Gebruik van transportboeien

Auteur Topic: Gebruik van transportboeien  (gelezen 16294 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #50 Gepost op: 18 mei 2012, 15:14:49
Dat is t mooie van een discussie, als je het gezever vindt moet je ook niet reageren.  O0
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #51 Gepost op: 18 mei 2012, 15:21:11
Klopt. Maar er wordt hier door niet politie-praktijk mensen geschermd met een (onvolledige) papieren kwestie. (mag hoor ;))
Ikzelf bedoel ook meer dat een klacht achteraf helemaal niet interessant is.
Als blijkt dat ik niet volgens de harde regels heb gehandeld dan ben ik heus in staat om mijn fout toe te geven aan de klager. Want dat is toch helemaal niet erg?
Ik ga er echter op straat bij een incident echt niet langer over nadenken hoor... Beetje met gezond verstand en redelijkheid denken, verder eerst niet...


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #52 Gepost op: 18 mei 2012, 15:29:47
Niet politie praktijk mensen? Wie dan?

Papieren kwestie? verklaar U nader! :)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #53 Gepost op: 18 mei 2012, 15:47:32
ja (ergens op pag. 2) met papieren kwestie bedoel ik de "papieren wereld" genaamd ambtsinstructie.
een beetje een sneer naar de onvolledigheid in deze ambtsintructie teksten verzonnen door papieren bobo's.

Ben zelf ook wel een beetje gevormd hoor, ofwel er "makkelijker" in geworden.

Ook ik heb eens een rustige winkeldief (2 repen chocola van 70 cent) gehad met een doorgeladen vuurwapen in zijn jaszak.
Officieel geen reden om te boeien of te fouilleren...pfff..
Ik ben nog nooit zo kwaad geweest op een verdachte en dat heeft ie gehoord van me ook. Op een persoonlijke manier!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #54 Gepost op: 18 mei 2012, 15:52:47
Ah op die manier. Tja, die papieren wereld hebben we nou eenmaal wel mee te kampen, helaas.
Ik denk dat veel collega's hier hun eigen draai in hebben gevonden, daarom is de discussie (of dit gezever  ;D) ook zo leuk!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


JelmerR

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
Reactie #55 Gepost op: 18 mei 2012, 22:04:26
Wat dacht je van een gordel :D

Wordt die altijd omgedaan???


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #56 Gepost op: 18 mei 2012, 22:15:52
Wordt die altijd omgedaan???
Als de VD zit in de stoel wel ja, ligt hij/zij op de bank/grond dan heeft hij/zij genoeg mensen bovenop zodat er geen gordel nodig is >:D
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #57 Gepost op: 18 mei 2012, 23:49:11
Wordt die altijd omgedaan???

Even een gedachtespinsel: Ik vervoer een arrestant die niet geboeid is. Hij zit dus onvrijwillig in mijn dienstvoertuig, maar werkt op zich gewoon mee. Echter, weigert hij de gordel om te doen. Ik geef aan dat ik met een minuut ga rijden en dat hij de gordel om moet doen en dat ik anders een bekeuring aan hem uitschrijf voor het niet dragen van de gordel.... Kan/mag dat?  :P
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #58 Gepost op: 19 mei 2012, 00:33:24
Ik kan geen artikel bedenken waarin staat dat je er niet voor mag verbaliseren dus mijn antwoord is ja het mag en ja het kan.
Ben trouwens wel benieuwd of dit al eens is gebeurd eigenlijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #59 Gepost op: 19 mei 2012, 11:00:18
Kom ik toch weer terug met mijn redenatie om de wetgeving aan te passen, zodat elke vd bij het transport in een voertuig geboeid wordt.
Krijg je achteraf geen gezeur van onwettig en overdreven.
We moeten onze handhavers beschermen die ons beschermen. O0
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw