BVH-BPS-XPOL? Politie en KMAR gaan landelijk over naar Summ-IT

Auteur Topic: BVH-BPS-XPOL? Politie en KMAR gaan landelijk over naar Summ-IT  (gelezen 12300 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #20 Gepost op: 6 mei 2012, 15:52:54
Mopper, moet het toch even posten. vanaf pagina 28.

http://issuu.com/politievakbond/docs/politiebericht_2011-3?mode=embed


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #21 Gepost op: 7 mei 2012, 09:39:07
Grappig verhaal, maar niet echt collegiaal.

Dat er op vele fronten nog het één en ander te verbeteren valt is duidelijk. Ik zit ook regelmatig met gekromde tenen als het om vtspn gaat, maar om deze ondersteunde collega's op deze manier belachelijk te maken is wel heel makkelijk. Zeker als het gaat om de collega's op de werkvloer die het maar te doen hebben met wat hun wordt opgedragen, die je met bovenstaande schoffeert.

Tot zover mijn gemopper ;)

Helaas was het verhaal niet grappig bedoelt, maar inderdaad als kritiek op VTSPN. Dat ga ik niet onder stoelen of banken schuiven. Dat gebeurd namelijk al veel te veel! Ooit was het de bedoeling dat de korpsen hen "beste " mensen daar neer zouden zetten zodat er een daadkrachtige organisatie zou komen met grote kwaliteiten. Helaas heb ik nog nooit meegemaakt dat korpsen vrijwillig hen beste mensen afstaan, het zijn altijd de half rotte appels die ze maar wat graag dumpen.  En dat is ook hier weer gebeurd ..... geeft niks verder kunnen de appels ook niks aan doen.

En even voor de goede orde:
Citaat
Zeker als het gaat om de collega's op de werkvloer die het maar te doen hebben met wat hun wordt opgedragen
daar kies je zelf voor! Er heerst steeds meer een tendens dat we maar slikken wat er besloten wordt. Men is bang voor de leiding! Ondertussen ben ik nog een van de weinigen die hier en op de werkvloer zijn mond open doet als het mij niet zint. De meeste dienders lopen al jaren rond met een instelling daar kan je toch niks aan veranderen dus accepteren we het maar." Die instelling accepteer ik pas als ik op mijn sterfbed lig, dan kan ik er namelijk niks meer aan doen!

En ja dat is echt bedoelt zoals het klinkt: schofferend voor de slappe houding van het gros van de collega's!

En met betrekking tot de slappe houding van de leidinggevenden binnen de politie organisatie:
Ooit wel eens een schip met een kapitein en zonder matrozen zien varen? Dat is gods onmogelijk! Maar een schip zonder kapitein en met matrozen vaart heerlijk rond, er staat namelijk altijd en in elke situatie een leider op.

mopper
En PietjePuk: dat zegt al genoeg he, alleen weer in een politiesausje gedoopt maar goed.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #22 Gepost op: 7 mei 2012, 11:03:02
Mopper, we zitten meer op 1 lijn dan je denkt, alleen weet ik meer hoe het aan deze kant loopt en jij meer aan de andere kant. :)

Er gaat heel veel fout, ik zal de laatste zijn omdat niet toe te geven. Realiseer je alleen wel veel fouten gemaakt worden op niveau's waar de gemiddelde vtsPN'er weinig invloed op kan uit oefenen, waarom? Management maakt keuzes en die worden doorgevoerd, waarbij lang niet altijd geluisterd word naar de mensen die er verstand van hebben, zowel blauw als vtsPN. Iets waar jij van baalt maar ik bijvoorbeeld ook.

Krijg wel eens te horen dat men zich verbaasd over de service tijden van bepaalde applicaties, geen directe support in de nachten, dat zijn keuzes die gemaakt worden. Niet door de vtsPN alleen, maar in samenspraak met de korpsen. Waarom? Kosten. Wil jij als korpsbeheerder 24*7 support op al je applicaties? Dat kan, kost je alleen wel €€€€€€€€€. Onlogisch, nee, kan jij om 02:00 de leverancier bellen van je wasmachine omdat ie water lekt? Waarschijnlijk niet, veel te duur.

Over bellen naar de servicedesk, volgens mij hebben wij een ander nummer, het bandje herken ik in elk geval niet. ;) ;)

Leg klachten waar ze horen.
Een burger kan tegen jou klagen over de hoogte van de boetes, heeft geen zin, doet het OM, heb jij geen invloed op.
Een burger kan tegen jou klagen over het feit dat je hem staande houd voor het roekeloos rijden, maar je doet gewoon je werk.
Het zelfde voor de mensen die bij de vtsPN werken.

