Haakarmvoertuigen

Auteur Topic: Haakarmvoertuigen  (gelezen 362686 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #990 Gepost op: 1 december 2013, 09:07:54
Citaat van: Dennis Schalken link=msg=1224328 date=1385849846
Heeft iemand info over die nieuwe sb van lelystad

http://www.youtube.com/watch?v=Y8WoNyAUjOM

Chassis     MAN TGS 26-360
Kenteken  58-BBZ-4


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #991 Gepost op: 1 december 2013, 11:51:12
Citaat van: 112GenV link=msg=1224326 date=1385849279
ahhh oke, ik wist wel dat die bak altijd te zwaar was om afgezet te worden dacht ik. kan me ook vergissen.
maar bedankt voor de info

Ik denk dat jeje daarin inderdaad vergist.
Dan zou zo'n bak wel heel zwaar zijn,
wil hij niet meer afgezet kunnen worden.
Groetjes, Marco


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #992 Gepost op: 1 december 2013, 12:59:11
LIJST VAN EISEN PROJECT LEVERING HAAKARMVOERTUIGEN
(Bijlage 4 bij offerte-aanvraag LFR 2008/57189 (25 blz.))

2.2. Massa’s en asbelastingen
hte-2 Een maximaal beladen HA-voertuig is als volgt gedefinieerd:
1. 2 personen à 100 kg in de cabine;
2. 25 kg klein materiaal verdeeld over de cabine;
3. 150 kg bepakking evenredig verdeeld over een 2-tal chassiskasten links en rechts geplaatst
van het voertuig;
4. 15 ton haakarmbak, met een lengte van 605 cm, een gelijkmatig verdeelde belasting en
geborgd. De hoogte van het zwaartepunt is op 100 cm t.o.v. de onderkant van het
haakarmframe gelegen;
5. indien van toepassing een autolaad-en loskraan.
Met o.a. deze gegevens worden de asbelastingen berekend; de opdrachtnemer geeft in de offerte de
berekeningen weer.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #993 Gepost op: 1 december 2013, 14:01:24
Citaat van: Thor link=msg=1224404 date=1385899151
LIJST VAN EISEN PROJECT LEVERING HAAKARMVOERTUIGEN
(Bijlage 4 bij offerte-aanvraag LFR 2008/57189 (25 blz.))

2.2. Massa’s en asbelastingen
hte-2 Een maximaal beladen HA-voertuig is als volgt gedefinieerd:
1. 2 personen à 100 kg in de cabine;
2. 25 kg klein materiaal verdeeld over de cabine;
3. 150 kg bepakking evenredig verdeeld over een 2-tal chassiskasten links en rechts geplaatst
van het voertuig;
4. 15 ton haakarmbak, met een lengte van 605 cm, een gelijkmatig verdeelde belasting en
geborgd. De hoogte van het zwaartepunt is op 100 cm t.o.v. de onderkant van het
haakarmframe gelegen;
5. indien van toepassing een autolaad-en loskraan.
Met o.a. deze gegevens worden de asbelastingen berekend; de opdrachtnemer geeft in de offerte de
berekeningen weer.

Alleen is de Volvo HA van Lelystad die nu naar Ede is gegaan geen HA uit deze aanbesteding dus hoeft dat geen HA systeem volgens de door jou aangehaalde aanbestedingseisen te zijn.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #994 Gepost op: 1 december 2013, 20:00:05
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1224415 date=1385902884
Alleen is de Volvo HA van Lelystad die nu naar Ede is gegaan geen HA uit deze aanbesteding dus hoeft dat geen HA systeem volgens de door jou aangehaalde aanbestedingseisen te zijn.

Het ware interessant geweest als je even had opgegeven hoeveel dit Volvo HA systeem dan kan doen.(nav reactie 988)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #995 Gepost op: 1 december 2013, 20:13:55
Citaat van: MarcoIF link=msg=1224393 date=1385895072
Ik denk dat jeje daarin inderdaad vergist.
Dan zou zo'n bak wel heel zwaar zijn,
wil hij niet meer afgezet kunnen worden.

Niet waar, de bak zelf kan licht genoeg zijn.
Alleen volledig gevuld kan hij voor een haakarm al snel te zwaar zijn om over het dode punt heen te worden getild.

vb. Een 20 kuubs container kan een 20t haakarm makkelijk kippen wanneer hij vol met zand zit. Echter afzetten kan hij hem niet wanneer de auto niet is uitgerust met extra stempels. Hij kan hem kippen doordat hij steeds lichter wordt, echter bij afzetten blijft hij het totale gewicht houden van 20 x +/- 1.600kg. = 32.000kg

Citaat van: Dennis Kempers link=msg=1224219 date=1385829232


Wanneer deze laadbak vol zou zitten met water dan heb je een 17.5kuub container die dus snel omgerekend +/- 20ton weegt ( incl. gewicht container ) een 15tons haakarm kan dit niet afzetten zonder de beveiliging te verwijderen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #996 Gepost op: 1 december 2013, 20:17:40
Citaat van: Thor link=msg=1224501 date=1385924405
Het ware interessant geweest als je even had opgegeven hoeveel dit Volvo HA systeem dan kan doen.(nav reactie 988)

Het was interessant geweest als jij je eerst iets verder had verdiept in de uitvoering in plaats een algemene Biza eisenpakket van later geleverde HA voertuigen als antwoord te geven.
Maar om het antwoord op je vraag te leveren een link waar het antwoord staat :

http://publiek.vwe.nl/?txtkentekenveld=bv-rs-85


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #997 Gepost op: 1 december 2013, 20:36:34
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1224513 date=1385925460
Het was interessant geweest als jij je eerst iets verder had verdiept in de uitvoering in plaats een algemene Biza eisenpakket van later geleverde HA voertuigen als antwoord te geven.
Maar om het antwoord op je vraag te leveren een link waar het antwoord staat :

http://publiek.vwe.nl/?txtkentekenveld=bv-rs-85

Dat komt dus uit op 14565 echt een wereld van verschil dus met de genoemde 15000.

De toelichting van HIT is natuurlijk veel interessanter.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #998 Gepost op: 18 januari 2014, 23:29:02


Korps               : I.S.K. Harskamp
Roepnummer    : 28-2281
Merk               : Iveco
Type               : Trakker Hi-Land 410T45W 8x8
Opbouw HA     : VDL
Laadvermogen : 17 ton
Merk kraan      : MKG

http://www.armyrecognition.com/november_2013_defense_industry_military_news_uk/iveco_defence_vehicles_to_deliver_first_trakker_hi-land_8x8_to_fire_brigade_of_dutch_army_2311134.html


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #999 Gepost op: 18 januari 2014, 23:29:48


Korps               : A.S.K. 't Harde
Roepnummer    : 28-2181
Merk               : Iveco
Type               : Trakker Hi-Land 410T45W 8x8
Opbouw HA     : VDL
Laadvermogen : 17 ton
Merk kraan      : MKG

bron: http://www.mkg-kranen.nl/autolaadkranen