Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 302728 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #140 Gepost op: 18 mei 2012, 09:57:20
Het is natuurlijk ook een keuze wat je wilt halen. Ga je voor de 100% dan moet je zorgen dat er voor elke 30km aan snelweg een Veyron rijd, en minimaal in elke regio per district 1 snelle BMW of Merc (het liefst meer bij grote districten). Alleen dan ga je de klachten krijgen dat de politie zoveel kost en in dure auto's rijd (al gaan de cijfers van nieuwe recruten wel pijlsnel omhoog denk ik 98uiye).

We hebben nu in nederland gekozen dat de BPZ alround inzetbaar moet zijn en daarvoor heb je een boel spullen voor nodig. Want elke keer naar het bureau rijden om de benodigde spullen op te halen is ook geen optie. Misschien dat het wel iets gaat veranderen als elke regio een eigen VP krijgt met "snelle" auto's, tot die tijd is het roeien met de riemen die je hebt en er vrede mee hebben dat je niet 100% van alle voertuigen aan de kant kan krijgen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #141 Gepost op: 18 mei 2012, 10:40:14
Ik ben denk ik één van de weinigen die de Touran een prima dienstvoertuig vind, hij rijdt goed, biedt voldoende ruimte & veiligheid en is goed zichtbaar. Het nadeel van de Touran is inderdaad de uitstraling en het feit dat hij niet vooruit te branden is, wat bij een achtervolging zn nadelen heeft.

Uit ervaring weet ik dat de nieuwe VW Transporters bij ons in de regio een hogere topsnelheid hebben dan de VW Touran!
Mocht het tot een achtervolging komen dan zijn er bij ons waarschijnlijk snel wagens van bureau verkeer en de burgerbakken van de wijkbureau's aanwezig, ook het KLPD is vaak in de buurt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #142 Gepost op: 18 mei 2012, 11:03:24
Voor hard rijden is een Touran niet geschikt. Ik vind hem onrustig als je hard door een bocht gaat. Voor leden die bekend zijn met de rij techniek het sturen met je gaspedaal is hij niet echt geschikt. Je hebt constant het idee dat hij de bocht uit gaat. De golf is daar voor veel meer geschikt(type 5 en 6). Van alle types waar ik in de loop de jaren in heb gereden. Vond ik de Volvo V70 (oude model, eerste model V70 dat hoekige exemplaar) en vooral de Seat Leon Cupra toch wel de meest prettige auto's. Vooral de Leon die plakt echt aan het asfalt. Daar mee kun je echt als de brandweer door de bocht.

Maar goed de Touran is ruim 400 kilo zwaarder dan de golf. En de Touran is bijna 20 centimeter hoger dan een Golf 6. Wat weer veel meer luchtweerstand oplevert.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #143 Gepost op: 18 mei 2012, 11:21:08
Wat nog niet heel veel wil zeggen want ik reed onlangs met een hondengeleider naar een spoedmelding. Deze rijden in de topversie van de T5 en op de snelweg werd ik mooi gepasseerd. Pas toen ik in zijn slipstream kwam kon ik een beetje bij blijven.

Ik had ook liever een Golf 6 (al dan niet Variant) gezien als noodhulp-auto. Het rijgedrag is veel beter en de 140PK DSG is ook gewoon sneller en goedkoper in aanschaf en natuurlijk ook in gebruik.
Maar voorals nog moeten we het er mee doen en dan is de Touran ook weer geen ramp. Het kan erger.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #144 Gepost op: 18 mei 2012, 12:15:29
Mwoa, zo'n beetje iedere auto (van een Peugeot 205 uit 1992 tot een Mercedes A-klasse uit 1998) wint het van de politie, dat is geen geheim. Tactisch gebruik maken van de voertuigen mogen we ook niet, dus we moeten ons er gewoon bij neerleggen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #145 Gepost op: 18 mei 2012, 12:20:37
Vond ik de Volvo V70 (oude model, eerste model V70 dat hoekige exemplaar) en vooral de Seat Leon Cupra toch wel de meest prettige auto's. Vooral de Leon die plakt echt aan het asfalt. Daar mee kun je echt als de brandweer door de bocht.

Die Leon is absoluut geen vergelijkingsmateriaal t/o een Touran.

De Touran staat op een slechtwegdekpakket, wat dus inhoud dat hij al 4 a 5 cm hoger op zijn poten staat als een standaard Touran. In de kofferbak ligt een berg spullen wat qwa gewicht ook tegen/rond de 100 kilo extra is. De Leon's die wij hadden waren standaard 4 wiel aangedreven, waren onopvallende vtgn(dus ook geen hinder van een lichtbak of wat dan ook) voorzien van meer als 250 pk. Bijna legen kofferbak.


rutger84

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #146 Gepost op: 18 mei 2012, 13:09:20
Mwoa, zo'n beetje iedere auto (van een Peugeot 205 uit 1992 tot een Mercedes A-klasse uit 1998) wint het van de politie, dat is geen geheim. Tactisch gebruik maken van de voertuigen mogen we ook niet, dus we moeten ons er gewoon bij neerleggen....

En dat is ook iets wat de burger wil. Althans de burger wil dat de politie niet te defensief is maar eigenlijk ook niet dat zij keihard optreden.. Hmm tja wat moet je nou he...
Gewoon niet doen want justitie rekent ook met je af  :P


Zeus

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #147 Gepost op: 18 mei 2012, 14:59:15
Bij ons in België is dat niet vaak zo (dat "criminelen" niet gepakt worden). Als er een achtervolging is dan komen er redelijk snel andere patrouilles erbij (zeker in Gent), en wat motoragenten en dan zitten de "criminelen" al rap op bureau! :)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #148 Gepost op: 18 mei 2012, 15:08:18
En dat is iets waar we in Nederland niet zo veel van hebben...

en welkom Zeus.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #149 Gepost op: 18 mei 2012, 18:30:05
Dat ligt eraan. Wij worden vaak zat naar een naast gelegen regio gestuurd omdat men achter een voertuig rijdt dat niet wil stoppen om wat voor reden dan ook. Maar dan moet het wel op tijd worden aangegeven.
 
Trouwens je moet niet willen dat er straks in elk wijkteam een snelle auto komt. Zie het nu al vaak zat dat niet goed opgeleid personeel met een golf/ t5 de meest gekke dingen doen. Laat staan als ze dat doen met voertuigen die nog sneller zijn.

Nee laat die voertuigen maar mooi de verkeersgroepen en zijn die niet beschikbaar dan is het jammer.