Hoe vaak was dat pand verbouwt, en zijn er eventueel foto,s van voor de brand beschikbaar?
Zoals de speelgoedzaak was had het nog helemaal het karakter van het café zoals als dat er voor inzat. Ik heb dus geen idee hoe vaak dat pand verbouwt is, maar gezien de monumentale status van het pand was het niet veel. Met name het interieur was uniek te noemen. Eigenlijk was het pand ook helemaal niet geschikt als speelgoedwinkel, door de verschillende trappetjes kon je alleen maar met bijvoorbeeld een kinderwagen op het niveau komen waar de kassa en vroeger de tap stond. En geloof me, er waren redelijk steile trappetjes te vinden in het pand.
Ik heb zelf geen foto's van het pand, ik ken de oude uitbaters van "Cafe de Zaak" de zaak wel, misschien dat die iets hebben, zal eens navraag doen.
Ik ben geen deskundige op het gebied van branden, maar ik denk echt dat het pand door de openruimte, het vuurverloop wat zich met name boven in heeft afgespeeld, de constructie en misschien wel de rookontwikkeling er voor gezorgd heeft dat men heeft besloten om geen binnenaanval/verkenning uit
te voeren.
Nogmaals, vergeet alles wat je bij een winkel weet, er zat een winkel in dit pand, maar qua indeling was het gewoon een oud cafe....