Massaal op zoek naar Laarder pyromaan LAREN - Na jarenlang geteisterd te zijn door brandstichtingen, hoopt Laren dat de zoektocht naar de dader nu ten einde is. De politie maakte zondagavond bekend dat er een verdachte is aangehouden. Een 31-jarige Laarder zou het brein kunnen zijn achter de verwoestende branden. Nieuwsjagers hebben de klopjacht inmiddels volop ingezet.
Vooralsnog roept het nieuws van de aanhouding geen antwoorden op, wel vele vragen. Persfotograaf Bastiaan Miché is één van de velen die in zijn zoektocht naar de identiteit van de vermeende pyromaan tot nu toe in het duister tast. Miché plaatste een oproep op Twitter in de hoop een buurman of getuige van de arrestatie te treffen, maar kreeg nog geen reacties. ,,Niemand heeft iets van een aanhouding gezien, of weet wie de pyromaan is. De politie laat helemaal niets weten. Ik vraag me af of het wel echt waar is.''
Volgens Miché zijn veel mensen op dit moment naarstig op zoek naar de identiteit van de verdachte. ,,Je ziet de oproepjes op Twitter staan, iedereen hoopt op de gouden tip. Wat ik doe als ik een tip krijg? Dan ga ik er zeker even heen.'' Miché heeft niet al te veel hoop op informatie van de politie. ,,Volgens mij kom je door een uurtje in het Bonte Paard te zitten meer te weten.''
Betrokkenheid
De aanhouding houdt ook de gemoederen in de politiek bezig. Burgemeester Roest volgt het nieuws nauwgezet. ,,Als deze aanhouding leidt tot het oppakken van de daadwerkelijke dader dan is dit fantastisch nieuws. Het gaat er om dat de brandstichtingen een halt wordt toegeroepen.'' De branden in Laren leven volgens Roest enorm in Laren. ,,Ik word er als ik over straat loop regelmatig op aangesproken. De betrokkenheid bleek wel uit de belangstelling voor informatieavonden van de politie en de grote hoeveelheid mensen die zich heeft ingezet als burgerrechercheur. Het is nu afwachten wat uit het onderzoek van de politie blijkt.'' Ook de landelijke media zitten er bovenop. In een poging om meer informatie los te weken, plaatste De Telegraaf een oproep aan Laarders op Twitter. Vrijwel ieder landelijk medium bracht het nieuws en ook op Twitter maakt de aanhouding de tongen los.
http://www.gooieneemlander.nl/regionaal/gooivechtstreek/article15647533.ece/Massaal-op-zoek-naar-Laarder-pyromaan?lref=sll