Dat wilde ik inderdaad aangeven. Ieder incident is weer anders. Aan de hand van een enkele foto kan niemand aangeven of een voertuig alsnog kantelt. Dan zouden de hulpverleners dus op basis van een foto niet hoeven uitrukken...
Niemand zegt dat je aan de hand van de foto moet bepalen om wel of niet uit te rukken. Op de melding ga je kijken en daar kom je gebaseerd op kennis en ervaring tot de conclusie dat er
geen kantelgevaar is. En ook met alle door jullie aangedragen varibalen is er in
dit geval geen kantelgevaar.
Dat met te hoge rijsnelheden, bochten, verkeerde belading, ondergrond etc een voertuig eerder kantelt als in een test opstelling wordt door niemand betwist.
En als jullie zo overtuigd zijn dat er wel kantelgevaar is geweest, volstaan dan de twee stutten(capacitiet?) geplaats tegen twee staanders aan de bovenzijde van de bus om het gewicht tegen te houden? Is de zachte ondergrond/slootkant wel sterk genoeg om deze druk op te vangen bij reeel kantelgevaar?
Als je dan toch overtuigd bent van het kantelgevaar had ik de bus eerst in een telescoopkraan gehangen, alleen dat had de reddingsoperatie veilig gemaakt.