Over 1 kam scheren heeft nooit zin, er zitten bij de vtsPN genoeg mensen die zich 200% inzetten voor "jullie"

Je opmerking "En PietjePuk: dat zegt al genoeg he, alleen weer in een politiesausje gedoopt maar goed." begrijp ik btw niet?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #23 Gepost op: 7 mei 2012, 12:15:57
Mopper, we zitten meer op 1 lijn dan je denkt, alleen weet ik meer hoe het aan deze kant loopt en jij meer aan de andere kant. :)

Er gaat heel veel fout, ik zal de laatste zijn omdat niet toe te geven. Realiseer je alleen wel veel fouten gemaakt worden op niveau's waar de gemiddelde vtsPN'er weinig invloed op kan uit oefenen, waarom? Management maakt keuzes en die worden doorgevoerd, waarbij lang niet altijd geluisterd word naar de mensen die er verstand van hebben, zowel blauw als vtsPN. Iets waar jij van baalt maar ik bijvoorbeeld ook.

Pietje wat ik zo lees uit jouw reactie is dat wij idd redelijk op 1 lijn zitten. En ik begrijp donders goed wat er speelt bij VTSPN. Dat speelt namelijk in grote lijnen ook bij de politie (over over een kam want elk korps is weer anders). Management bepaalt en personeel betaald. Over het algemeen genomen ben ik redelijk goed ingelicht over allerlei zaken, en ik weet hoe zaken lopen zal ik maar zeggen.

Krijg wel eens te horen dat men zich verbaasd over de service tijden van bepaalde applicaties, geen directe support in de nachten, dat zijn keuzes die gemaakt worden. Niet door de vtsPN alleen, maar in samenspraak met de korpsen. Waarom? Kosten. Wil jij als korpsbeheerder 24*7 support op al je applicaties? Dat kan, kost je alleen wel €€€€€€€€€. Onlogisch, nee, kan jij om 02:00 de leverancier bellen van je wasmachine omdat ie water lekt? Waarschijnlijk niet, veel te duur.

Aan de ene kant ben ik het met jouw vergelijking eens aan de andere kant niet. De politie (en de andere hulpverleningsdiensten) zijn 24 uurs bedrijven. De burger (en de overheid) stelt allerlei eisen aan ons en verwacht ook bepaalde zaken. Dat heeft bepaalde consequenties, en als die geld kosten dan is dat maar zo. Ik kan wel een aantal zaken opnoemen waarop we vreselijk kunnen bezuinigen. Een kwestie van ombuigen dus....
Een 24-uurs dekking is absoluut niet nodig, maar service bieden in kantooruren is ook flauwekul en heel veel (service)diensten zijn alleen beschikbaar op kantooruren (vtspn NIET gelukkig). Wij hebben in Amsterdam bijvoorbeeld een prachtige mooie garagewerkplaats en een wasstraat die alleen open zijn van ....... ja ma-vr van 8 tot 16:00 uur.  Auto's kunnen in het weekend blijkbaar niet stuk gaan en vies worden:D.

Gelijk een mooi voorbeeld over ombuigen gesproken: wasstraat afschaffen, autowaspas invoeren. Geld van de wasstraat ombuigen naar de garagewerkplaats en op zaterdag ook open.
  • auto's kunnen 7 dagen in de week gewassen worden ook buiten kantooruren
  • geen milieuvergunningen en andere bla bla van de wasstraat meer
  • beter aanbod en snellere reparaties van dienstvoertuigen

Over bellen naar de servicedesk, volgens mij hebben wij een ander nummer, het bandje herken ik in elk geval niet. ;) ;)
....ik mag het nummer niet noemen he?! er zitten een hoop 6en en 7ns in zullen we maar zeggen ;)

Over 1 kam scheren heeft nooit zin, er zitten bij de vtsPN genoeg mensen die zich 200% inzetten voor "jullie"
Over een kam scheren maakt het vaak wat overzichtelijker. We hebben het over de Politie en we gaan niet 25 korpsen op zichzelf benoemen. Daarnaast ken ik niet zo heel veel mensen bij vtspn en als ik die bij naam ga noemen in mijn posts... :o.....snappie

