GRIP 1 Zeer grote brand (opslagloodsen) Bagijnhof - Veen Aalburg 02-05-2012

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (opslagloodsen) Bagijnhof - Veen Aalburg 02-05-2012  (gelezen 5969 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Ik las ook al ergens dat er 29 wagens waren uitgerukt.
Goed als dat er 25 DA en 4 tas zijn, kom je aardig in die richting.
Ik zie geen pel of comp in de melding staan, dus denk ik dat het met een ZGB wel ophoudt met 4 tas


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Industriebrand Veen

Geüpload door aalburg op 2 mei 2012
VEEN -- In een bedrijfspand aan de Bagijnhof in Veen heeft woensdagavond een zeer grote uitslaande brand gewoed in een bedrijfspand van een handelsonderneming. De brand rond acht uur 's avonds uit en werd ontdekt door een wandelaar. Er werd meteen groot alarm gelagen omdat om de betreffende pand onderdeel was van een aangeschakeld lint van bedrijfspanden. De brandweer uit Wijk en Aalburg kreeg bij het bestrijden van de brand onder andere hulp van de omliggende corpsen van Genderen en Waalwijk. Het vuur werd zowel van buitenaf als van binnenuit bestreden. Op het moment dat de brand uitbrak was er niemand in het pand aanwezig, er vielen dan ook geen gewonden. In het pand stonden behoorlijk wat heftrucks die eigendom waren van de handelsonderneming. Heel veel van die heftruck liepen ook schade op. De brandweer kon woensdagavond nog niet zeggen hoe groot de schade is, maar naar het zich laat aanzien is die aanzienlijk, zo kan het gebouw als verloren worden beschouwd.
Harlingen, wereldstad! <3


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Ik las ook al ergens dat er 29 wagens waren uitgerukt.
Goed als dat er 25 DA en 4 tas zijn, kom je aardig in die richting.
Ik zie geen pel of comp in de melding staan, dus denk ik dat het met een ZGB wel ophoudt met 4 tas
Omroep Brabant telt alle roepnummers op P2000, en daar zitten ook Haakarmbakken etc bij.. dusja.



In Veen heeft aan de Bagijnhof woensdagavond een grote brand gewoed. Er kwamen grote, zwarte rookwolken van de brand af. De politie raadde omwonenden dringend aan deuren en ramen gesloten te houden in verband met rookontwikkeling. Wat de oorzaak van de brand is, is nog onbekend. Het bedrijf waar de brand is ontstaan is onderdeel van een aaneenschakeling van loodsen die bij vier bedrijven horen. De rook trok ook de vier andere loodsen binnen, meldde een ooggetuige.
Meer op: www.112Vandaag.nl


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Industriebrand Veen



Kan iemand mij uitleggen wat het nut van de 1e inzet is met die stralen hoge druk? Het ziet er in mijn ogen namelijk een beetje zinloos uit :-\ De overweging om misschien een straatwaterkanon in te zetten of om maar gewoon te beginnen om de waterwinning op te bouwen lijkt zinvoller. Ik ben ook benieuwd wat een bevelvoerder verwacht van het inzetten van de hoge druk. Of was het gewoon een publieksstraal om te wachten tot de 2e TS ter plaatse was?


Maylo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
    • 112fotosite.nl
@ Dimeg

Het nut van zo'n HD is niet veel, maar in ieder geval wat.
De bevelvoerder zal bij het TP komen of zelfs daarvoor al een opschaling gemaakt hebben naar middelbrand.
Als bevelvoerder zal je bij aankomst eerst een inschatting moeten maken van een "kubus gedachte" om te weten wat er brand en wat kan er gaan branden of wat loopt er gevaar.
Daarna kan je bepalen wat je inzet gaat worden.
Ondertussen kan de waterwinning gereed worden gemaakt.

Kan iemand mij uitleggen wat het nut van de 1e inzet is met die stralen hoge druk? Het ziet er in mijn ogen namelijk een beetje zinloos uit :-\ De overweging om misschien een straatwaterkanon in te zetten of om maar gewoon te beginnen om de waterwinning op te bouwen lijkt zinvoller. Ik ben ook benieuwd wat een bevelvoerder verwacht van het inzetten van de hoge druk. Of was het gewoon een publieksstraal om te wachten tot de 2e TS ter plaatse was?


Maylo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
    • 112fotosite.nl
Veen -In Veen heeft woensdagavond (3 mei 2012) aan het Bagijnhof een grote brand gewoed in een complex met bedrijven.

De brand is vermoedelijk ontstaan door kortsluiting in een meterkast van een handelsonderneming in o.a. heftrucks. Niemand raakte gewond.
Omstreeks 20.00 uur werd bij de Gemeenschappelijke Meldkamer de binnenbrand gemeld. De brand sloeg via de binnenzijde over naar een tweede onderneming. De brandweer zette vier tankautospuiten, een ladderwagen en een watertransportvoertuig in en schaalde op om te voorkomen dat de brand verder over zou slaan. Deze opzet was succesvol. De inzet van de hulpdiensten werd aangemerkt als GRIP 1 in verband met de grote rookontwikkeling.

Om 22.19 uur werd het sein brand meester gegeven. Een meetploeg van de brandweer heeft metingen verricht in de directe omgeving maar geen concentraties vastgesteld die gevaar opleverden voor de volksgezondheid. Omwonenden kregen van de brandweer het advies om ramen en deuren te sluiten in verband met de rookontwikkeling. De politie had moeite om het toegestroomde publiek, dat zich opdringerig gedroeg, te verwijderen van de directe omgeving. Een 61-jarige inwoner van Woudrichem werd aangehouden ter zake van belediging en ambtsbelemmering.







Bron: www.112fotosite.nl  Politie  Midden en West Brabant