Haakarmvoertuigen

Auteur Topic: Haakarmvoertuigen  (gelezen 362787 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #150 Gepost op: 26 oktober 2005, 16:59:28
Ach het zijn de Nederlanders die ze gemaakt hebben hè, HFS Kuiken.  :D

Zal wel aan de kosten liggen hè Rinus  ;)


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #151 Gepost op: 26 oktober 2005, 17:00:40
inderdaad apart zeg,
wat dat betreft licht roermond net zo achter als de rest.



BEHALFE BELGIE



gegroet


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 26 oktober 2005, 17:07:08
Ach het zijn de Nederlanders die ze gemaakt hebben hè, HFS Kuiken.  :D

Zal wel aan de kosten liggen hè Rinus  ;)

inderdaad ze komen bij kuiken vandaan maar het onderstel komt uit belgie
toch als ik het zoziet zijn ze niet?? :laugh: :laugh:


Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #153 Gepost op: 26 oktober 2005, 17:13:11
inderdaad ze komen bij kuiken vandaan maar het onderstel komt uit belgie
toch als ik het zoziet zijn ze niet?? :laugh: :laugh:

Die laatste zin.. wat bedoel je daarmee ? :-[


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #154 Gepost op: 26 oktober 2005, 18:01:44
ze plaatsen daar 2 dompelpompen op 1 bak.. hier hebben ze een dompelpomp en 1000m 6" slang.. in belgie komt dan een andere container er bij? daar si niet over nagedacht dus wie looopt er achter...


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #155 Gepost op: 26 oktober 2005, 18:17:20
ze plaatsen daar 2 dompelpompen op 1 bak.. hier hebben ze een dompelpomp en 1000m 6" slang.. in belgie komt dan een andere container er bij? daar si niet over nagedacht dus wie looopt er achter...

ik denk toch de belgen want als bij ons de dompelpomp afgezet wordt heb je in principe weinig aan die paar lengte naaast de pomp meestal moet de 3 km bak ook terplaatse komen dus dat is weer wachten gezien deze meestal niet gelijk mee wordt gealameerd ik spreek uit ervaring ;D
in belgie rijdt gelijk de andere bak met slangen mee bij een uitruk :laugh:


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #156 Gepost op: 26 oktober 2005, 18:20:00
hier word van te voren aangegeven hoe groot de afstand is van open water tot brandadres.. dus word er genoeg gealameerd ;)... dus tsja


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #157 Gepost op: 26 oktober 2005, 18:21:22
Klopt maar dit is niet zo'n harde en zware luchthoorn. Dit zijn van die hele snelle die niet al te hard zijn. En ze hebben die kraan lekker slim op de wagen gebouwd, als ze een uitruk hebben moet nu eerst de bak eraf en dan kunnen ze pas met de kraan werken.

Ik denk ook dat het ligt aan welke bak je er op zou hebben staan...


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #158 Gepost op: 26 oktober 2005, 18:36:38
nou dan zal ik nog maar even een mooie haakarmbak plaatsen
van de civiele bescherming in belgie
twee zware dompelpompen / kraan en een zwaar aggregaat
in de voorkasten liggen nog slangen en diversen materialen
ik moet zeggen over nagedacht
groeten,
rinus


[verwijderd door de beheerder]


Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer ût Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #159 Gepost op: 26 oktober 2005, 19:02:34
Duidelijk Rinus :)


Het lijkt me dat er niemand achter of voor loopt.  Elke "partij" heeft zijn eigen wensen, en dus ook zijn eigen oplossingen. Voor het slangen tekort in Nederland laat men een extra container komen.  In België gaat er per difinitie een container mee met slangen als de dompelpomp eruit gaat  ( ? )  Alleen heb je bij die dubbele pomp dus 2 pompen ter plaatse. En dan is het maar de vraag of dat wel echt nodig is.  En zo zijn er nog vele andere voor- en nadelen.