Je opmerking "En PietjePuk: dat zegt al genoeg he, alleen weer in een politiesausje gedoopt maar goed." begrijp ik btw niet?
de K ontbrak aller eerst, sorry overheen gelezen voordat ik mijn post plaatste. Jouw ACP post (was acp geloof ik) is een goed verhaal dat de spijker op de kop slaat maar als zo vaak met een politieK sausje: lief niemand voor de hoofd willen stoten want we moeten de volgende x weer samen werken. En dat is niet iets waar we op zitten te wachten: lief leuk en aardig. Maar ja dat is uit mijn verhaal wel duidelijk geworden denk ik 0098

see ya! En ik vindt het leuk om te discusseren hoor!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #24 Gepost op: 7 mei 2012, 12:38:27
Pietje wat ik zo lees uit jouw reactie is dat wij idd redelijk op 1 lijn zitten. En ik begrijp donders goed wat er speelt bij VTSPN. Dat speelt namelijk in grote lijnen ook bij de politie (over over een kam want elk korps is weer anders). Management bepaalt en personeel betaald.
098uo

Citaat
Over het algemeen genomen ben ik redelijk goed ingelicht over allerlei zaken, en ik weet hoe zaken lopen zal ik maar zeggen.
Daar twijfel ik niet aan. ;)

Citaat

Aan de ene kant ben ik het met jouw vergelijking eens aan de andere kant niet. De politie (en de andere hulpverleningsdiensten) zijn 24 uurs bedrijven. De burger (en de overheid) stelt allerlei eisen aan ons en verwacht ook bepaalde zaken. Dat heeft bepaalde consequenties, en als die geld kosten dan is dat maar zo. Ik kan wel een aantal zaken opnoemen waarop we vreselijk kunnen bezuinigen. Een kwestie van ombuigen dus....
Een 24-uurs dekking is absoluut niet nodig, maar service bieden in kantooruren is ook flauwekul en heel veel (service)diensten zijn alleen beschikbaar op kantooruren (vtspn NIET gelukkig).
Ben ik met je eens, gebeurd dan ook wel eens dat een CSD'er een opmerking krijgt omdat ie meer doet dan de SLA voorschrijft...

Citaat

 Wij hebben in Amsterdam bijvoorbeeld een prachtige mooie garagewerkplaats en een wasstraat die alleen open zijn van ....... ja ma-vr van 8 tot 16:00 uur.  Auto's kunnen in het weekend blijkbaar niet stuk gaan en vies worden:D.

Gelijk een mooi voorbeeld over ombuigen gesproken: wasstraat afschaffen, autowaspas invoeren. Geld van de wasstraat ombuigen naar de garagewerkplaats en op zaterdag ook open.
  • auto's kunnen 7 dagen in de week gewassen worden ook buiten kantooruren
  • geen milieuvergunningen en andere bla bla van de wasstraat meer
  • beter aanbod en snellere reparaties van dienstvoertuigen
).
Welke *piep* heeft die tijden bedacht?

Citaat
....ik mag het nummer niet noemen he?! er zitten een hoop 6en en 7ns in zullen we maar zeggen ;)

Was er al bang voor, ander nummer, zal voor de gein "jouw" nummer eens bellen van de week...  ;)

Citaat

 Over een kam scheren maakt het vaak wat overzichtelijker. We hebben het over de Politie en we gaan niet 25 korpsen op zichzelf benoemen. Daarnaast ken ik niet zo heel veel mensen bij vtspn en als ik die bij naam ga noemen in mijn posts... :o.....snappie
 de K ontbrak aller eerst, sorry overheen gelezen voordat ik mijn post plaatste. Jouw ACP post (was acp geloof ik) is een goed verhaal dat de spijker op de kop slaat maar als zo vaak met een politieK sausje: lief niemand voor de hoofd willen stoten want we moeten de volgende x weer samen werken. En dat is niet iets waar we op zitten te wachten: lief leuk en aardig. Maar ja dat is uit mijn verhaal wel duidelijk geworden denk ik 0098
De wil is er.. van beide kanten.  :)

Citaat
see ya! En ik vindt het leuk om te discusseren hoor!
Ik ook, daarvoor zitten we hier.   ;)

Je zit bij AA als ik me niet vergis? Al een account op P+?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #25 Gepost op: 8 mei 2012, 00:13:23
P+????  :o (gaat mijn wederhelft vast leuk vinden  ;))
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #26 Gepost op: 11 mei 2012, 00:26:05
PietjePuk, viavia vernomen waar je werkt.

Allereerst wil ik mijn waardering uitspreken voor diegenen achter het servicenummer. Ze doen hun best, echt hun best, en dat valt te merken als ik ze bel. Anders wordt het wanneer bepaalde zaken buiten de SLA geregeld moeten worden.

