Reanimaties achterna

Auteur Topic: Reanimaties achterna  (gelezen 5249 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

AED team

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 3 juni 2012, 04:47:26
Ook wij (reanimatieteam gemeente Aalsmeer) bellen het arrest na een reanimatie om de AED uit te lezen.
Ze zijn altijd snel ter plaatse waardoor AD weer snel inzetbaar is


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #11 Gepost op: 3 juni 2012, 16:28:13
Ook wij (reanimatieteam gemeente Aalsmeer) bellen het arrest na een reanimatie om de AED uit te lezen.
Ze zijn altijd snel ter plaatse waardoor AD weer snel inzetbaar is

Wat hebben het uitlezen en het inzetbaar zijn van een AED met elkaar te maken?
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #12 Gepost op: 3 juni 2012, 16:44:03
Dat is enkel voor het onderzoek van belang. De AED heeft slecht geheugen voor 1 casus. Mocht de AED nog niet uitgelezen zijn, dan wordt het ECG'tje gewist en is er onderzoek data verloren gegaan.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #13 Gepost op: 3 juni 2012, 17:08:23
Dat bedoel ik. Er zijn namelijk mensen die de AED 'opbergen' en bij zich houden totdat hij is uitgelezen. Helaas zal daardoor misschien een stukje onderzoek verloren gaan, maar liever een stukje onderzoek dan dat er geen AED in de buurt is. In de praktijk is het bij ons nu 2x voorgekomen in 2 jaar dat een paar AED's binnen 24 uur aan de beurt waren (sterker nog binnen een paar uur). Gelukkig is er iedere keer een andere AED gebruikt bij het slachtoffer, maar nogmaals liever de AED weer gewoon op zijn plek en gebruiksklaar dan dat hij ergens ligt te wachten om uit te lezen.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


EM physician

  • AIOS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 375
Reactie #14 Gepost op: 3 juni 2012, 17:31:58
Vanzelfsprekend.
In praktijk kwam het maar zelden voor dat eenzelfde AED in de zelfde dienst voor een tweede keer werd gebruikt. Maar het streven was wel om direct de AED te gaan uitlezen en onnodig delay te veroorzaken. Ik kwam ook vaak op het moment dat een dienst bijna eindigde omdat ook de hulpverlener dan tijd had om mee te kijken en het een en ander te evalueren met het team.


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #15 Gepost op: 4 juni 2012, 15:15:32
Ik van Stichting AED Heemskerk (beheer alle AED's) lees zelf na een reanimatie zelf de AED uit waarna ik de gegevens doorstuur naar Medizon/HartveiligWonen. Daarnaast komt inderdaad Arrest ook nog de AED uitlezen. Mocht de AED is die tussentijd alweer gebruikt zijn (wat al eens gebeurd is) is dat geen enkel probleem aangezien ik altijd een backup heb.

Op deze manier is de AED eigelijk altijd inzet, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,