Binnenvaartschip gezonken op het Markermeer 12-05-2012

Auteur Topic: Binnenvaartschip gezonken op het Markermeer 12-05-2012  (gelezen 5717 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Reactie #10 Gepost op: 15 mei 2012, 13:13:32
Omroep Flevoland meld het volgende(Klik op de bron voor het filmpje):

"Bergingsbedrijf HEBO is maandag begonnen aan het leeghalen van het gezonken binnenvaartschip Amandus. In het ruim van het schip ligt ruim 2 ton aan stenen. Deze moeten er allemaal uit voordat begonnen kan worden met de daadwerkelijke berging. Hoe lang het duurt voordat het schip helemaal leeg is, hangt af van de weersomstandigheden.

Rijkswaterstaat heeft boeien rondom de Amandus geplaatst om het scheepvaartverkeer om het gezonken vaartuig heen te leiden. Het schip ligt namelijk deels in een vaargeul.

Waardoor het schip zaterdag is gezonken, is nog onbekend."

Bron:
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/91152/begin-gemaakt-aan-leeghalen-gezonken-schip
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #11 Gepost op: 15 mei 2012, 13:54:20
Even een vraag als leek qua bergen.  98uiye
Wat bedoel je met zwevende lading? Een betonning in of uit het water halen is dan toch ook al zwevende lading?

Grtz

Mark

Doordat je deining hebt zoals je aan de golven kunt zien krijg je zwevende lading. Tonnen hebben diverse vast zet en pak punten dus kunnen beter in bedwang worden gehouden.
Maar voor zover ik weet worden die bij deze wind ook al niet meer uit het water gehaald als het niet nodig is.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Lichtboei

  • nautisch verkeersmanagement
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #12 Gepost op: 15 mei 2012, 15:33:07
auto is gistermorgen door HEBO van boord gehaald en s'middags gelost bij het steunpunt van RWS te Lelystad.
ladingoverslag in volle gang.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2012, 14:52:38
Omroep Flevoland meld het volgende(Klik op de bron voor het filmpje):

"Bergingsbedrijf HEBO is maandag begonnen aan het leeghalen van het gezonken binnenvaartschip Amandus. In het ruim van het schip ligt ruim 2 ton aan stenen. Deze moeten er allemaal uit voordat begonnen kan worden met de daadwerkelijke berging. Hoe lang het duurt voordat het schip helemaal leeg is, hangt af van de weersomstandigheden.

Rijkswaterstaat heeft boeien rondom de Amandus geplaatst om het scheepvaartverkeer om het gezonken vaartuig heen te leiden. Het schip ligt namelijk deels in een vaargeul.

Waardoor het schip zaterdag is gezonken, is nog onbekend."

Bron:
http://www.omroepflevoland.nl/Nieuws/91152/begin-gemaakt-aan-leeghalen-gezonken-schip


Is er nou echt hier niemand die iets opvalt in dit stukje? Journalisten worden steeds jonger en ontberen alle kennis van zaken. Marietje van 11 loopt stage bij RTVNH en mag een dagje alle stukken schrijven. De redactie kijkt het nog wel even zorgvuldig na, maar vond het goed zo...  :(


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2012, 14:56:44
Woehahahah!  098uo   098uo  Ze hebben het door en Marietje komt nu tot de volgende gecorrigeerde zin: "In het ruim van het schip is gevuld met stenen."


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2012, 17:51:54
Hoi Henk,

Je kunt je daar wel druk om maken, deed ik ook. Maar het helpt niets!
Ik heb mezelf ook vele malen gestoord aan de berichtgeving op een bekende nieuwssite en uiteindelijk maar eens een mailtje eraan gewaagd dat de teksten steeds slechter werden en vol met taalfouten zaten.
Ik kreeg er niet eens antwoord op want waarschijnlijk weten ze niet hoe ze moeten antwoorden.

Het heeft, denk ik, te maken met de verloedering of de des-interesse van sommigen.  ;D
Als ik een nieuwssite zou hebben dan wil ik dat er goed geschreven stukken op staan en er geen taalfouten in zitten.
Kennelijk vinden anderen dat minder belangrijk. (helaas)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2012, 18:40:46
Niet alleen taalfouten, het schip zou geladen zijn met 2 ton stenen. Er kan 2250 ton in het schip. Hij krijgt hoogstens een paar euro per ton stenen.


Lichtboei

  • nautisch verkeersmanagement
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2012, 19:55:05
er zijn 3 nullen vergeten te melden.
vanmiddag zijn de laatste stenen overgeslagen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2012, 01:14:29
er zijn 3 nullen vergeten te melden.
vanmiddag zijn de laatste stenen overgeslagen.

Ja, morgen of in de nacht van donderdag op vrijdag liften.


Lichtboei

  • nautisch verkeersmanagement
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2012, 19:35:52
19:00 uur is het schip afgemeerd te Lelystad