Ik wil graag weten wat de effecten zijn van het ambulancevervoer met A1, gebruik van OGS
Dus effecten op de weg, effect op de chauffeur, de verpleegkundige en de patient.
Natuurlijk kunnen we er hier een hoop opnoemen (ook zeker doen!) maar het liefst zie ik reacties met een verwijzing naar literatuur.
Ik heb er nog weinig over kunnen vinden, dus jullie hulp is gewenst!
Johan
Ik ben benieuwd naar de zuivere vraagstelling van het onderzoek..
Een A1 rit kan op verschillende wijze worden uitgevoerd.. De snelheid en rijstijl kunnen erg verschillend zijn.. Dus tussern A1 glijdend vervoer, en A1 Bloedspoed zit nog een hele wereld. Dus de effecten op de chauffeur, medeweggebruikers en de patiënt zijn in beide varianten anders..
Als de vraag is moet A1 vervoer altijd het meest maximale uit het voertuig gehaald worden, kent iedereen met een beetje gezond verstand het antwoord al... En ik kan me niet voorstellen dat met de huidige opleidingen er chauffeurs zijn, die dat proberen. De meeste chauffeurs kunnen dat heel goed inschatten..
De effecten van ook een rustige ambulanceritje zijn al enorm.. leg de knikkerbak of een bowling bal maar in de auto.. Ook de effecten op de liggende patiënt zijn niet op z'n zachts gezegd het meest comfortabele ritje. Hoe mooi de auto ook geveerd is of hoe geweldige chauffeur je ook hebt.
Er zijn nog geen goede alternatieven om patiënten te vervoeren, en daarom doe je achterin de zeer luxe bestelbus. En daar zitten ook nadelige effecten aan, dus dat is altijd een compromie.. Tot dat er een "beam-me up, scottie" methode is, loop je altijd tegen deze effecten aan..