Grote brand (zolder) Solwerdastraat - Appingedam 06-05-2012

Auteur Topic: Grote brand (zolder) Solwerdastraat - Appingedam 06-05-2012  (gelezen 6264 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #20 Gepost op: 7 mei 2012, 16:40:14
Wat wil je hier mee zeggen dan ?   Dat water gaat gewoon keurig netjes via de dakpannen de dakgoten in. Heeft geen effect dus, creeert mogelijk wel een koudebrug en dat is een negatief effect.
Ik sluit me bij deze reactie aan. Het heeft totaal geen nut om op dakpannen te gaan spuiten, het water loopt gewoon naar beneden zonder ook maar iets nuttigs te hebben gedaan. Koelen van dakpannen is gewoon grote onzin.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #21 Gepost op: 8 mei 2012, 11:45:32
Nederlands kampioenschap dak pannen spuiten  ;D
Jeugd brandweer heeft ineens het licht gezien. Zijn zinsopbouw is niet te volgen maar logica heeft hij wel: Bluswater heeft meer kracht als gewoon water  998765
Als je deze mooie videobeelden bekijkt kan je eigenlijk maar één ding doen..... :'( :'( :'( :'(
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Reactie #22 Gepost op: 8 mei 2012, 15:00:54
En zie ik nou op 01:32 de HW met zijn volle gewicht op een soort bruggetje staan ? (kan het niet echt goed zien, maar lijkt er wel op).

Denk zelf dat ik hem een stukkie naar voren had gezet en dan wat meer had uitgetelescopeerd. e050

Peen
Redacteur van


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #23 Gepost op: 8 mei 2012, 17:37:39
Denk dat de HW chauffeur eens met de BVD en chauff. van de tweede TS moeten gaan praten. De HD haspel slangen zijn lang genoeg om de tweede TS ergens anders neer te zetten, had de HW een veel betere opstelplaats kunnen innemen.
Ach ja de stuurlui op de wal hebben weer eens een mening....... ^-^
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


J.B

  • Pompbediende Aspiranten (HD) Jeugdbrandweer Delfzijl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
    • www.jeffreyfotografie.nl
Reactie #24 Gepost op: 9 mei 2012, 16:10:03
En zie ik nou op 01:32 de HW met zijn volle gewicht op een soort bruggetje staan ? (kan het niet echt goed zien, maar lijkt er wel op).

Denk zelf dat ik hem een stukkie naar voren had gezet en dan wat meer had uitgetelescopeerd. e050

Peen

 nee stond niet op een brug(tje) was gewoon normaal klinkers ofzow iets in iedegeval geen brug (Was er namelijk zelf ook )