Waarom onzin?
Maak dan maar een wet, waarin staat dat elke persoon welke is aangehouden, standaard handboeien om krijgt. Gewoon voor de veiligheid van de wetshandhavers, omstanders en verdachte. En dat je een half uurtje in de auto geboeid moet zitten, is dan maar niet anders, krijg je ook geen gezeur van dat je niet de juiste auto hebt om een verdachte te vervoeren.
Nogmaals. Er bestaat geen juiste auto om een verdachte te vervoeren. Dat sommige korpsen verwend zijn met aparte 'hokjes' of afgeschermde gedeeltes wil niet zeggen dat de andere auto's niet geschikt zijn.
De soort auto heeft NIETS maar dan ook NIETS met het boeien te maken!
En waarom onzin? Omdat die wet waar jij het over hebt, er niet is. En ook/zeker als diender moet je je aan de wet houden. Mocht die wet van jou er komen, dan is t weer een ander verhaal... maar op dit moment moeten we ons houden aan wat er op dit moment staat gedrukt!
En toch boei ik alleen als de omstandigheden daarom vragen... Het probleem is dat de omstandigheden er zo vaak om vragen dat het bijna standaard lijkt te worden.....
Ik geef je groot gelijk, ik boei ook als de omstandigheden daar om vragen, alleen schat ik dingen vaak niet zo ernstig in. De keren dat ik niet conform AI boei zijn dus ook op één hand te tellen.
Wees je alleen bewust van het feit dat wat je doet niet altijd mag, en als je de verkeerde treft (advocaat bijvoorbeeld die art 8 is en geboeid wordt) je jezelf kan verantwoorden met de mogelijke consequenties.