BVH-BPS-XPOL? Politie en KMAR gaan landelijk over naar Summ-IT

Auteur Topic: BVH-BPS-XPOL? Politie en KMAR gaan landelijk over naar Summ-IT  (gelezen 12299 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #30 Gepost op: 11 mei 2012, 09:24:06
Is ook nog afhankelijk van de regio... Ook een printer die niet werkt (en je dus geen noodzakelijke pv's kan printen) wordt bv na 1700 uur vrijdag niet meer in behandeling genomen.

Daar zou men actie op moeten nemen, zou (bijna) allemaal gedigitaliseerd kunnen worden, maar nee, dat mag niet...

Citaat

En wat ik ook nog steeds bijzonder vind is het rondpompen van geld binnen de organisatie. We werken allemaal voor de politie, worden uiteindelijk allemaal vanuit dezelfde pot betaald, maar we brengen elkaar gewoon diensten in rekening en gaan binnen de organisatie contracten met elkaar afsluiten. Niet alleen binnen politie Nederland, maar ook binnen een eigen korps... :-X
Het in rekening brengen van diensten is iets "heel normaals" binnen grote organisaties. Zeker als het gaat om IT resources.

Citaat

Het is misgegaan toen iemand bedacht dat de politie was aan te sturen en af te rekenen als een op winst gericht bedrijf.

Collega had eens een "vtsPN'er"aan de kant ivm snelheid. Die begon het gesprek met "ik ben een collega, ik werk voor vtsPN". Dat was dus de verkeerde opening, de collega bedacht nog net op tijd dat het niet echt netjes was om dan maar meteen voor alles wat hij kon vinden te gaan schrijven...  >:D
Als dat hier intern bekend is over diegene kan ie zo'n beetje de doodstraf krijgen. Is echt not done.

Ik verbaas me over het feit dat een overheids organisatie zoals Politie NL geen goede afspraken heeft over de ondersteuning in het weekend. Bij een organisatie die 24/7 dienst heeft en dus altijd de beschikking moet hebben over zijn hulpmiddelen zoals computers, printers en andere randapparatuur maar ook de ondersteuning bij programma's is het van essentieel belang dat er goede afspraken zijn en er iemand gebeld kan worden om het probleem a la minuut op te lossen.

Het is toch van de zotte dat b.v. een printer niet print en er dan b.v. geen pv's uitgeprint kunnen worden.
Ik weet een heel mooi bedrijf dat 24/7 deze dienst wel kan leveren.  ;)
Houd er rekening mee dat geen ondersteuning in het weekend gelijk staat aan geen goede afspraken..! :)

Citaat
En hoe zit het met uitwijkmogelijkheden, ik kan me moeilijk voorstellen dat je de beschikking hebt over slechts 1 printer.
Weet niet hoe het bij het gemiddelde korps / meldkamer zit. "Hier" kan ik binnen 2 minuten bij een handjevol printers komen.

Als je echter een probleem hebt op je printserver / cluster weinig op. ;)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #31 Gepost op: 11 mei 2012, 09:56:01
Ik verbaas me over het feit dat een overheids organisatie zoals Politie NL geen goede afspraken heeft over de ondersteuning in het weekend. Bij een organisatie die 24/7 dienst heeft en dus altijd de beschikking moet hebben over zijn hulpmiddelen zoals computers, printers en andere randapparatuur maar ook de ondersteuning bij programma's is het van essentieel belang dat er goede afspraken zijn en er iemand gebeld kan worden om het probleem a la minuut op te lossen.

Het is toch van de zotte dat b.v. een printer niet print en er dan b.v. geen pv's uitgeprint kunnen worden.
Ik weet een heel mooi bedrijf dat 24/7 deze dienst wel kan leveren.  ;)

En hoe zit het met uitwijkmogelijkheden, ik kan me moeilijk voorstellen dat je de beschikking hebt over slechts 1 printer.

Bij de aanbestedingen en uitbestedingen draait het meestal maar om 1 ding: zo voordelig mogelijk. Dat gaat meestal ten koste van de extra's (weekend ondersteuning) of zoals bij de auto's langer wachten op reparaties. VW en Volvo zetten de politie wagens gewoon achterin de garage en laten ze staan totdat er tijd over is.

