Ik ben bang dat het daar uit eindelijk wel op neer komt, of anders wel BAM of een ander Infrastructuur bedrijf, dat toevallig aan de werkzaamheden bezig is. Vind het af en toe een beetje te ver door razen helaas.
Ik kan me nog een diefstal audi Q7 of Porsche Cayenne herinneren, wagen was weggenomen in Friesland. Dikke achtervolgingen en het geboefte besloot de afsluitdijk op te rijden. Noord Holland ingeschakeld en die reden braaf de dijk op om de verdachten op te wachten. Zeer hoge snelheden (ruim over de 200 km/u) en dan is de dijk niet zo heel erg lang weet ik uit ervaring. De collega's uit NHN konden het keerpunt waarschijnlijk niet op tijd halen en dus besloot men om de brug open te knallen.
Auto terug, verdachten aangehouden
Maar inderdaad wel ff nadenken hoe de brug open gaat. Ik denk dat je een brug wel open kan doen, als de brug omhoog gaat aan de kant van de verdachten. Andersom is het risico van een water ongeval te groot.
Maar ook ik ben van mening dat het een ingecalculeerd risico moet zijn voor de dief. Risico van het vak zal ik maar zeggen