Nee.... Nu worden (onschuldige) burgers ingezet als middel om een verdachte aan te houden, met alle mogelijke risico's van dien. Daarnaast is er nog zo iets als proportionaliteit binnen het Nederlandse rechtsysteem.
Overigens zijn er meerdere redenen waarom Rijkswaterstaat niet mee werkt aan het openen van bruggen en/of afsluiten van tunnels. Ook om keren en spookrijden door de verdachte te voorkomen.
Sorry maar dat laatste ben ik absoluut niet met je eens. Ook RWS (met alle respect voor de zeer hard werkende en profesionele jongens en meiden daar!) heeft gehoor te geven aan de ambtenaar in functie. Dus als de meldkamer des polities bepaald dat die brug open gaat, dan gaat ie open! En als ik als VD-er bepaald dat de snelweg afgesloten wordt, dan gaat ie dicht! Desnoods doe ik het zelf, maar dicht gaat ie!
Regelmatig komen de belangen met elkaar in botsing, maar het is tot nog toe altijd de professionaliteit van
beide partijen die de oplossing is geweest. En ik kan je letterlijk en figuurlijk vertellen dat ik het rubber (letterlijk
) onder de V50 vandaan reed om een RWS collega assistentie te verlenen toen hij belaagd werd op de A10. Of dat ik een verbindingsweg buiten onze regio eruit gooi omdat een collega van RWS bijna uit zijn schoenen gereden werd en ons om hulp vroeg omdat de regio niks kon bieden. Dan kan mijn meldkamer ook even rust op de plaats nemen en luisteren naar papa want dat is hulp verlenen aan hen die dat behoeven. En dat legt papa gerust even uit als dat nodig is
Het is geven en nemen, en ik heb nog nooit (!) meegemaakt dat dergelijke situaties tot scheven gezichten of andere narigheid heeft geleid. Ondanks dat niet iedereen aan het einde even blij is, maar de volgende x maken we het weer goed. Tis net een huwelijk
Maar serieus: dat is
samen werken! En daar kunnen nog heel veel andere organisaties een voorbeeld aan nemen!
Van mijn kant niks dan hulde. Maar zij luisteren naar mij ................
en ik naar hen!