaat hem echt niet worden. En wij zijn er niet om nevenschade te beperken wij zijn er om te blussen. Wil je de broei stoppen zul je dsu daar flink water voor moeten gebruiken. ::)

Dus het verdelen van de substantie was genoeg geweest bij deze klus? :) Het beperken van nevenschade hoort ook bij afbouw fase, en als het "afblussen" lukt met een paar kuub minder is dat mooi meegenomen.


Brandslanghaspelhouder

  • manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
En de flush stand gebruiken op ld?


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Vindt je het erg als ik het niet eens ben met je ;)

In dit soort gevallen moet je gaan koelen in combinatie met het uit elkaar halen van de substantie (wat was het) door de shovel. Dat betekend dat je erg veel water nodig hebt, en een flink doordringend vermogen, en dan is HD niet toereikend genoeg.
Lage druk geeft veel wateropbrengst, waardoor je sneller de boel kunt verzuipen. Waterwinning moet je toch in orde maken, leg dan meteen ook een toevoer af met verdeelstuk, en koppel daar een straal of 3 lage druk aan. Meer slagkracht. Het hanteren van de stralen lage druk valt erg mee, zeker als je zoals hier in 1 ruimte aan het werk bent.

Het ging hier om 'brandstofaval', wat dat precies inhoudt heb ik niet zo snel kunnen vinden.

En de flush stand gebruiken op ld?

Wat is de flush stand als ik vragen mag?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Het ging hier om 'brandstofaval', wat dat precies inhoudt heb ik niet zo snel kunnen vinden.
Als het zo inschat lijkt het wel op snipperhout, is geschikt om energie mee op te wekken door er stoom mee te vormen.

Vindt je het erg als ik het niet eens ben met je ;)

In dit soort gevallen moet je gaan koelen in combinatie met het uit elkaar halen van de substantie (wat was het) door de shovel. Dat betekend dat je erg veel water nodig hebt, en een flink doordringend vermogen, en dan is HD niet toereikend genoeg.
Lage druk geeft veel wateropbrengst, waardoor je sneller de boel kunt verzuipen. Waterwinning moet je toch in orde maken, leg dan meteen ook een toevoer af met verdeelstuk, en koppel daar een straal of 3 lage druk aan. Meer slagkracht. Het hanteren van de stralen lage druk valt erg mee, zeker als je zoals hier in 1 ruimte aan het werk bent.
Ik zou ook kiezen voor ld, deze houtsnippers worden na het afblussen gewoon weer gebruikt, van extra schade door water lijkt me hier dan ook geen sprake.   ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid