AED vraagje

Auteur Topic: AED vraagje  (gelezen 5767 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kesu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Gepost op: 8 mei 2012, 15:41:07
Bij ons in het bedrijf hebben we een AED. Sinds gistermiddag komt er eens in de 30 seconden een korte pieptoon uit. Heeft iemand enig idee hoe dit uit te schakelen is? We worden er namelijk gek van.....




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2012, 15:47:37
Dat piepje zal niet voor niets zijn.  ::)
Het niet als het pijnsignaal in je lichaam. Je moet de oorzaak wegnemen.
Een AED die piept is (hoogstwaarschijnlijk) niet bedrijfsklaar. Neem z.s.m. contact op met je leverancier.


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2012, 15:48:54
Om wat voor AED gaat het als ik vragen mag? Als ik even google op AED piep, staat er zoals RAdeR zegt dat het kan komen doordat een AED niet gebruiksklaar is. (niet door zelftest gekomen, pads of batterijen die vervangen moeten worden enz.)

Er moet dus zowiezo naar gekeken worden!


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2012, 15:52:23
Heb ik hier thuis met een Defibtech gehad, het leek wel het piepje van een rookmelder die om een batterijtje vraag. De AED ligt nu bij de leverancier. Moet wel zeggen dat deze AED een serieus probleem heeft, dus in dit geval was het geen batterijtjes-gebedel.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Kesu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2012, 16:07:11
Dank voor de reacties!  O0 Het betreft een Cardiac Science Powerheart G3.
Morgenochtend neem ik gelijk even contact op met de leverancier!  :) Ik hou jullie op de hoogte van wat er aan de hand is ;)

@Moon Het lijkt inderdaad op een piepje van een rookmelder die om een nieuwe batterij vraagt!


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2012, 16:11:11
Geef hem eens een nieuwe te eten? Wie weet ben je meteen van dat irritante gepiep af :D

Neemt niet weg dat de leverancier hem met een nieuwe batterij hoort af te leveren als dat idd zo is  998765
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


PatrickW

  • EHV + AED
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 17
  • EHV + AED
    • OpdePlof.nl
Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2012, 20:53:21
Ik weet uiteraard niet wat voor signalen dat apparaat van jou allemaal geeft, maar mijn Philips HeartStart FR2 piepte laatst om een nieuwe batterij. Nieuwe batterij, 215 euri en het probleem was over.


Kesu

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2012, 11:19:15
Vandaag is er een servicemedewerker langsgeweest en hij heeft de AED nagekeken. Het probleem was inderdaad een lege accu! De accu is vervangen en hij kan nu weer gebruikt worden :)
Dank voor de hulp!