Posten van Ambulance Oost?

Auteur Topic: Posten van Ambulance Oost?  (gelezen 2270 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Gepost op: 5 mei 2012, 21:11:44
Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand er een antwoord op heeft.
Ik heb al zitten speuren op het forum en via google maar kon er helaas niet wijs uit worden.
Mijn vraag is namelijk hoe ambulance oost werkt.

Ik weet dat er 3 grote posten zijn, Almelo, Hengelo en Enschede.
Daarnaast zijn er nog diverse kleinere posten, oa Oldenzaal, Markelo, Nijverdal enz enz.
Zijn deze kleine posten opkomst posten of worden deze posten gevuld na opkomst op een van de 3 grote posten.
Ik hoop dat er iemand is met een antwoord! Alvast bedankt!

ACH & HBT

Theo

• Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
    • EHBO Service Nederland
Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2012, 21:59:45
Beste Fire Shark,
ik weet het niet van alle buitenposten maar de post in Haaksbergen is gewoon bezet.
Indien er door een oproep onderbezetting drijgt dan schuiven teams vanuit bijvoorbeeld Enschede door naar Haaksbergen zodat daar dan ook weer bezetting is. Na de inzet van team Haaksbergen ga zij weer retour naar Enschede. Maar ik neem aan dat dit niet anders is dan in de rest van het land.

Ben wel benieuwd waarom je dit wil weten want ik zou het eens na kunnen vragen bij de mensen van Ambulance Oost, tijdens 1 van mijn Sigma lessen.

Groet,
Theo.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2012, 01:58:22
Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand er een antwoord op heeft.
Ik heb al zitten speuren op het forum en via google maar kon er helaas niet wijs uit worden.
Mijn vraag is namelijk hoe ambulance oost werkt.

Ik weet dat er 3 grote posten zijn, Almelo, Hengelo en Enschede.
Daarnaast zijn er nog diverse kleinere posten, oa Oldenzaal, Markelo, Nijverdal enz enz.
Zijn deze kleine posten opkomst posten of worden deze posten gevuld na opkomst op een van de 3 grote posten.
Ik hoop dat er iemand is met een antwoord! Alvast bedankt!

Volgens het adresboek Ambulancezorg en GHOR zijn Almelo, Enschede, Haaksbergen, Hengelo, Markelo, Nijverdal/Hellendoorn, Oldenzaal, Tubbergen en Vroomshoop standplaatsen.  Dat zou betekenen dat daar gewoon de klok rond bemande ambulances inzetbaar zijn.

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2012, 08:58:17
Het valt mij op dat het allemaal hele kleine posten zijn met een, hooguit 2 auto's
en ik was benieuwd of elke post dus idd een opkomst/standplaats is!
Ik woon nu in het westen van het land en werk daar op de ambu en de mogelijkheid/wens bestaat dat we een keer naar het oosten verhuizen.
Ik ben me dus aan het inlezen hoe de ambu daar in elkaar steekt en hoe ze te werk gaan, zo'n kleine post lijkt mij namelijk wat eenzaam en dat ben ik niet gewend!

Dus ik hoop dat er iemand is die bevesiging kan geven hoe t werkt!
ACH & HBT

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2012, 13:16:41
Het valt mij op dat het allemaal hele kleine posten zijn met een, hooguit 2 auto's
en ik was benieuwd of elke post dus idd een opkomst/standplaats is!
Ik woon nu in het westen van het land en werk daar op de ambu en de mogelijkheid/wens bestaat dat we een keer naar het oosten verhuizen.
Ik ben me dus aan het inlezen hoe de ambu daar in elkaar steekt en hoe ze te werk gaan, zo'n kleine post lijkt mij namelijk wat eenzaam en dat ben ik niet gewend!

Dus ik hoop dat er iemand is die bevesiging kan geven hoe t werkt!

Het klopt dat het een aantal kleine posten betreft. Gezien de uitgestrektheid van het platteland wordt er steeds meer gebruik gemaakt van kleinere posten. Op die manier wordt toch het hele gebied ingedekt. Als de wagens van de kleine posten bezet zijn, wordt er gewoon voorwaardescheppend doorgeschoven.
Niet alleen in het gebied van Twente, maar ook in Groningen, Friesland, Drenthe en ook hier in Limburg-noord wordt steeds meer gebruik gemaakt van kleine posten. Daarmee wordt het gebied wel beter ingedekt, maar veel mensen op een post heb je dan zeer zeker niet om je heen.

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 7 mei 2012, 17:07:53
Volgens het adresboek Ambulancezorg en GHOR zijn Almelo, Enschede, Haaksbergen, Hengelo, Markelo, Nijverdal/Hellendoorn, Oldenzaal, Tubbergen en Vroomshoop standplaatsen.  Dat zou betekenen dat daar gewoon de klok rond bemande ambulances inzetbaar zijn.
Alle diensten beginnen op een van de hoofdposten tw Almelo, Hengelo en Enschede. Van daar uit worden de kleine standplaatsen bezet. Dat betekend dus ook dat op een aantal uren de posten onbezet zijn omdat er heen en weer gereden wordt. Of dat een wenselijke situatie is waag ik te betwijfelen.