Nieuwe tent Rode Kruis Urk!

Auteur Topic: Nieuwe tent Rode Kruis Urk!  (gelezen 6089 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Redcrosser

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Gepost op: 1 mei 2012, 19:12:07
Hey,

Een nieuwe tent voor onze afdeling. Wat vinden jullie ervan? e050 (Hij past zelfs in een kleine ford!  098uo







Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 1 mei 2012, 19:51:25
Heb je ook grotere foto's, merk en opzetwijze? Wij hebben tenten van Mastertent welke binnen een paar minuutjes zijn opgezet en door de rechte wanden hebben wij meer werkruimte als ik deze tent zo zie.


Redcrosser

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #2 Gepost op: 1 mei 2012, 20:12:02
Hey,

Nee helaas. Dit zijn de 1e foto's die we hebben gemaakt op 28 April. Wij hebben de tent van kastententen. Hier een linkje hoe je hem opzet: http://www.tentworld.com/product/view/id/31/title/oppompbare-karsten-tent-400x400

in 10 minuten op te zetten & werkt heel eenvoudig. En hoeft maar met 2 personen :)


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2012, 20:16:15
Zozo, ziet er netjes uit!
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2012, 20:34:59
kun je daar meerdere brancards in kwijt?

Zo op de website kijkende zou een uitvouw partytent met wanden een m.i. betere, stevigere en goedkopere oplossing zijn geweest.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Redcrosser

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #5 Gepost op: 1 mei 2012, 20:41:59
kun je daar meerdere brancards in kwijt?

Zo op de website kijkende zou een uitvouw partytent met wanden een m.i. betere, stevigere en goedkopere oplossing zijn geweest.

Wij hebben het al oogpunt gedaan om de beschutting van onze vrijwilligers. Daarnaast werkt onze afdeling niet met brancards omdat wij het slachtoffer niet onnodig willen vervoeren en dit ook niet in het 1e hulpboekje staat van het oranje kruis.

We hebben er wel een ligbed in zodat een slachtoffer altijd kan rusten.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2012, 21:21:49
Wij hebben het al oogpunt gedaan om de beschutting van onze vrijwilligers. Daarnaast werkt onze afdeling niet met brancards omdat wij het slachtoffer niet onnodig willen vervoeren en dit ook niet in het 1e hulpboekje staat van het oranje kruis.

We hebben er wel een ligbed in zodat een slachtoffer altijd kan rusten.

Hoi,

Waar behandelen jullie het slachtoffer op, bijvoorbeeld bij blaren. Een brancard lijkt mij dan erg handig. Een brancard gebruiken als ergonomisch verantwoord hulpmiddel is iets anders dan sjouwen met een slachtoffer op een brancard... ;)

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Redcrosser

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #7 Gepost op: 1 mei 2012, 22:06:13
Hoi,

Waar behandelen jullie het slachtoffer op, bijvoorbeeld bij blaren. Een brancard lijkt mij dan erg handig. Een brancard gebruiken als ergonomisch verantwoord hulpmiddel is iets anders dan sjouwen met een slachtoffer op een brancard... ;)

RemRoof

Ligbed! :) Stoeltje ernaast en klaar.


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #8 Gepost op: 7 mei 2012, 22:27:35
Wij hebben het al oogpunt gedaan om de beschutting van onze vrijwilligers. Daarnaast werkt onze afdeling niet met brancards omdat wij het slachtoffer niet onnodig willen vervoeren en dit ook niet in het 1e hulpboekje staat van het oranje kruis.

We hebben er wel een ligbed in zodat een slachtoffer altijd kan rusten.

Rode kruis afdeling wat word opgeleid volgens oranje kruis?? Dan gaat er ergens iets fout volgens mij...
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #9 Gepost op: 7 mei 2012, 22:40:07
Rode kruis afdeling wat word opgeleid volgens oranje kruis?? Dan gaat er ergens iets fout volgens mij...

Want??? Tot voor kort was en is het Oranje Kruis nog steeds de grootste aanbieder van EHBO-opleidingen volgens de europese richtlijnen (tot 2005 waren zij ok de enige erkende door de Nederlandse overheid). Overigens moeten sommige rode kruisers ook hun oranje kruis diploma behouden of behalen, bjvoorbeeld om lotus te worden of te blijven. Het is pas sinds kort dat het NRK een eigen opleiding heeft en aanbiedt.  

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.