Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 303161 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #330 Gepost op: 13 maart 2013, 11:55:26
Maar ook ik ben van mening dat het een ingecalculeerd risico moet zijn voor de dief. Risico van het vak zal ik maar zeggen  ;)
En hoor dat dat steeds vaker de uitspraak is.. doodgemepte inbreker.. risico van het vak.

Gewoon de burger (of je nou de politie of de burger zelf bent) beschermen tegen gespuis. Niet stoppen = eigen risico voor de rest. Wel stoppen.. beter in de cel dan in een kist.


guest14264

  • Gast
Reactie #331 Gepost op: 13 maart 2013, 11:58:58
Eensch. Is en blijft bedrijfs risco als je als beroeps inbreker zo iets doet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #332 Gepost op: 13 maart 2013, 12:17:33
Zelfde geval met die file op de A2. Had die file daar gestaan.. ivm file... had Rijkswaterstaat dan de pineut geweest omdat ze te weinig aan de doorstroming deden?

Nee.... Nu worden (onschuldige) burgers ingezet als middel om een verdachte aan te houden, met alle mogelijke risico's van dien. Daarnaast is er nog zo iets als proportionaliteit binnen het Nederlandse rechtsysteem.


Overigens zijn er meerdere redenen waarom Rijkswaterstaat niet mee werkt aan het openen van bruggen en/of afsluiten van tunnels. Ook om keren en spookrijden door de verdachte te voorkomen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #333 Gepost op: 15 maart 2013, 00:01:39
Nee.... Nu worden (onschuldige) burgers ingezet als middel om een verdachte aan te houden, met alle mogelijke risico's van dien. Daarnaast is er nog zo iets als proportionaliteit binnen het Nederlandse rechtsysteem.


Overigens zijn er meerdere redenen waarom Rijkswaterstaat niet mee werkt aan het openen van bruggen en/of afsluiten van tunnels. Ook om keren en spookrijden door de verdachte te voorkomen.

Sorry maar dat laatste ben ik absoluut niet met je eens. Ook RWS (met alle respect voor de zeer hard werkende en profesionele jongens en meiden daar!) heeft gehoor te geven aan de ambtenaar in functie. Dus als de meldkamer des polities bepaald dat die brug open gaat, dan gaat ie open! En als ik als VD-er bepaald dat de snelweg afgesloten wordt, dan gaat ie dicht! Desnoods doe ik het zelf, maar dicht gaat ie!

Regelmatig komen de belangen met elkaar in botsing, maar het is tot nog toe altijd de professionaliteit van beide partijen die de oplossing is geweest. En ik kan je letterlijk en figuurlijk vertellen dat ik het rubber (letterlijk 998765) onder de V50 vandaan reed om een RWS collega assistentie te verlenen toen hij belaagd werd op de A10.  Of dat ik een verbindingsweg buiten onze regio eruit gooi omdat een collega van RWS bijna uit zijn schoenen gereden werd en ons om hulp vroeg omdat de regio niks kon bieden. Dan kan mijn meldkamer ook even rust op de plaats nemen en luisteren naar papa want dat is hulp verlenen aan hen die dat behoeven. En dat legt papa gerust even uit als dat nodig is  >:(

Het is geven en nemen, en ik heb nog nooit (!) meegemaakt dat dergelijke situaties tot scheven gezichten of andere narigheid heeft geleid. Ondanks dat niet iedereen aan het einde even blij is, maar de volgende x maken we het weer goed. Tis net een huwelijk  998765

Maar serieus: dat is samen werken! En daar kunnen nog heel veel andere organisaties een voorbeeld aan nemen!

Van mijn kant niks dan hulde. Maar zij luisteren naar mij ................en ik naar hen!

 O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #334 Gepost op: 15 maart 2013, 00:09:00
Sorry maar dat laatste ben ik absoluut niet met je eens. Ook RWS (met alle respect voor de zeer hard werkende en profesionele jongens en meiden daar!) heeft gehoor te geven aan de ambtenaar in functie. Dus als de meldkamer des polities bepaald dat die brug open gaat, dan gaat ie open! En als ik als VD-er bepaald dat de snelweg afgesloten wordt, dan gaat ie dicht! Desnoods doe ik het zelf, maar dicht gaat ie!