Volgens mij was het Noord Holland Noord die wel een goed lease contract hebben/ hadden. Zij leasen bijvoorbeeld 100 auto's voor de noodhulp, en bij een defect van 1 voertuig wordt die opgehaald en wordt er gelijk een ander voertuig afgeleverd. Compleet inzetbaar. Zo hoort het en niet anders maar ja......

Gelukkig hebben wij op de afdeling 6 printers staan en moetje dus een stukje lopen als er 1 stuk is (wat regelmatig gebeurd maar goed). En dan hebben we nog 3 afdelingen dus printen lukt altijd wel.

En als je toch niet naar buiten kan omdat er geen wagens zijn, heb je ook geen printer nodig  098uo
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #32 Gepost op: 11 mei 2012, 20:12:01
@Pietjepuk en @Moppersmurf,

Dank voor de antwoorden. Moest wel ff lachen bij de laatste zin/opmerking van Moppersmurf.  ;D

Dus eigenlijk zouden alle regio's de eis kunnen stellen dat een printer altijd moet werken of dat er een vervangende printer komt. Wie dat dan regelt is mij om het even. Volgens mij is ZHZ wel eens door ons geholpen.
En over goedkoop gesproken, ik geloof dat wij zo'n beetje de goedkoopste zijn en de beste service leveren. (maar dat heet reclame)  ;) We hebben ook klanten als defensie, ziekenhuizen, brandweer en PI's.

Voor wie geinteresseerd is kan ik via PM wel een naam van het bedrijf noemen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #33 Gepost op: 11 mei 2012, 20:27:09
Bij de aanbestedingen en uitbestedingen draait het meestal maar om 1 ding: zo voordelig mogelijk. Dat gaat meestal ten koste van de extra's (weekend ondersteuning) of zoals bij de auto's langer wachten op reparaties. VW en Volvo zetten de politie wagens gewoon achterin de garage en laten ze staan totdat er tijd over is.

Volgens mij was het Noord Holland Noord die wel een goed lease contract hebben/ hadden. Zij leasen bijvoorbeeld 100 auto's voor de noodhulp, en bij een defect van 1 voertuig wordt die opgehaald en wordt er gelijk een ander voertuig afgeleverd. Compleet inzetbaar. Zo hoort het en niet anders maar ja......

Gelukkig hebben wij op de afdeling 6 printers staan en moetje dus een stukje lopen als er 1 stuk is (wat regelmatig gebeurd maar goed). En dan hebben we nog 3 afdelingen dus printen lukt altijd wel.

En als je toch niet naar buiten kan omdat er geen wagens zijn, heb je ook geen printer nodig  098uo
En ZaWa met hun Mercs? ;)
@Pietjepuk en @Moppersmurf,

Dank voor de antwoorden. Moest wel ff lachen bij de laatste zin/opmerking van Moppersmurf.  ;D

Dus eigenlijk zouden alle regio's de eis kunnen stellen dat een printer altijd moet werken of dat er een vervangende printer komt. Wie dat dan regelt is mij om het even. Volgens mij is ZHZ wel eens door ons geholpen.
En over goedkoop gesproken, ik geloof dat wij zo'n beetje de goedkoopste zijn en de beste service leveren. (maar dat heet reclame)  ;) We hebben ook klanten als defensie, ziekenhuizen, brandweer en PI's.

Voor wie geinteresseerd is kan ik via PM wel een naam van het bedrijf noemen.


Zou zeggen, houd de EA kalender in de gaten ;)


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #34 Gepost op: 12 mei 2012, 09:30:48
Ik heb anonieme berichten gelezen van vtsPN-ers die aan BVH hebben gewerkt. Die vtsPN-er vertelde dat zij hebben afgeraden het product te lanceren, maar dat dit toch onder druk van de minister is gedaan. Met andere woorden, er wordt ook niet naar het werkvolk bij vtsPN geluisterd.

YNPD: de beslissing wordt altijd genomen door hen die dat eigenlijk niet moeten doen  :D Ik kan je vanaf de werkvloer tientalle voorbeelden geven  :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens