Nieuwe autoriemsnijder; bevordering van de verkeersveiligheid?

Auteur Topic: Nieuwe autoriemsnijder; bevordering van de verkeersveiligheid?  (gelezen 2815 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tastymushroom

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2012, 17:30:56
Ik ga in ieder geval de opmerkingen meenemen! Ik weet niet in hoeverre dit allemaal technische haalbaar is, dus dat zal ik overleggen met een werktuigbouwkundige. Sowieso het punt dat schuiven mensen gaat vervelen. Best een goed idee om het op twee punten te snijden!

Bedankt alvast voor de feedback. :)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2012, 19:03:26
Ik moet meteen denken aan een eerdere vinding, waarbij door het langdurige contact met water een pin wordt geactiveerd die dan het zijruitje bij de bestuurder verbrijzeld. Zo,n systeem zou je ook kunnen ontwikkelen, maar die dan in 1 beweging de gordel doorsnijdt.
Op het moment dat de auto te water gaat activeert het systeem, en snijdt de gordel door. Het systeem maak je uiteraard op de bodem van de auto. Daarmee bereik je ook dat mensen die eventueel bewusteloos raken ook loskomen uit de gordel.

tastymushroom

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2012, 22:33:32
Klopt, dat is alleen niet hetzelfde. In dit geval wordt er alleen vanuit gegaan dat je klem kan komen te zitten als je in het water terecht komt, maar als je een botsing hebt op de snelweg o.i.d. kan je ook vast komen te zitten. Maar het idee van een automatisch systeem ga ik zeker meenemen ja.