Regelmatig komen de belangen met elkaar in botsing, maar het is tot nog toe altijd de professionaliteit van beide partijen die de oplossing is geweest. En ik kan je letterlijk en figuurlijk vertellen dat ik het rubber (letterlijk 998765) onder de V50 vandaan reed om een RWS collega assistentie te verlenen toen hij belaagd werd op de A10.  Of dat ik een verbindingsweg buiten onze regio eruit gooi omdat een collega van RWS bijna uit zijn schoenen gereden werd en ons om hulp vroeg omdat de regio niks kon bieden. Dan kan mijn meldkamer ook even rust op de plaats nemen en luisteren naar papa want dat is hulp verlenen aan hen die dat behoeven. En dat legt papa gerust even uit als dat nodig is  >:(
En zo hebben wij ook bij de zeeburgertunnel bij de hoogte meting gestaan, sneeuwballen gooiend naar de laser-ogen om deze sneeuwvrij te houden omdat de monteur vertraagd was en er geen WIS beschikbaar was. Ga dat maar eens uitleggen als 't op You-tube komt te staan  e050

Het is geven en nemen, en ik heb nog nooit (!) meegemaakt dat dergelijke situaties tot scheven gezichten of andere narigheid heeft geleid. Ondanks dat niet iedereen aan het einde even blij is, maar de volgende x maken we het weer goed. Tis net een huwelijk  998765

Maar serieus: dat is samen werken! En daar kunnen nog heel veel andere organisaties een voorbeeld aan nemen!

Van mijn kant niks dan hulde. Maar zij luisteren naar mij ................en ik naar hen!

 O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #335 Gepost op: 19 april 2013, 18:42:49
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #337 Gepost op: 25 mei 2013, 02:43:02
Achtervolging gestolen auto eindigt in sloot

http://www.politie.nl/nieuws/2013/mei/23/02-putten-achtervolging-gestolen-auto-eindigt-in-sloot.html
Laatste update: 23-05-2013 | 11:30

Putten - Een 32-jarige automobilist uit Tilburg is woensdagavond 22 mei na een politie-achtervolging met zijn auto van de Zeedijk in Putten gereden. Een politiewagen belandde tijdens de achtervolging in een sloot.

De politie ontdekte tijdens een verkeerscontrole met een ANPR-auto op de A28 bij Nunspeet dat de auto van de Tilburger was gestolen waarop een achtervolging werd ingezet. Bij de afslag Nulde verliet de verdachte de A28 en ging de smalle Zeedijk in Putten op. Een van de twee politieauto’s die achter hem aan waren gegaan, belandde in een sloot.

De achtervolging ging verder en verderop op de Zeedijk bleek de verdachte van de dijk af te zijn gereden. De man is aangehouden en overgebracht naar het bureau in Apeldoorn. Alle betrokkenen bleven ongedeerd. Bij de auto van de verdachte werd een sporttas gevonden waar inbrekerswerktuigen zaten. De politiewagen liep waterschade en lichte lakschade op.

In het kader van ''kritisch kijken'' & doel-middel-resultaat....

Een noodhulpauto van 40.000 a 50.000 euro total-loss rijden om een gestolen Kadet van pakweg 250 euro aan de kant te krijgen  ::) :-\
Foutje kan gebeuren, maar dit zijn toch dingen waar wel over gepraat wordt mag ik hopen....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #338 Gepost op: 25 mei 2013, 04:20:12
Die mag je uitleggen.


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #339 Gepost op: 25 mei 2013, 10:54:39
In het kader van ''kritisch kijken'' & doel-middel-resultaat....

Een noodhulpauto van 40.000 a 50.000 euro total-loss rijden om een gestolen Kadet van pakweg 250 euro aan de kant te krijgen  ::) :-\
Foutje kan gebeuren, maar dit zijn toch dingen waar wel over gepraat wordt mag ik hopen....

Het gaat toch om de verdachte, die moet aangehouden worden. En dat is je doel. Daarnaast zou het mooi zijn de auto terug te kunnen geven aan de rechtmatige eigenaar... Maar de verdachte staat op 1 lijkt mij. Je middel waarmee je dat doet is inderdaad die noodhulpauto van 40.000 euro, maar het maakt toch niet uit in wat voor voertuig de verdachte rijdt? Dat het een gestolen auto is oké, maar het gaat erom dat die verdachte aangehouden wordt.....

Of moeten we een VE in een ''goedkope'' auto weg laten rijden?  :o
If you can dream it, you can do it.