Hmm ok de 6x6 FM ken ik niet uit de aanbesteding. Maar deze voertuigen zijn ook op een andere locatie opgebouwd. Maar voor zover ik de FM's gezien heb die bij ons voor onderhoud/reparatie kwamen gezien heb waren dat allen 6x4's. 8x4 heb ik nog helemaal niet langs zien komen, uitgezonderd RR (of waren die nu 8x2?) en die hebben een systeem van de concurrent, en dus ook niet uit de BZK aanbesteding zijn lijkt mij.
Van die FMX ben ik vrij zeker, al kan ik het zo snel niet terug vinden. Op de paar foto's die ik heb staat hij toch ook echt niet laag hoor.
Er waren in die aanbesteding 6 percelen:
Opsomming van de percelen
1. HA-voertuig, weg uitvoering geschikt voor 150 kN haakarmbak met een lengte van 500 cm
en 605 cm (Support Vehicle (demountables) NEN-EN 1846-1 S 1,2) voorzien van een
meesturende naloopas ( Landelijke standaard );
2. HA-voertuig, weg uitvoering geschikt voor 150 kN haakarmbak met een lengte van 500 cm
en 605 cm (Support Vehicle (demountables) NEN-EN 1846-1 S 1,2) voorzien van een
meesturende naloopas en voorzien van een autolaad- en loskraan;
3. HA-voertuig, weg/terrein uitvoering geschikt voor 150 kN haakarmbak met een lengte van
500 cm en 605 cm (Support Vehicle (demountables) NEN-EN 1846-1 S 2,2) (Landelijke
standaard );
4. HA-voertuig, weg/terrein uitvoering geschikt voor 150 kN haakarmbak met een lengte van
500 cm en 605 cm (Support Vehicle (demountables) NEN-EN 1846-1 S 2,2) voorzien van
een autolaad- en loskraan;
5. HA-voertuig, terrein uitvoering geschikt voor 150 kN haakarmbak met een lengte van 500 cm
en 605 cm (Support Vehicle (demountables) NEN-EN1846-1 S 3,2);
6. HA-voertuig, terrein uitvoering geschikt voor 150 kN haakarmbak met een lengte van 500 cm
en 605 cm (Support Vehicle (demountables) NEN-EN1846-1 S 3,2) voorzien van een
meesturende naloopas.
Volvo is leverancier van de percelen 1,2,3 en 5 en Scania is leverancier van percelen 4 en 6
perceel 1 = 6x2 met naloopas = Volvo FE
perceel 2 = 6x2 met naloopas + laadkraan = Volvo FE
perceel 3 = 6x4 = Volvo FM
perceel 4 = 6x4 + laadkraan = Scania i.v.m. te weinig laadvermogen is het een 8 x 4 geworden Wide spread had het probleem opgelost in 6x4
perceel 5 = 6x6 = Volvo FM
perceel 6 = 6x6*4 = Scania
Dus betreffende perceel had ik het in eerste instantie fout volgens mij is uit dat perceel ook geen levering gedaan.
bron:
http://www.lfr.nl/projecten-producten/brandweer/Paginas/Landelijke-aanbesteding---Haakarmvoertuigen.aspxAlle voertuigen zouden besteld en geleverd moeten zijn aangezien de aanbesteding van 2008 t/m 2012 liep.