's Nachts je BVH wachtwoord laten resetten is mogelijk, maar de Verificatiemodule (GBA) is onmogelijk. Ik kan daar niet bij. Dat ligt niet aan de servicedeskmedewerkers, maar ongetwijfeld aan de afgesproken SLA.

Als ik hoor hoe er met de aanbesteding wordt omgegaan, welk advies er is uitgesproken door de testrijders en wat er uiteindelijk besloten wordt... dan is dat gewoon kneiterhard bewijs dat er niet naar de werkvloer wordt geluisterd.

Ik heb anonieme berichten gelezen van vtsPN-ers die aan BVH hebben gewerkt. Die vtsPN-er vertelde dat zij hebben afgeraden het product te lanceren, maar dat dit toch onder druk van de minister is gedaan. Met andere woorden, er wordt ook niet naar het werkvolk bij vtsPN geluisterd.

Maargoed jongens, ik heb voor dit beroep gekozen om het werk wat ik mag doen, en niet voor m'n werkgever.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #27 Gepost op: 11 mei 2012, 00:49:09
YNPD, dank voor je bericht. :)
Zelf zal ik niet snel verbergen waar ik werk, soms niet handig.

Mijn bijna standaard opener als ik face2face een "blauwe" spreek?
" Ben van de vtsPN inderdaad, maar heb niks met BVH te maken hoor! ;) "
Gevolg is aan beide kanten een glimlach en 10 minuten praten over problemen en klachten om er vervolgens achter te komen dat we toch redelijk op 1 lijn zitten...

De ontwikkeling van BVH in zijn huidige vorm is iets wat de vtsPN inderdaad nooit gewild heeft. Heb eerder in dit topic een link naar een nummer van de ACP gepost waar een OR lid dit nog eens haar fijn uitlegt. Mja, in Den Haag staan hele goede papierschredders geloof ik.


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #28 Gepost op: 11 mei 2012, 00:54:52
's Nachts je BVH wachtwoord laten resetten is mogelijk, maar de Verificatiemodule (GBA) is onmogelijk. Ik kan daar niet bij. Dat ligt niet aan de servicedeskmedewerkers, maar ongetwijfeld aan de afgesproken SLA.

Is ook nog afhankelijk van de regio... Ook een printer die niet werkt (en je dus geen noodzakelijke pv's kan printen) wordt bv na 1700 uur vrijdag niet meer in behandeling genomen.

En wat ik ook nog steeds bijzonder vind is het rondpompen van geld binnen de organisatie. We werken allemaal voor de politie, worden uiteindelijk allemaal vanuit dezelfde pot betaald, maar we brengen elkaar gewoon diensten in rekening en gaan binnen de organisatie contracten met elkaar afsluiten. Niet alleen binnen politie Nederland, maar ook binnen een eigen korps... :-X

Het is misgegaan toen iemand bedacht dat de politie was aan te sturen en af te rekenen als een op winst gericht bedrijf.

YNPD, dank voor je bericht. :)
Zelf zal ik niet snel verbergen waar ik werk, soms niet handig.

Mijn bijna standaard opener als ik face2face een "blauwe" spreek?
" Ben van de vtsPN inderdaad, maar heb niks met BVH te maken hoor! ;) "

Collega had eens een "vtsPN'er"aan de kant ivm snelheid. Die begon het gesprek met "ik ben een collega, ik werk voor vtsPN". Dat was dus de verkeerde opening, de collega bedacht nog net op tijd dat het niet echt netjes was om dan maar meteen voor alles wat hij kon vinden te gaan schrijven...  >:D


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #29 Gepost op: 11 mei 2012, 06:53:36
Ik verbaas me over het feit dat een overheids organisatie zoals Politie NL geen goede afspraken heeft over de ondersteuning in het weekend. Bij een organisatie die 24/7 dienst heeft en dus altijd de beschikking moet hebben over zijn hulpmiddelen zoals computers, printers en andere randapparatuur maar ook de ondersteuning bij programma's is het van essentieel belang dat er goede afspraken zijn en er iemand gebeld kan worden om het probleem a la minuut op te lossen.

Het is toch van de zotte dat b.v. een printer niet print en er dan b.v. geen pv's uitgeprint kunnen worden.
Ik weet een heel mooi bedrijf dat 24/7 deze dienst wel kan leveren.  ;)

En hoe zit het met uitwijkmogelijkheden, ik kan me moeilijk voorstellen dat je de beschikking hebt over slechts 1 printer.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.