Verboden per 01-05-2012: Stiletto's, Vlindermessen en Valmessen

Auteur Topic: Verboden per 01-05-2012: Stiletto's, Vlindermessen en Valmessen  (gelezen 26508 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 2 mei 2012, 19:05:41
Nee idd, had niet door dat hij doelde op veiligheidsrisicogebied.

Maar daar gaat toch dit hele topic over??? In zijn algemeenheid is er geen vuiltje aan de lucht, de pijn zit 'm in het voor het gemak alles en iedereen maar op een hoop gooien en soms misschien niet verbaliseren. de goeien moeten maar onder de kwaaien lijden want we schaffen het onderscheid maken bij deze af..

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 2 mei 2012, 19:08:09
Maar daar gaat toch dit hele topic over???
Oorspronkelijk ging het topic over de wijziging in de WWM, het algehele verbod op stiletto's, vlindermessen en valmessen, niet over veiligheidrisicogebieden.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 2 mei 2012, 19:20:00
Oorspronkelijk ging het topic over de wijziging in de WWM, het algehele verbod op stiletto's, vlindermessen en valmessen, niet over veiligheidrisicogebieden.  ;)

OK, mijn fout. Ik haakte pas in toen het daar wel over ging: ik zag mijn leatherman op tafel liggen op het journaal tussen allerlei steekwapens en dacht, hier gaat iets niet goed! Dus als ik het goed begrijp is het niet voldoende dat de wwm aangescherpt is, er moet in sommige gebieden daar bovenop nog een algemeen verbod komen op alles wat prikken kan? Hoelang is dan geprobeerd of die verscherping van de WWM voldoende effect sorteert, handvaten biedt om het aantal steekpartijen terug te dringen?

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #33 Gepost op: 2 mei 2012, 19:24:07
;D ;D ;D

Echt, Henk. Ik lach me nu effe een breuk...

Die laatste zin, pis echt in mijn broek van het lachen.
Daar wordt niet over nagedacht.

Zolang de doelgroep er nog vanaf komt met een foei bij aantreffen van een mes, kun je er niet serieus van uitgaan dat de overheid daar ooit werk van heeft gemaakt.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 2 mei 2012, 19:28:06
@Henk,

ik begin (geloof ik) een beetje te begrijpen waar je op doelt.
Het beleid rond veiligheidsrisico gebieden en 100% controle ben ik zeker geen voorstander van. Maar dat is voor mij een andere discussie dan de Wet Wapens en Munitie...
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 2 mei 2012, 19:40:30
zwelgje:

Wees maar niet bang... we"ll get there... gewoon rustig steeds een beetje meer weghalen bij de burger op zo'n manier zoals met de mesjes... vinden de meesten toch niet erg... de volgende keer pakken we weer iets anders... totdat men opeens bij jouw aan de poort staat te rammelen... neemt men zomaar iets van jouw af omdat een ander daar iets mee doet en die daar niet voor ter verantwoording voor geroepen kan worden... alleen is het dan de vraag of anderen dat dan weer wel erg genoeg vinden om daar wat van te zeggen...

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 2 mei 2012, 19:53:49
Zolang de doelgroep er nog vanaf komt met een foei bij aantreffen van een mes, kun je er niet serieus van uitgaan dat de overheid daar ooit werk van heeft gemaakt.
Men komt er niet vanaf met een foei maar met een boete zolang het een mes is wat alleen onder de veiligheidsrisico norm valt. Is het een WWM wapen dan zien er andere straffen van toepassing. Bovendien is er wel degelijk onderzoek gedaan naar het effect van veiligheidsrisicogebieden, daar ga jij voor de vorm maar even aan voorbij.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Diamondback

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 2 mei 2012, 20:03:37
Red:

De vraag luidde:

Hoelang is dan geprobeerd of die verscherping van de WWM voldoende effect sorteert, handvaten biedt om het aantal steekpartijen terug te dringen?

Kennelijk heb ik iets gemist. En dan heb ik het niet over een onderzoek vwb de relatie doelgroep, risicoveiligheidsgebieden of steekwapens, maar het effect ten opzichte van een algeheel verbod.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #38 Gepost op: 2 mei 2012, 20:04:27
Wow, ben ik blij dat de agent vandaag begreep waarvoor ik een kapmes in de handen had!!!!!

Ff een bord weghalen in het "oerwoud". Stond er al een tijdje en hij lachte zich eerst een breuk omdat ik dat bewuste bord moest hebben. Hij vond het minder leuk toen ik zag hoe snel ik door het oerwoud was.

Maar ff alle gekheid op een stokje, dat ding zit in zijn houder onder de bank van mijn bus, net als stanley messen en een paar toolmessen. Ik doe niets anders als borden plaatsen op dit moment voor festifiteiten ed. Ik denk dat gemeente's niet blij worden als ik elke keer een nieuw mes  (€ 150,-) op de rekening zet omdat deze het ineens ook een risico gebied heeft verklaard.

En voor de heren in het blauw, ik vind het wel altijd leuk om te zien hoe jullie reageren als jullie dat mes aantreffen. Maar nog leuker hoe jullie kijken als jullie zien wat ik met al die messen doe. Want wie heeft er nou zoveel verschillende messen nodig voor het plaatsen of verwijderen van verkeersborden, dat is altijd gelijk de vraag. En tot nu toe altijd naar huis met mijn spulletjes. 98uiye
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 2 mei 2012, 20:05:54
zwelgje:

Wees maar niet bang... we"ll get there... gewoon rustig steeds een beetje meer weghalen bij de burger op zo'n manier zoals met de mesjes

Zolang het over dingen gaat die duidelijk als primaire functie het gebruik als geweldsmiddel hebben, dan heb ik er geen probleem mee.
Deze middelen hoorden, in mijn ogen, zowiezo niet thuis bij burgers.
Maar niet omdat ik denk dat het daardoor veiliger wordt, puur vanuit principieel oogpunt dat in een democratische rechtsstaat het geweldsmonopolie bij de Staat thuis hoort. En dat daar uit voort vloeit dat het bezit van geweldsmiddelen niet kan worden toegestaan.

Verboden of inperkingen op andere gebieden hebben niks met het geweldsmonopolie te maken, en daar ben ik ook voorstander van een Staat die zich terughoudend opstelt. Dus als iemand een slagersmes gebruikt om 4 mensen dood te steken, zal je mij niet horen roepen om een verbod.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten