Keuze uit vuurwapens bij handhavers/Boa's

Auteur Topic: Keuze uit vuurwapens bij handhavers/Boa's  (gelezen 4512 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 8 mei 2012, 17:59:42
Hier lijkt het alsof ze een Glock 17 dragen. (Correct me if a'm wrong)
Foto van de motorrijders.

Bron: link
Foto: Reinier van Willigen

Mocht het inderdaad een Glock 17 zijn, hebben gemeentelijke handhavingsdiensten dan keuze uit de P5/Glock 17 en gaan zij ook mee bij de aanbesteding van een nieuw vuurwapen?




MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2012, 18:03:59
negatief. gewoon een p5. Alle handhavende instanties (Boswachters, Douane, DNB) lopen met de P5. Defentie heeft de Glock aangeschaft dat is de reden dat de Kmar er mee loopt. Enige uitzondering op de regel is AT vanwege de taak (hoog in de geweldsspiraal) en de frequentie van trainingen zijn overgestapt op de G17, hiervoor is door de minister een uitzondering gemaakt (iaw toegevoegd aan de bewapeningsregeling)


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #2 Gepost op: 8 mei 2012, 18:38:16
Om wat voor gemeentelijke handhavers gaat het hier en sinds wanneer zijn die bewapend?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 8 mei 2012, 18:39:16
In dit geval milieu Handhavers/Boa's van de gemeente Enschede.

Omtrent de bewapening van milieu Handhavers/Boa's.
Dit lijken mij Milieu BOA's (oude boswachters) gezien hun motor en uniform. Het is vrij gebruikelijk voor boswachters dat zij een vuurwapen dragen, gezien het handhavende karakter op de jacht.
Al enige tijd.
(Voorbeeld 2)

http://www.nivoo.nl/site/content/view/428/1/


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #4 Gepost op: 8 mei 2012, 18:41:27
Ok dus eigenlijk een stadse variant van de boswachter vandaar de bewapening.Vond het al vreemd dat een stadswacht bewapend was.
Thanx voor de info O0


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2012, 18:51:35
In dit geval milieu Handhavers/Boa's van de gemeente Enschede.

Omtrent de bewapening van milieu Handhavers/Boa's.

Eigenlijk kun je de gemeentepolitie wel weer invoeren op deze manier. En overkoepelend een landelijke politie. Dat is iets wat volgens mij heel veel gemeenten graag zouden willen. Van mij mogen ze.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2012, 19:59:27
Je kan trouwens duidelijk zien bij de motorrijders links op de foto dat er een inkeping zit waar de hamer zit. En een glock heeft geen hamer, echter ik moet wel toegeven dat het lastig te zien was.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 8 mei 2012, 20:09:39
Tussen de voorzijde van het holster en nummer 2 in zeg maar?


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #8 Gepost op: 8 mei 2012, 20:18:52
Eigenlijk kun je de gemeentepolitie wel weer invoeren op deze manier. En overkoepelend een landelijke politie. Dat is iets wat volgens mij heel veel gemeenten graag zouden willen. Van mij mogen ze.

En de "normale" politie dan? Snelwegen bewaken?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 8 mei 2012, 20:23:16
Ten tijde van de Rijkspolitie deed men toch ook wel meer dan alleen snelwegen bewaken?