Vragen en antwoorden Schanskerkbron:
www.uithoorn.nl/ActueelHier vindt u de laatste update van de vragen en antwoorden over de situatie bij de Schanskerk.
Algemeen
Wat is er aan de hand?
Er is bij een controle geconstateerd dat er een
reëel risico is op instortingsgevaar van de kerktoren. Het gebied in een cirkel van 60 meter rondom de kerk is uit voorzorg afgezet en de woningen en het winkelcentrum Amstelplein binnen dit gebied worden ontruimd.
Hoe lang gaat het duren?
De gemeente, de brandweer en de aannemer hebben maatregelen getroffen en werken hard aan een oplossing. Daarbij zijn zij ook afhankelijk van de weersomstandigheden. De gemeente raadt de bewoners uit het gebied aan een slaapplek te vinden bij vrienden of familie te vinden voor de komende nacht.
Wie kan ik bellen voor vragen?
U kunt bellen met de gemeente Uithoorn op nummer 0297-513111.
Bewoners
Welke bewoners worden geadviseerd/moeten hun huis verlaten?
Bewoners die wonen in het gebied in een cirkel van 60 meter rondom de kerktoren worden geadviseerd hun woning te verlaten. Dit gebied is afgezet.
Waar kan ik heen?
Bewoners kunnen zich verzamelen bij het politiebureau, Laan van Meerwijk 6. Vanuit daar worden zij met bussen vervoerd naar de Sporthal de Scheg, waar zij worden opgevangen. Zij kunnen ook op eigen gelegenheid naar de Sporthal gaan. Het adres van de Sporthal is Arthur van Schendellaan 100 A
Wanneer kan ik weer terug naar mijn woning?
De gemeente, de brandweer en de aannemer werken hard aan het vinden van een oplossing. Daarbij zijn zij ook afhankelijk van de weersomstandigheden.
Ik ben op dit moment op mijn werk. Waar moet ik doen?
Houd de website van de gemeente Uithoorn in de gaten voor de laatste informatie. U kunt contact opnemen met het gemeentelijke publieksinformatienummer 0297-513111.
Ook kunt u zich melden bij de opvanglocatie, Sporthal de Scheg Arthur van Schendellaan 100 A.
Ondernemers
Waar kunnen ondernemers zich melden?
U kunt contact opnemen met het gemeentelijke publieksinformatienummer 0297-513111 Houd de website van de gemeente Uithoorn in de gaten voor de laatste informatie.
Zie ook:
Achtergrondinformatie Schanskerk