Dat zou zomaar kunnen André, maar ook die bakken komen bij mijn weten niet boven de 15ton uit. De IBP haakarmbakken werden iig allemaal op 15 tons wagens vervoerd. Uitgezonderd natuurlijk de 20.000L SVM containers en booster(s?) welke op trailers staan. Of is het contract met Den Hartogh afgelopen en moet nu alles per HA?
Na want dingen opgezocht te hebben over het IBP valt het me in filmpjes wel weer op hoeveel 'moeite' veel brandweerlieden hebben bij het oppakken van haakarmbakken (defensie overigens ook). En ook hoe verschillend de chauffeurs dit benaderen. Een beeld dat mij keer op keer weer erg opvalt is daarbij het hoofd volledig uit het raam stekend een bak oppakken. Wat ernstige gevolgen kan hebben wanneer een (zware) bak uit de haak valt of er iets los breekt. En iets wat doorgaans, eventueel met behulp van een extra spiegel of camera, overbodig is. Helemaal wanneer er een collega aanwezig is om te spotten.
Maar goed, je kunt natuurlijk ook niet verwachten van mensen die slechts af en toe een bak optrekken dat even soepel doen als een geroutineerd fulltime chauffeur. Ik loop soms ook wel eens te prutsen...