De discussie (en de aanbesteding van de VRR) ging er juist om dat je een TS niet langer volledig volgens BZK-bestek bepakt. Deze discussie ligt dus in het verlengde van de discussie over de bezetting (4 ipv 6 personen).
Regionaal bezien (en zo werkt het tegenwoordig) levert zo'n geringere uitrusting pakweg 30x een kleiner, lichter voertuig op, 30x de besparing op de mee te voeren materialen en apparatuur en bij een kleinere bezetting nog veel meer aan personeel.
De vraag is of en hoe je daarmee uitkomt. Net zoals de vraag nu voorligt of je altijd met zijn zessen moet zijn, kun je je ook afvragen of
je altijd alles wat je nu volgens het huidige bestek moet meevoeren ook daadwerkelijk nodig hebt? (Ik kan genoeg zaken benoemen die je vrijwel nooit of zeer sporadisch gebruikt). Als je met laten we zeggen 75% van je huidige bepakking toch 95% van de klussen kunt uitvoeren zou zo'n besparing (zeker in deze financieel zware tijden) alleszins te verdedigen zijn.