Ik heb nog nooit gehoord van een 'brandweerkenteken'. Sommige specifiek voor brandweerdoeleinden (tankautospuiten d.d.) worden in het kentekenbewijs soms aangeduid als 'brandweervoertuig'. Dat is zeker niet voor alle brandweervoertuigen het geval. Voor busjes, vrachtwagen e.d. gaat dit niet op, dus ook niet voor deze haakarmwagen.
In mijn optiek (en ervaring op dit terrein) verwacht ik dat er mbt. dit voertuig alleen sprake zal zijn van een wijziging van de tenaamstelling (deel II) van de ene overheid (gemeente) in een andere (regio). Fiscaal (BPM en MRB) verandert er dan niets. Ook is er niets gewijzigd aan de techniek en/of de technische staat, het carrosserietype blijft een 'vrachtauto' met als inrichting 'afneembare bovenbouw'. Deel I hoeft dus niet te worden aangepast en de data van eerste afgifte in Nederland en eerste toelating blijven dus ook ongewijzigd. Conclusie dit voertuig zal "geen slachtoffer worden" van de volstrekt doorgeslagen regelgeving mbt. optische- en geluidssignalen in ons land!