Binnenvaartschip gezonken op het Markermeer 12-05-2012

Auteur Topic: Binnenvaartschip gezonken op het Markermeer 12-05-2012  (gelezen 5864 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Binnenvaartschip gezonken op het Markermeer. 12 mei 2012

Om 12.45 uur ontving het Kustwachtcentrum Den Helder een noodoproep van het Nederlandse binnenvaartschip ‘Amandus’ dat het zinkende was op ongeveer 6 kilometer zuidwest van Lelystad. Direct zijn de reddingboten van de stations Marken en Enkhuizen van Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij gealarmeerd. Ook een tweetal particuliere bergingsvaartuigen, een Rijkswaterstaatvaartuig en een politievaartuig zijn ter plaatse gegaan. Een ander binnenvaartschip was vlakbij de ‘Amandus’ en heeft de drie opvarenden aan boord genomen en naar Lelystad gebracht. Zij verkeren in goede gezondheid. Om 13.15 uur is het schip gezonken. Alleen de opbouw steekt nog boven water uit. Omdat er wat olie uit het wrak komt, is het Kustwachtvliegtuig die kant op gestuurd. Het blijkt om een grijs oliespoor te gaan wat niet bestrijdenswaardig is. Eén van de bergingsvaartuigen heeft een oliescherm uitgelegd.


Binnenvaartschip gezonken op het Markermeer. 12 mei 2012  Info 2 (final)

Rond het binnenvaartschip ‘Amandus’, dat vanmiddag is gezonken op het Markermeer ten zuidwesten van Lelystad, worden door Rijkswaterstaat boeien gelegd. Tevens zal Rijkswaterstaat de verkeersbegeleiding verzorgen en heeft contacten gelegd om het wrak te laten bergen. Alle reddingseenheden zijn inmiddels terug naar hun respectievelijke stations.
De Politie te Water zal onderzoek doen naar de oorzaak van het ongeval.p>

Voorlichting omtrent betonning, berging en verkeersbegeleiding wordt gedaan door Rijkswaterstaat.
 
Bron: http://www.kustwacht.nl/nl/persberichten.html


Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615


AlexEGM

  • RB Egmond / Strandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #2 Gepost op: 14 mei 2012, 08:13:35
mooie foto  :)
de auto van jezus?  :D
Op alle door mij geplaatste foto's zit copyright


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2012, 16:32:50
kan zo'n auto er niet met snel handelen nog vanaf gehaald worden :o lijkt mij toch nog niet helemaal verloren


AlexEGM

  • RB Egmond / Strandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2012, 17:41:49
kan zo'n auto er niet met snel handelen nog vanaf gehaald worden :o lijkt mij toch nog niet helemaal verloren
heb je wel iets nodig om hem mee op te takelen en iets om hem op te zetten he ;)
Op alle door mij geplaatste foto's zit copyright


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #5 Gepost op: 14 mei 2012, 18:11:44
nou weet zeker dat een vaartuig van rws de auto er gewoon  af kan pakken met een kraantje :-X


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2012, 18:23:25
nou weet zeker dat een vaartuig van rws de auto er gewoon  af kan pakken met een kraantje :-X

En waar laten?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #7 Gepost op: 14 mei 2012, 18:31:30
En waar laten?

Als het de tonnenlegger is uit Lelystad is het dek groot genoeg, echter een auto takelen op dit water is niet aan te raden want je krijgt zwevende lading.
Wat dus meer schade kan opleveren dan de +/- € 25.000.- die dit voertuig kost. Denk maar aan de kraan die dit al ongeveer kost en de mensen die eronder staan.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2012, 00:29:17
Nou als ik kan helpen met m'n roeiboot hoor ik het wel van rws 098uo


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2012, 11:11:55
Als het de tonnenlegger is uit Lelystad is het dek groot genoeg, echter een auto takelen op dit water is niet aan te raden want je krijgt zwevende lading.

Even een vraag als leek qua bergen.  98uiye
Wat bedoel je met zwevende lading? Een betonning in of uit het water halen is dan toch ook al zwevende lading?

Grtz

Mark
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!