hoe kan het NVBR de werkvloer bereiken

Auteur Topic: hoe kan het NVBR de werkvloer bereiken  (gelezen 4823 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Gepost op: 20 april 2012, 18:50:19
Uitnodiging om met NVBR in gesprek te gaan

Naar aanleiding van de reacties op onze stelling van februari ‘Ook ik ben NVBR' blijkt dat niet iedereen in Brandweer Nederland zich 'NVBR voelt'.

We nodigen de mensen die hebben gereageerd graag uit om met ons in gesprek te gaan. Maar ook anderen met een mening over de NVBR zijn van harte welkom. Tijdens dit gesprek hopen wij erachter te komen hoe jullie tegen de NVBR aankijken en wat er leeft in Brandweer Nederland. Vervolgens willen we dit gebruiken om de NVBR een vereniging te kunnen laten zijn waarin heel Brandweer Nederland zich thuis voelt.

We nodigen je uit op dinsdag 22 mei 2012 van 19.00 uur tot 22.00 uur bij het NIFV aan de Kemperbergerweg 783 in Arnhem.

Wil jij ook graag met ons in gesprek? Meld je dan aan via communicatie@nvbr.nl.

Komt de desbetreffende datum niet uit, maar wil je wel graag met ons in gesprek, laat het ons dan weten via het bovenstaande e-mailadres.

http://www.nvbr.nl/actueel/nvbr_nieuws/?ActItmIdt=32188

riesbruins

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 20 april 2012, 21:05:13
Ik ga er heen. Als mensen op het forum nog punten heb dan hoor ik die graag. Ik weet nog niet hoe het gesprek gaat lopen maar ik kan ze wel meenemen
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

riesbruins

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2012, 23:21:27
Vandaag het gesprek gehad met het NVBR. Het was een goed eerlijk maar bovenal constructief gesprek. Het NVBR doet veel moeite om de "werkvloer" te bereiken maar het blijkt dat het vaak stagneert in de hogere lagen. Het zoeken is nu naar een manier waarop iedereen bereikt kan worden.

Hebben jullie als leden een idee hoe het NVBR jullie kan bereiken? Willen jullie wel bereikt worden of wachten we liever af? Persoonlijk vindt ik dat er te veel en te belangrijke projecten zijn om het te negeren. Als voorbeeld geef ik de nieuwe brandweer doctrine defensieve/offensieve binnen/buiten aanval en de variabele voertuig bezettingen. Ik denk dat we hier mee aan de vooravond staan van enkele grote veranderingen.  

Ik ga nog even alle op een rijtje zetten en hoop morgen met een uitgebreid verslag te komen
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 22 mei 2012, 23:27:58
Ik denk dat de NVBR nog teveel als het ivoren torentje wordt gezien, en men nog steeds denkt dat de NVBR alleen voor het hogere kader is. Dat straalt de NVBR ook nog steeds uit.
Als zij in gesprek willen met de echte werkvloer is een forum als dit daar de aangwezen plek voor ook zogehete praat/discussie dagen zouden een uitkomst zijn.

riesbruins

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 22 mei 2012, 23:40:02
Ik denk dat de NVBR nog teveel als het ivoren torentje wordt gezien, en men nog steeds denkt dat de NVBR alleen voor het hogere kader is. Dat straalt de NVBR ook nog steeds uit.
Als zij in gesprek willen met de echte werkvloer is een forum als dit daar de aangwezen plek voor ook zogehete praat/discussie dagen zouden een uitkomst zijn.
Dit gevoel had/heb ik ook. Echter ben ik er ook van overtuigd dat het NVBR wel naar de werkvloer wil komen maar dat het door organisatorische redenen niet wil lukken. Het NVBR gaat er van uit dat via de verschillende netwerken waar alle regio's in vertegenwoordigd zitten met de werkvloer communiceren. Helaas blijkt het in de praktijk anders. Het NVBR is zich inmiddels hiervan doordrongen en zoekt naar andere manieren om in contact te komen met de werkvloer. Een voorbeeld is dit gesprek en de online discussie voor de vrijwilliger van aankomende donderdag.

Bweer

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 23 mei 2012, 09:09:16
Als het stagneert in de hogere lagen, willen deze dan wel dat de NVBR de werkvloer bereikt?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 23 mei 2012, 16:57:15
Als het stagneert in de hogere lagen, willen deze dan wel dat de NVBR de werkvloer bereikt?
Nou, ik vermoed dat dit het punt niet zal zijn. Immers de hogere lagen hebben ook veel te maken met het NVBR, en zal het vermoedelijk vooral om de middelen gaan. ;)

riesbruins

• Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 23 mei 2012, 19:52:29
ik heb inderdaad ook het gevoel dat het in de bovenste lagen stagneert. Maar ik denk niet dat dit bewust zo is. Elke regio heeft vertegenwoordigers. deze personen zijn denk ik ook zoekende naar de goede manier om in de regio te communiceren. Hoe kan je iedereen in de regio op een goede manier bereiken?